Springen naar inhoud

waarom geen verfilming van boeken van RE Feist

• Log in om te kunnen reageren

curix

curix

• >100 berichten
  • 214 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 december 2006 - 13:26

Ik vraag mij eigenlijk af waarom de boeken van R.E.Feist nog niet verfilmd zijn, er zijn zo'n 15 millioen exemplaren per titel verkocht van hem (als ik mij niet herinner meer dan Tolkiens boeken)
Moest de filmindustrie die boeken verfilmen dan zou dat toch massa's geld opbrengen?
Er zijn veel boeken van hem en dat is 1 lang verhaal genoeg voor een paar delen film.
Het verhaal zit beter in elkaar dan het verhaal van tolkien (En zelfs ik vind tolkien heel erg goed) en het moet zelfs makkelijker te verfilmen zijn omdat er niet zoveel monsters en al in voorkomen.
Maar nee ze maken liever films (tedomme kben den titel vergeten) door zelf een verhaaltje te schrijven waar een paar draken in voorkomen en iedereen is er weg van.
IN de boeken van feist komen alle genres een beetje voor, veel massascènes en humor komt er in voor.

Dus kan iemand mij uitleggen waarom die boeken nog niet verfilmd zijn en waarom ze zelf de moeite doen om verhaaltjes te schrijven?
ten tweede: Kent er iemand een goeie regisseur?
Geld moet rollen,... Vooral naar mij.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Lala

Lala

• >1k berichten
  • 3149 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 december 2006 - 13:57

Misschien is het goedkoper op Erogan (zo heet de film waar je op doelt denk ik?) te schrijven en te filmen dan om de rechten voor de verhalen van Feist te kopen. Verder zijn draken tegenwoordig vrij makkelijk te genereren met moderne animatietechnieken, dacht ik zo.

En ik ken genoeg goede regisseurs, alleen niet specifiek voor dat genre.
Martin Scorsese, Spike Lee, M. Night Shayamalan (ofzoiets), Spike Jonze
Appareo decet nihil munditia?

Fikret

Fikret

• >100 berichten
  • 160 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 december 2006 - 03:08

ten tweede: Kent er iemand een goeie regisseur?

George Lucas (alle Star Wars films)
Ridley Scott (Alien, Blade Runner, Gladiator)
Peter Jackson (Lord Of The Rings films, laatste King Kong film)
Frank Darabont (The Green Mile, Shawshank Redemption)
Sam Raimi (Spiderman films, Darkman)
David Fincher (Fight Club, Panic Room, Alien³, Se7en)
Terry Gilliam (Brazil, 12 Monkeys)
James Cameron (Aliens, Terminator 1 & 2, The Abyss)
Darren Aronofsky (Pi, Requiem For A Dream, The Fountian)
Robert Zemeckis (Back To The Future films, Cast Away, Forrest Gump)
Steven Spielberg (Jurassic Park, Minority Report, E.T., Indiana Jones films)
Brett Ratner (X-Men 3, Rush Hour films, Red Dragon)
Bryan Singer (X-Men 1 & 2, The Usual Suspects)
Renny Harlin (Mindhunters, Die Hard 2, Deep Blue Sea)
Tim Burton (Big Fish, Mars Attack!, Batman)
Paul Verhoeven (Robocop, Starship Troopers, Total Recall)
Christopher Nolan (Batman Begins, Memento, The Prestige)
Gore Verbinski (The Ring, Pirates Of The Caribbean films)
Luc Besson (Leon, The Fifth Element)
John McTiernan (Die Hard, Die Hard 3, Predator)
Brian De Palma (Mission Impossible, Scarface, The Untouchables)
Francis Ford Coppola (Dracula, Godfather films)
Jean-Pierre Jeunet (Amélie, Alien: Resurrection)
Michael Mann (Heat, Manhunter, Collateral, Miami Vice)
Wolfgang Petersen (Das Boot, Poseidon, Troy)
Oliver Stone (Natural Born Killers, Platoon, JFK)
Andrew Niccol (Lord of War, Gattaca)
David Lynch (The Elephant Man, Mulholland Drive, Lost Highway)
M. Night Shyamalan (The Six Sence, Signs, Unbreakable)
Tony Scott (Deja Vu, Man On Fire, True Romance)
John Carpenter (The Thing, Halloween, Ghosts of Mars)
Stephen Sommers (The Mummy, The Mummy Returns, Van Helsing)
Guillermo del Toro (Blade 2, Mimic, Hellboy)
Richard Donner (Leathel Weapon films, The Omen, Superman)
Peter Weir (The Truman Show, Master And Commander)

