Zitgedrag

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

Zitgedrag

Hallo

ik ben een studente vormgeving en ben bezig met een psychologisch onderzoek over 'openbaar zitgedrag'.

Ik zou graag reacties ontvangen over jou zitgedrag 'buiten de deur'. Bijvoorbeeld:

Hoe voelt het voor jou om zomaar ergens te gaan zitten? Zou je, als er geen stroomkastje, bankje of hekje staat om tegen aan te leunen, zomaar op de stoep gaan zitten als je behoefte hebt om ergens even uit te rusten? Zou je je schamen of raar voelen? Of juist goed voelen en maakt het je niets uit waar of hoe je gaat zitten? Of ligt het aan de plek en omstandigheden? En welke omstandigheden zijn dat dan?

Ik zou het erg op prijs stellen als hier op gereageerd zou worden!

Bij voorbaat dank.

Maya

aangezien dit niets met psychologie en psychologie als wetenschap van doen heeft verplaats ik dit naar huiswerk

windsurfer, moderator WSF

Gebruikersavatar
Berichten: 146

Re: Zitgedrag

Ik ga regelmatig zomaar op straat zitten... Als ik bijvoorbeeld op iemand aan het wachten ben en er is geen plek om op te zitten dan voldoet de stoep ook prima.

Wat ik ook vaak doe is als het mooi weer is, is voor de deur op de stoep in het zonnetje zitten met de buren ofzo..

Ik schaam me daar dus absoluut niet voor.

Ik hoop dat je iets aan mijn zitgedrag hebt :)
Adde parvum parvo magnus acervus erit.

Berichten: 4.502

Re: Zitgedrag

Ik beschouw deze topic wel als "voer voor psychologen",aangezien de achterliggende vraag gegrond is op onderzoek naar menselijk gedrag en dat valt volgens mij onder psychologie!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.293

Re: Zitgedrag

Ik beschouw deze topic wel als "voer voor psychologen",aangezien de achterliggende vraag gegrond is op onderzoek naar menselijk gedrag en dat valt volgens mij onder psychologie!