koeien altijd bloedgroep B

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 7

koeien altijd bloedgroep B

Klopt het dat koeien altijd bloedgroep B hebben?

Want ik las deze zin in een artikel: 'Bedenk dat de koe bloedgroep B pos. heeft.'

Maar ik kan op internet geen bewijs vinden dat dit zo is.

Wie oh wie kan mij helpen?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: koeien altijd bloedgroep B

Ging dat misschien over een specifieke koe, waar ze wat verder op in gingen? (nu ik het zo lees: deze zin klinkt raar... :) )
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 12.262

Re: koeien altijd bloedgroep B

Het A/B/0 systeem is specifiek voor mensen, maar het zou best kunnen dat koeien altijd de suikers overeenkomstig met groep B op hun celmembranen hebben...

Zo zijn er ook wel factoren die ieder mens eigenlijk heeft, en die daarom niet als factor worden gezien (want er is geen variatie).
Victory through technology

Berichten: 7

Re: koeien altijd bloedgroep B

Op deze website staat het artikel waarin staat de te de koe bloedgroep B heeft:

http://www.praktijkmonsma.nl/melk.htm

het staat het onder het kopje: hart en vaten.

Weet iemand of alle koeien bloedgroep B hebben?

Berichten: 12.262

Re: koeien altijd bloedgroep B

Naja, even de quote uit het (duidelijk anti-melk gerichte) artikel:
Bloedgroepen: omdat de koe B pos. heeft zouden mensen met een bloedgroep A wel eens meer last kunnen hebben van de nadelen van melk.
Dit riekt naar nonsens, zolang je die melk drinkt en niet via een infuus inbrengt of iets in die geest. Onze spijsvertering is goed in staat om de suikerstructuren die op de celmembranen van voedsel zitten af te breken - desnoods door bacterien die van nature in de darm voorkomen.

De manier waarop het daar beschreven staat zou bijv ook doen vermoeden dat het bijzonder gevaarlijk is bloed of vlees van een andere bloedgroep te eten, maar daarvoor is geen enkele aanwijzing.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 314

Re: koeien altijd bloedgroep B


Reageer