Abortus bij minderjarige

Moderator: Rhiannon

Berichten: 150

Abortus bij minderjarige

Ik heb vorige week een hele nacht met een politicoloog gediscuseerd over abortus, die voor het gesprek tegen abortus was.

Uiteindelijk hebebn we deze wet gemaakt:

Bij minderjarige mag het kind gehouden worden, als er een contract door de ouders van beide personen wordt ondertekend.

Dus als het NIEt wordt ondertekend, dan wordt er abortus gedaan. Ik ben het hier sterk mee eens, omdat het vaak voorkomt, dat het kind (als het wordt opgevoed) het door maar 1 ouder wordt gedaan [rr]
Het is kiezen en delen,

maar toch kiezen er velen

Die kiezen kiezen boven delen vandaar dat er velen verliezen!

Berichten: 206

Re: Abortus bij minderjarige

Ik denk niet dat je dit voorstel ooit door een ethische commissie zou krijgen. Verplichte abortus gaat regelrecht tegen de autonomie van de mens in.

Natuurlijk, het is niet wenselijk dat een 14-jarig meisje opeens met een kind zit. Maar om het dan maar verplicht te laten verwijderen? [rr]

Berichten: 150

Re: Abortus bij minderjarige

Troy schreef:Ik denk niet dat je dit voorstel ooit door een ethische commissie zou krijgen. Verplichte abortus gaat regelrecht tegen de autonomie van de mens in.

Natuurlijk, het is niet wenselijk dat een 14-jarig meisje opeens met een kind zit. Maar om het dan maar verplicht te laten verwijderen? [rr]
Verplicht?

Als de ouders willen dat het kind blijft dan blijft het!!
Het is kiezen en delen,

maar toch kiezen er velen

Die kiezen kiezen boven delen vandaar dat er velen verliezen!

Berichten: 991

Re: Abortus bij minderjarige

nabz schreef:Verplicht?

Als de ouders willen dat het kind blijft dan blijft het!!


en hoe zit het met de minderjarige zwangere?

heeft zij iets te zeggen?

Berichten: 206

Re: Abortus bij minderjarige

nabz schreef:
Troy schreef:Ik denk niet dat je dit voorstel ooit door een ethische commissie zou krijgen. Verplichte abortus gaat regelrecht tegen de autonomie van de mens in.

Natuurlijk, het is niet wenselijk dat een 14-jarig meisje opeens met een kind zit. Maar om het dan maar verplicht te laten verwijderen? [rr]
Verplicht?

Als de ouders willen dat het kind blijft dan blijft het!!
En als de ouders het kind niet willen wordt het tegen de zin van de zwangere zelf in (dus verplicht) geaborteerd...

Berichten: 91

Re: Abortus bij minderjarige

Ik denk dat het altijd de keus van de zwangere moet zijn om zich te laten aborteren, dus nooit verplicht, al is het een meisje van 12, niet door de ouders en niet door degene die haar zwanger heeft gemaakt. Het is haar lichaam.
Ik ben het hier sterk mee eens, omdat het vaak voorkomt, dat het kind (als het wordt opgevoed) het door maar 1 ouder wordt gedaan
En dat is zo erg dat het kind beter niet kan leven dan opgevoed worden door 1 ouder?

Berichten: 206

Re: Abortus bij minderjarige

Ik ben het hier sterk mee eens, omdat het vaak voorkomt, dat het kind (als het wordt opgevoed) het door maar 1 ouder wordt gedaan
En dat is zo erg dat het kind beter niet kan leven dan opgevoed worden door 1 ouder?
Dat is een andere invalshoek, waarvanuit religieuze (pro-life) activisten ook vaak naar abortus kijken. Bedenk je hierbij dat in de weken dat abortus mogelijk is er nog niet gesproken kan worden van 'kind', het gaat dan echt nog om een 'klomp cellen'.

