tracen

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer

tracen

Hoe kan ik aan een programma komen zodat ik een ander kan tracen? Om zo te zien wie steeds die persoon is, die mijn nick steelt, of zichzelf anders voordoet.

-Edit taalfouten-

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: tracen

Misgedrag rapporteer je aan het moderator team zo dat wij er wat aan kunnen doen.

Als je ons verteld met welke berichten je problemen hebt kunnen we het oplossen.

Als je je eigen aanmeld kan niemand anders met jou gebruikersnaam posten.

Gebruikersavatar
Berichten: 385

Re: tracen

http://network-tools.com/

zoek je dat????

verder kunnen de moderators het IP adres zien van ieder die hier heeft gepost. Mss kun je iets met hen uitwerken via PM, je moet je dan wel registreren.

Re: tracen

Nee, ik zoek een programmaatje met wat ik kan zien, wat het IP adres is van iemand en de provider, die onder mijn nick zit te klieren.

Ik zit op een chatbox en er wordt erg veel geklierd door de nick te gebruiken van iemand die er vaker komt, zodat die persoon in een verkeerd daglicht word gesteld.

Door het noteren van IP adressen en providers kan je er achter komen of het een bekende is.

Bij voorbaat dank!

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: tracen

Via een chatbox sta je niet in directe verbinding met die persoon, waardoor het heel wat lastiger wordt. Je komt dan in de buurt van hack-methodes, maar dat is vereist veel kennis en is tevens verboden.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: tracen

Je krijgt dan informatie als:

members.brabant.chello.nl

Wat het zoekcriteria terug brengt tot 10.000 mogelijke klierders

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: tracen

Daar komt bij dat je alleen mensen met een vast IP-adres zult kunnen pakken.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Re: tracen

wij zoeken informatie over TRACEN voor een schooltaaak,zou er iemand ons daarbij kunnen helpen,

dank u

Sandra Van Akker & Tessie Janssens

Edit moderator (Bart): volgens de regels van wetenschapsforum is het niet toegestaan om e-mail adressen te plaatsen. Als je op de hoogte gehouden wilt worden van antwoorden, dan kan je registreren en je abonneren op dit onderwerp.

Gebruikersavatar
Berichten: 238

Re: tracen

wat wil je tracen?

http://www.dnsstuff.com is wel een handige site iig.

Een IP kan je nooit naar een persoon terug tracen, daar moet je echt geavanceerde (verboden) software voor hebben.

Als iemand zich misdraagt kan je met het IP naar de provider van die persoon (provider kan je zien in de hostnaam).

Voor degene hierboven nog ^ als het IRC is kan je de whois functie gebruiken als het goed is. En waarom zou je met iets anders dan IRC chatten? :shock:
Peter van Gemert

2e jaars Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft

Reageer