Welke krant lezen jullie?

Moderator: Rhiannon

Berichten: 20

Welke krant lezen jullie?

Hallo,

Ik vroeg mij af welke krant jullie lezen, en waarom juist die?
"Laten we zo lang mogelijk zingen onderweg: de weg wordt er minder eentonig door."

-Publius Vergilius Maro

Berichten: 83

Re: Welke krant lezen jullie?

metro

ligt gewoon op me te wachten

Gebruikersavatar
Berichten: 314

Re: Welke krant lezen jullie?

Wij hebben thuis Het Nieuwsblad en De Tijd. Die lees ik omdat mijn pa die leest :) . Het Nieuwsblad vind ik wel leuk omdat er zowel "redelijke onzin" als ernstigere dingen in staan. en ook omdat ik die krant het meest gewend ben. De Tijd vind ik persoonlijk veel te economisch (economie is niet zo mijn ding), maar de niet-economische dingen lees ik ook wel af en toe (er staan soms nog goeie artikels over wetenschappen in).

Vorig jaar las ik iedere dag de krant (tot ergernis van mijn moeder), maar hier op mijn kot heb ik geen krant en dat vind ik wel jammer (ik vind echte kranten toch nog "iets meer" hebben, dan online kranten). Als ik de vrijdagavond thuiskom, dan lees ik minstens 2 kranten (meestal die van de vrijdag en woensdag/donderdag) en de zaterdag dan de weekendkrant.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Welke krant lezen jullie?

De laatste tijd lees ik eigenlijk nauwelijks kranten, maar tot voor kort las ik de NRC Next (van een ex-huisgenoot) en de Telegraaf (van mijn ouders) regelmatig. 2 totaal verschillende kranten, waarvan de eerste me het beste bevalt. Lekker concreet, maar wel met de interessante achtergronden.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Welke krant lezen jullie?

Ik lees uhm... geen krant. :) Ik kijk wel naar Hart van Nederland of op internet is ook veel te zien
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 18

Re: Welke krant lezen jullie?

Thuis heb ik De Stentor, omdat daar ook regionaal nieuws in staat. In het weekend is er ook nog wel eens een losse variant van De Volkskrant. Verder in de bus de Sp!ts.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Welke krant lezen jullie?

De Campuskrant, omdat die altijd wel ergens ligt voor ik de les instap :) .

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Welke krant lezen jullie?

Ik lees ook de metro,

die is gratis en ik heb in de trein alle tijd om hem te lezen.

Maar thuis, als ik tijd heb, lees ik de Standaard, vind het wel nog een krant met wat niveau.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 289

Re: Welke krant lezen jullie?

NRC Handelsblad en Volkskrannt, waarbij ik de NRC meer kwaliteit en objectiviteit vind leveren.

Eelco

Gebruikersavatar
Berichten: 314

Re: Welke krant lezen jullie?

ahja, de metro lees ik ook af en toe, omdat die in de resto's ligt, maar het hangt ervan af met wie ik eet, het is soms nogal asociaal :) .

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Welke krant lezen jullie?

Een tijdje geleden overgestapt van de Volkskrant (die ik vroeger altijd las bij mijn ouders) naar het NRC. Ik vind het wel een verbetering. En in de trein de metro, maar ik zit niet veel meer in de trein.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Berichten: 4.546

Re: Welke krant lezen jullie?

helaas geen enkele, mijn ouders vinden het geldverspilling omdat ze zelf geen tijd zouden hebben ervoor. kijk wel elke ochtend RTL Nieuws, ook zo vaak mogelijk de 6 uur versie en Nu.nl.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 792

Re: Welke krant lezen jullie?

ahja, de metro lees ik ook af en toe, omdat die in de resto's ligt, maar het hangt ervan af met wie ik eet, het is soms nogal asociaal   [rr] .
Kranten gebruik ik alleen maar als er geen internet in handbereik is. Maar op de trein of in het studentenrestaurant heb ik ook wel graag een metro-krantje (gratis :wink: ). Je mag niet teveel ergeren aan de dt-fouten, en vandaag stond er iets in over "gefolderde" gevangenen in Libië. :?:

In het weekend lees ik soms ook eens het Nieuwsblad.

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: Welke krant lezen jullie?

Regionaal (Dagblad de Limburger)

Prachtige krant
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Gebruikersavatar
Berichten: 314

Re: Welke krant lezen jullie?

Kranten gebruik ik alleen maar als er geen internet in handbereik is.


Ik lees véél liever échte kranten dan internetkranten. Internetkranten zouden voor mij nooit echte kranten vervangen. Ik vind de geur, het geritsel, ... zo typisch aan een krant. (ook al sukkel je soms met de pagina's :?: , maar dat is enorm beperkt sinds het formaat verkleind is.) Het ritueel van de krant te lezen met een kop koffie, appel (bij mij dan [rr] ), koekje, 's ochtends terwijl de dag begint, na het middageten terwijl je eten zakt, ... ik vind het toch allemaal "charmanter" met een echte krant.

Reageer