Alkaline batterij

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer

Alkaline batterij

Halloooo,

Ik ben Dorien en bezig met een profielwerkstuk over batterijen. We willen onderzoeken of de alkaline batterijen van Duracell beter zijn dan zink batterijen. Maar ik kom maar niet op dit antwoord: Waarom kan een alkaline batterij meer energie geven? Wat zorgt daarvoor?. Als ik op internet kijk dan vind ik wel dat een alkaline meer energie levert maar ik vind niet hoe dat komt. Ik hoop dat iemand het hier mischien weet.

Groetjes

Dorien

Berichten: 704

Re: Alkaline batterij

ook de alkalinebatterij is een zinkbatterij hoor :shock:

dit is namelijk een batterij waarbij de het omhulsel van Zn als negatieve pool optreedt en de mangaanoxide (of bruinsteen) in de ammoniumchloride pasta de positieve pool is.

Berichten: 10

Re: Alkaline batterij

De Alkaline batterij is net zoals elke andere baterij gewoon een RedOx-reactie tussen twee stoffen.

In dit geval betreft het twee stoffen die waarschijnlijk een langdurige reactie met een hoog potentiaal tot gevolg hebben dan andere batterijen. Dit zou je op kunnen zoeken in het goede oude BiNaS. Waarom dit zo is heeft waarschijnlijk met meerdere factoren te maken, want naast het feit dat de stoffen langer met elkaar reageren heeft ook het omhulsel van de batterij wel degelijk invloed op de reactiviteit, hierin zijn namelijk meerdere andere stoffen verwerkt die het proces misschien verlengen.

Reageer