[elektriciteit] hulp gevraagd deel 3

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 11

[elektriciteit] hulp gevraagd deel 3

Afbeelding

En wat is het totale vermogen dat in deze kring ontwikkeld wordt?

55 W

81 W

27 W

iets anders

Ik wens iedereen die mij wil helpen van harte te bedanken en ik wens mij ook te excuseren dat ik de juiste forum regels niet in acht heb genomen! Ik wist toen nog niet dat je deze tekeningen ook kon integreren in het bericht

groetjes en alvast bedankt!

chanoe

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: [elektriciteit] hulp gevraagd deel 3

Lees dan toch de regels eens eventjes door als je toch zo lekker druk bent voorat heel dit forum volloopt met huiswerk, onnodig vette letters etc??

link rechtsboven in je indexpaginascherm.

EDIT>>>>>>>>>>>>>>

Verder zie ik nu pas een eerder bericht van je, dat intussen is gesloten. De bedoeling van het verhaal had hier in deze drie topics kort óók wel even bij gemogen.

Begrijp ik goed dat je met jongeren werkt die hiermee moeten meedoen aan een of andere wedstrijd? Ik vind het prima om te helpen, maar zijn deze dingetjes niet een tikje boven het niveau van de groep die je beschrijft, en dreigen ze dan later niet door de mand te gaan vallen?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 11

Re: [elektriciteit] hulp gevraagd deel 3

Beste Jan,

Het spijt me als ik een aantal regels niet goed heb doorgenomen en hierdoor gezondigd heb tegen die regels.

Ik heb net op een andere reactie van jou al uitgelegd wie ik ben en waarom ik hier die vragen kom posten.

Het is dus geen 'huiswerk'.

En ja, ik heb het in deze periode zeer druk met toetsen verbeteren, rapporten inschrijven, oudercontact, een zeer zieke grootvader,... Ik weet best wel dat je dit soort 'druk' niet bedoelde... maar ik wou het je even meegeven.

Daarom heb ik de tijd niet gemaakt om al de regels te lezen, ik post hier omdat ik die vragen juist wil oplossen omdat ik graag materiaal heb om met de kinderen te werken rond techniek... en dat moet nu eenmaal tussen al de drukte door.

Het spijt me als ik jou met al mijn fouten gestoord heb.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: [elektriciteit] hulp gevraagd deel 3

Geen punt meer, ik snap nou wat er aan de hand is. Ik legde het verband niet tussen deze drie berichten en dat eerdere gesloten bericht. En we worden hier soms overspoeld met luie leerlingen die graag een ander hun huiswerk laten maken.

complete uitwerking of kort antwoord? Wat heb je nodig?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 11

Re: [elektriciteit] hulp gevraagd deel 3

Je begrijpt het goed en fout tegelijk...

Er wordt niet verwacht dat zij dit invullen. Er zijn materialen te winnen waarmee ik met hen op hun niveau kan werken rond techniek.

Maar je kent het: voor wat, hoort wat...

en wie de meeste vragen van deze 'wedstrijd' kan oplossen maakt natuurlijk de meeste kans op het pakket met lesmateriaal.

Je hebt gelijk wanneer je zegt dat ik het in deze posting nog eens allemaal had moeten uitleggen, waarvoor sorry!

En ja, dan zal ik me maar meteen ook verontschuldigen voor mijn bittere ondertoon in de vorige reactie maar ik heb hier zo aan gepruld om het hier op het forum te krijgen en nu zou het weer verkeerd staan... :)

Berichten: 11

Re: [elektriciteit] hulp gevraagd deel 3

Een antwoord op de verschillende vragen bij de drie schema's aub, ik heb me er al suf op gekeken.

Bedankt voor de hulp!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: [elektriciteit] hulp gevraagd deel 3

Dus: gewoon invullen op de stippellijntjes??

komt in orde. :)

EDIT>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Rtotaal = 1,78 Ω

Itotaal = 6,75 A

I1=0,42 A, I2=1,75 A I3=4,58 A (afgerond op 2 cijfers achter de komma)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 11

Re: [elektriciteit] hulp gevraagd deel 3

Ja, bij elk schema de stippellijntjes en bij elk schema staat ook een meerkeuzevraag, soms erbij getypt omdat ik dat gedeelte niet goed gescand had.

En echt hééél erg bedankt!

Ik krijg veel bij mekaar gegoogled maar die schema's waren een brug te ver voor iemand die daar nooit mee in aanraking is gekomen.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: [elektriciteit] hulp gevraagd deel 3

nog vergeten, de vervolgvraag: het totale vermogen is 81 W
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: [elektriciteit] hulp gevraagd deel 3

Verplaatst naar huiswerkforum.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Berichten: 11

Re: [elektriciteit] hulp gevraagd deel 3

Dank je wel wel voor de hulp!!!

Reageer