Droge huid door hormonengebrek

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 1

Droge huid door hormonengebrek

Hallo Forum;

Ik ben een vrouw van 66 jaar en heb veel last van een droge huid plus ogen en mijn vagina, ik ben hier voor naar de huisarts geweest maar die doet het af met dat hebben alle oudere vrouwen. nu heb ik gelezen dat groeihormonen een oplossing kunnen bieden met namen testosteron, en dus wil ik U vragen of dat zo is of dat U een betere oplossing heeft.

Hoogachtend;

Johana

Berichten: 206

Re: Droge huid door hormonengebrek

De regels van dit subforum vermelden:
Gelieve hier geen individuele medische problemen te plaatsen.


Tevens: begrijp ik nu goed dat u groeihormonen wilt nemen buiten uw huisarts om (kopen op internet o.i.d.)? Lijkt me geen goed idee, onjuist gebruik van die dingen kan tot levensgevaarlijke aandoeningen leiden.

Berichten: 3.165

Re: Droge huid door hormonengebrek

Hier gaat zeker een slotje op komen zogauw de mod het leest, in dit geval ook terecht.

In de eerste plaats is het in dit geval onmogelijk op basis van een omschrijving met zekerheid te weten wat het probleem is.

In de tweede plaats kan je met zoiets geen risico's nemen.

Het is algemeen bekend dat de huid droger word bij het ouder worden. Als de huid droog is gebruik dan vette zalf (bijvoorbeeld nivea), dan wordt de huid minder droog.

Je kunt er gerust in zijn dat de huisartsen in Nederland voldoende deskundig zijn, ze weten in het algemeen wat wel en niet goed werkt.

Mocht je twijfelen aan het oordeel van de huisarts, bespreek dat dan met hem. Dat hebben ze liever dan dat je niks zegt en ze maar moeten raden.

Mocht het nu of in de toekomst gebeuren dat je het niet met hem eens bent dan staat het je vrij om in overleg een second opinion te regelen.

Ik neem aan dat je niet van plan bent om hormonen te gebruiken zonder medeweten van de huisarts.

Als dat wel is dan raad ik dat dringend af. Het verkeerd gebruik van hormonen kan ernstige ongewenste permanente consequenties hebben.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Droge huid door hormonengebrek

Om eerder aangegeven redenen: -slotje-
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gesloten