Springen naar inhoud

Nanotechnologie bij drug delivery stents

• Log in om te kunnen reageren

riezzer

riezzer

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 december 2006 - 16:30

heey mensen, ik heb een vraag over nanoparticles die gebruikt worden bij sommige onstekingen.

ik zit dus met het probleem dat ik niet weet hoe nou een nano particle een medicijn kan opnemen/binden en in een soort van polymere coating kan worden gebracht om hem bijvoorbeeld op een drug eluting stend te plaatsen. misschien dat iemand hier iets meer van afweet of miss handige links heeft (graag in het nederlands) die mij daar meer uitleg over kunnen geven.

groetjes Ries

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Broekhem

Broekhem

• >100 berichten
  • 102 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 december 2006 - 13:45

Ik weet wel dat ze nu bezig zijn met liposomen, die het medicijn kunnen opnemen, en het medicijn vrijlaten op de plaats van bestemming (ontsteking).
Ik weet niet of dit al gebruikt word.

hjns25

hjns25

• >25 berichten
  • 52 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 december 2006 - 10:40

heey mensen, ik heb een vraag over nanoparticles die gebruikt worden bij sommige onstekingen.

ik zit dus met het probleem dat ik niet weet hoe nou een nano particle een medicijn kan opnemen/binden en in een soort van polymere coating kan worden gebracht om hem bijvoorbeeld op een drug eluting stend te plaatsen. misschien dat iemand hier iets meer van afweet of miss handige links heeft (graag in het nederlands) die mij daar meer uitleg over kunnen geven.

groetjes Ries

Hi Ries,
Er is al heel veel literatuur over. Wat wil je precies weten? Technisch (drugs op stent plaatsen/stent inbrengen)? Bij welke indicaties (hart/benen)? Gebruik bij patienten?

gr,
HJNS
---- Correct me if I am wrong! ----

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures