Springen naar inhoud

Verhalen in de bijbel: iets anders dan gezegd wordt?

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

Anamortana

Anamortana

• 0 - 25 berichten
  • 23 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 17 december 2006 - 14:14

Aloha :?:

Ik ben bezig met het schrijven van een 'essay' voor een Ierse vriendin van mij. Zij is zeg maar een soort van hoogbegaafde persoonlijkheid, en is gevraagt voor een literatuur bijeenkomst in ergens in Dublin. Ze kon niet alles doen, dus heeft ze mij gevraagt om er ook eentje te maken(Zij zelf doet de wiskundige dingen, maar dat word me een beetje te veel...) Dit alles heeft niet echt iets te maken met wat ik wou zeggen, maar het is 'de aanleiding' :) Anyway, dat betoog gaat over verhalen in de bijbel, wat me toch al intereseert, en het heeft me aan het denken gezet. het punt is dat je in bijbel verhalen, bijvoorbeeld bij de hemelvaart, vreemde dingen leest. Mensen schrijven op bijv.: "Er streek een koets neer die getrokken werd door paarden van vuur." Maar wat hebben deze mensen nou werkelijk gezien? Stel je nou eens voor dat jij in die tijd leefde en een auto voorbij zag komen? Wat zou je zeggen? Een koekblik op wielen? En tot overmaat ban ramp steigt het ding op naar de hemel, wat dan? Dat gaat tegen al je weten en kennis in. En neem nou die wolk die Mozes en zijn kluitje door de woestijn leidde. Wat was dat? Een vliegtuig? Een ruimte schip? Zeker geen gewone 'goddelijke' wolk. Sinds wanneer zijn wolken rood? En goddelijk? En leiden ze mensen door een woestijn? En de ster die naar Jezus geboorte plek leidde. De komeet van Hellie? Yeah, right. Precies boven zijn hoofd, droom maar lekker verder. Wat hebben die mensen nou echt gezien dan?
-Crap, I'm In The Thirteenth Century- Crusade In Jeans
Proud Mac-user
[Dyslectisch Genie]

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

qrnlk

qrnlk

• >5k berichten
  • 5079 berichten
  • Lorentziaan

Geplaatst op 17 december 2006 - 14:51

Als je specifieke vragen heb dan kan ik wellicht iets opzoeken, in ieder geval hoe het er echt staat in de oorspronkelijke tekst (dat kan nogal een verschil maken).

Merk ook op dat iedereen het over god en/of engelen heeft het per definitie over aliens heeft. :)

Ik zou het hoe dan ook graag willen lezen als je het af hebt :?:
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

There is no theory of protecting content other than keeping secrets Steve Jobs

• Gast

Geplaatst op 17 december 2006 - 22:41

Ik zou het ook wel willen lezen. Kun je misschien ook Mahabharata meenemen naast de Bijbel? Daarin staan volgens mij versen uit de oudheid die wel het gebruik van kernwapens lijken te beschrijven.

EelcoStorm

EelcoStorm

• >250 berichten
  • 289 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 december 2006 - 08:34

Dat zou me niks verbazen, in de openbaringen van Johannes wordt de komst van Sinterklaas voorspeld (openb. 6:2), dus 't zou zo maar kunnen...

Eelco

qrnlk

qrnlk

• >5k berichten
  • 5079 berichten
  • Lorentziaan

Geplaatst op 18 december 2006 - 09:18

Mag je bijvoorbaat er van uitgaan dat de correcte interpretatie van de bijbel iig met zichzelf consistent moet zijn?
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

There is no theory of protecting content other than keeping secrets Steve Jobs

Veertje

Veertje

• >5k berichten
  • 6713 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 december 2006 - 12:20

-slotje-
(Anamortana: zie je Inbox van persoonlijke berichten).
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures