Slotje huiswerkvraag over podiummotor

Reageer
Berichten: 4.502

Slotje huiswerkvraag over podiummotor

Ik las een afgekapte vraag over een vraag onder Huiswerk en practica inzake het benodigde motorvermogen om een podium te laten roteren.

Het had me juister geleken,om daarop in te gaan en te vertellen hoe je dat zou kunnen berekenen;ik deed dit dus maar rechtstreeks naar de topicstarter!

Edit mod Mrtn: verplaatst uit huiswerkforum en onderwerpregel aangepast.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Slotje huiswerkvraag over podiummotor

Hiervoor hebben we het feedbackforum. Het lijkt me handig als je het topic in kwestie er even bij zet met een linkje, maar ik zal het nu even doen:

Het gaat hierom: http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...showtopic=50816

Wat is precies je commentaar? Bedoel je dat je vindt dat de mod die het sloot, dat niet had moeten doen?

-verplaatst-
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 4.502

Re: Slotje huiswerkvraag over podiummotor

Het onderwerp werd "aangepast"en verplaatst;waar naartoe,ik zocht en vond het niet.

De basistopic ( startvraag in huiswerk) intrigeert mij namenlijk op technisch niveau en daar wil ik dieper op ingaan omdat er een variatie aan oplossingen bestaat.

De eerste vraag kan zijn:Hoe zet ik dat podium op een draagvlak/ondergrond:

maak je een totale schaal op een enkele as met vleugeldragers en laat alle krachten komen op die as of vang je ook de rand van het podium op.

Vervolgens:

Er moet vn.rekening worden gehouden met de wrijving,die wordt veroorzaakt door het gewicht van het object.

Hoe vang je die op,via wielen (wieltjes) of met kogellagers.

Dat alles beinvloed het benodigde motorvermogen,alsook de snelheid die wordt vereist voor het draaien.

Een niet alledaagse opvang van het gewicht zou een met water gevulde bak kunnen zijn,waardoor je een drijvend podium krijgt,dat je via een schokbrekersysteem in evenwicht houdt.De wrijvingsweerstand lijkt me minder dan met wielen.Het draaisysteem moet langs de rand plaats vinden

Een andere oplossing zou een luchtkussen zijn,maakt echter teveel lawaai!

Enfin,dit kan de topic ten voeten uit zijn voor de liefhebbers!

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Slotje huiswerkvraag over podiummotor

Dit topic is niet bedoeld om inhoudelijk in te gaan op de posting in kwestie.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Slotje huiswerkvraag over podiummotor

Het topic is dus gesloten omdat het niet aan de (idd vrij strikte) regels van het Huiswerk-forum voldeed. Om dat overzichtelijk te houden is een strakke leiddraad nodig, dat zal niemand ontkennen. Vandaar deze lik-op-stuk methodiek, waarbij iemand meteen wordt geconfronteerd met wat er fout is aan het topic, waarom het fout is en hoe we het graag zien, indien er een slotje wordt geplaatst. Dat lijkt me niet meer dan fair. Zo houden we het overzichtelijk, netjes, en levert het op termijn minder werk op voor iedereen (zoeken voor gebruikers, wijzigingen doorvoeren voor moderators) en kunnen we onze tijd aan nuttigere dingen besteden: goeie topics maken met nieuwe kennis!! :)
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Slotje huiswerkvraag over podiummotor

Oktagon: het gaat niet om de inhoud van het topic. Het gaat om de manier waarop het op het forum is gezet.

We zijn niet primair een huiswerkforum en praktijk wijst uit dat mensen erg veel huiswerk tóch overal over het forum verspreiden. Daar horen ze niet en dan is het weer aan ons om ze te verplaatsen en de onderwerpregel aan te passen.

In andere gevallen staat er weer eens geen [vakgebied] in de onderwerpregel, terwijl we dat overduidelijk als richtlijn hebben (alle andere topics hebben ze wél, maar blijkbaar valt ze dat niet op?). We hebben een tijdje steeds zelf dan maar de tags aangepast, maar dat werkte niet. Helaas werkte het niet, want in het volgende topic van dezelfde persoon stond dan wéér geen tag en aldus kwamen we tot de conclusie strenger te worden.

Daarom het slotje (en af en toe de regen van slotjes in het huiswerkforum).
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 4.502

Re: Slotje huiswerkvraag over podiummotor

Ik begreep,dat dit forum juist ook fungeerde als huiswerkforum,gezien de topics waaraan oa.Jan vdV,onze alom bewonderde en vereerde topic-helpert zijn uitvoerige bijdragen levert.Zie maar aan hulp op gebied van aanvangers-wiskunde,mechanica,dat hij voorkouwt aan discipelen op dit forum.Dus dat zijn geen afgestudeerde en volwaardige kennisdragers.

Vandaar mijn reactie op de afwijzing van een topic van een studentje,dat wilde geholpen worden met haar motortje op een door haar te ontwerpen podiumptje.

Ik zal proberen om voortaan me in te houden bij het toepassen van regels door de moderatoren;zal wel zijn oorzaak vinden in het feit dat ik in mijn vrije beroep te maken had met veel regelneven met starre denkwijzen en dikwijls in de clinch lag met de logge instanties.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Slotje huiswerkvraag over podiummotor

Het huiswerkforum is er zeker voor huiswerktopics. De rest van het forum alleen niet, maar daar wordt wél huiswerk geplaatst (en door ons mods weer verplaatst naar het huiswerkforum).

Als team voelen we ons niet prettig bij het uitdelen van zo veel slotjes en liever doen we dat ook niet: ik heb begrip voor je reactie. Helaas blijkt dit beleid nodig om het huiswerkforum overzichtelijk te houden.

De afwijzing van de student in kwestie is mét onderbouwing gedaan. Hij/zij is meer dan welkom, maar dan moeten de topics wél volgens het geldende beleid gepost worden en dat was niet het geval.

Het is erg veel werk voor ons om alle topics maar steeds aan te passen: daar hebben we genoeg van (en daarom zijn we strenger geworden en gemakkelijkijker slotjes gaan plaatsen).

Houd je alsjeblieft niet te veel in, want feedback is welkom :)
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Reageer