Neemt niet weg dat het mijns inziens alleen de moeder zelf mag zijn die een beslissing mag nemen over abortus. Als er inderdaad een onhandelbare situatie ontstaat (schoolgaand kind dat in haar eentje voor een baby moet zorgen) zal de kinderbescherming een onvruchtbaar paar blij maken met het kind.

Berichten: 4.546

Re: Abortus bij minderjarige

o is deze poll over verplichte abortus?? sh!t dan heb ik de verkeerde keus gemaakt, ik ben voor het feit dat ze een keuze mogen maken maar fel tegen het feit dat het zou moeten. als een 17 jarig meisje (minderjarig) de keuze maakt om het kind op te willen voeden dan moet ze alle vrijheid hebben om dat ook te doen. als een meisje 14 is dan zal dat zichzelf wel oplossen, daar hebben we de kinderbescherming voor en gezond verstand [rr]
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 150

Re: Abortus bij minderjarige

Troy schreef:
nabz schreef:
Troy schreef:Ik denk niet dat je dit voorstel ooit door een ethische commissie zou krijgen. Verplichte abortus gaat regelrecht tegen de autonomie van de mens in.

Natuurlijk, het is niet wenselijk dat een 14-jarig meisje opeens met een kind zit. Maar om het dan maar verplicht te laten verwijderen? [rr]
Verplicht?

Als de ouders willen dat het kind blijft dan blijft het!!
En als de ouders het kind niet willen wordt het tegen de zin van de zwangere zelf in (dus verplicht) geaborteerd...
In de grondwet staat dat je iemand mag beschermen tegen zichzelf.

mm Ik weet het niet hoor.

Ik zal een paar daagjes nadenken en dan plaats ik weer een bericht;)

Dank voor de reacties

Meer reacties zijn altijd meer dan welkom
Het is kiezen en delen,

maar toch kiezen er velen

Die kiezen kiezen boven delen vandaar dat er velen verliezen!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Abortus bij minderjarige

Ik ken zelf iemand die als minderjarige moeder is geworden, dus heb er wellicht een andere kijk op. Zij zorgt namelijk uitermate goed voor haar kind.

Daarom ben ik van mening dat de uiteindelijke beslissing bij de zwangere persoon ligt. Uiteraard mag zij zich laten adviseren door bijvoorbeeld haar ouders, of artsen in het ziekenhuis. Ik vind dat er geen abortus gepleegd mag worden zolang de zwangere persoon hier niet mee akkoord is. Het is en blijft haar kind.
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 206

Re: Abortus bij minderjarige

In de grondwet staat dat je iemand mag beschermen tegen zichzelf.
In Nederland moet iemand wel een zeer ernstige psychiatrische stoornis hebben wil hij onvrijwillig opgenomen worden. Bijvoorbeeld een neiging tot zelfverwonding. Daar valt zwangerschap niet onder lijkt me.

Alhoewel je hier wel een punt hebt: als het kind in kwestie nu écht 'niet helemaal in orde' is en de gevolgen van haar zwangerschap niet inziet?

Berichten: 954

Re: Abortus bij minderjarige

Waarom zou een kind slechter opgevoed worden door 1 ouder dan door 2 (want dat staat in je openingspost)?

Verder zou zo'n maatregelen niet kunnen, aangezien het in strijd is met de Grondwet en het Europees verdrag voor de rechten van de mens. De volgende keer kun je hierover misschien beter discussieren met een jurist.

Berichten: 991

Re: Abortus bij minderjarige

misschien de zaken omdraaien

minderjarige wil abortus en ouders niet?

Berichten: 954

Re: Abortus bij minderjarige

1207 schreef:misschien de zaken omdraaien

minderjarige wil abortus en ouders niet?


dan....?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Abortus bij minderjarige

ferry schreef:
1207 schreef:misschien de zaken omdraaien

minderjarige wil abortus en ouders niet?


dan....?
Wie er dan beslist... denk ik.

Dan vind ik nog altijd dat de zwangere het laatste woord hierover heeft
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Reageer