Allemaal topregisseurs die goed binnen het genre uit de voeten kunnen.
Ik zou zeggen (ook rekening houdend met de plannen van de genoemde regisseurs) dat Christopher Nolan en David Fincher hele goede keuzes zouden zijn voor een verfilming van R.E. Feist boeken.
Zolang het maar geen Uwe Boll wordt (alles wat hij regisseert flopt namelijk). :)

WendyTje

WendyTje

• >250 berichten
  • 773 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 december 2006 - 16:32

Misschien is het goedkoper op Erogan (zo heet de film waar je op doelt denk ik?) te schrijven en te filmen dan om de rechten voor de verhalen van Feist te kopen.

Eragon was ook een boek hoor!
Maar vast goedkoper dan Feist ed. Wie weet wil de schrijver van feist wel helemaal niet dat het verfilmd wordt.
En ja, als je zo gaat beginnen heb ik ook nog een hele lijst (oa fantasy) boeken die heel geweldig waren en die ik ook wel verfilmd zou willen zien, hoewel dat toch vaak tegenvalt.
To boldly go where I`ve never been before

Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Arn0

Arn0

• >250 berichten
  • 268 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 januari 2007 - 00:19

Volgens mij zou Feist het geweldig vinden als zijn boeken verfilmd zouden worden, maar dan wel exact zoals hij het wil hebben. Daar zit volgens mij het grote verschil.
Als Tolkien nog had geleefd, waren zijn boeken waarschijnlijk ook nooit verfilmd. Feist is een ervaren auteur en Paolini (auteur Eragon-trilogie....in aanmaak) is nog erg jong en waarschijnlijk veel beïnvloedbaarder. Je merkt het ook in de schrijfstijl van de boeken. In Eragon en De Oudste (deel 2) spettert het enthousiasme en de fantasie van de schrijver nog van de pagina's, maar hebben de karakters en verwikkelingen niet ontzettend veel diepgang. Voor de filmwereld is dit natuurlijk alleen maar interessant, omdat er veel invloed uit te oefenen valt op de auteur. Bovendien zijn de boeken erg populair. Het gevaar is dat de verfilming van een dergelijk boek snel tegenvalt, omdat de open/losse vertelwijze van het boek veel ruimte overlaat voor de fantasie van de lezer, waardoor iedere lezer zijn eigen beeld vormt bij het verhaal.

Ik kan overigens niet zeggen dat ik Feist een betere auteur vind dan Paolini. De eerste boeken van Feist waren behoorlijk goed, maar de laatste 20 of zo zijn echt bijna fantasy-pulp (sorry, mijn mening). Qua schrijfstijl en karakterschetsing is hij dan wel volwassener en beter dan Paolini, maar Paolini heeft de zgn x-factor. Vergeet niet dat die nog maar 15 was toen hij Eragon schreef.

BTW. De Kronieken van Krondor zijn wel verschenen in de vorm van een computerspel: Betrayal at Krondor & Return to Krondor. Het derde deel was overigens wel gepland maar is uitgebleven. hier kan je meer info over de spellen vinden en het eerste deel dat nu freeware is, downloaden.

Ps. Als je van fantasy houdt, zijn de boeken van Robin Hobb wellicht wat voor je. Haar boeken zijn echt ontzettend goed en origineel.
Het antwoord is 4

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures