Nagelbijten

Moderator: Rhiannon

Berichten: 40

Nagelbijten

Hello, ik zit in de derde klas Gymnasium en vroeg me af: wat is het beste op je nagels te smeren tegen nagelbijten?

Ik bijt al m'n nagels sinds groep 7 tot aan het bloeden toe en ben al eens geopereerd omdat één van m'n vingers helemaal ontstoken was. Kortom: Ik wil af van het nagelbijten.

Weet iemand wat te doen? ByTexx helpt bij mij niet, ik bijt er gewoon doorheen.

BVD, Joep...

Berichten: 10

Re: Nagelbijten

Zelfdiscipline?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Nagelbijten

Als het zo serieus is dat je er al een operatie door ondergaan hebt, kan je beter serieus medisch advies opvragen.

Dit is helemaal geen huiswerk, ik zal het naar medisch verplaatsen voor verdere tips om nagelbijten tegen te gaan.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 4.546

Re: Nagelbijten

ik doe het helaas ook, mijn moeder ook en die deed er een raar spulletje op waardoor je nagel superbitter en erg hard van werd zodat bijten nagenoeg onmogelijk was. dat hielp bij mij niet eens >.< volgens mij helpt het ook om nagelbijten te gaan associëren met pijn. pijn is immers een waarschuwing: niet meer doen of oppassen. volgens mij leer je het dan vanzelf ooit wel af.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Nagelbijten

Een hele simpele oplossing is misschien om over al je nagels een 2 pleisters te plakken, 1 in de lengterichting, 1 in de breedterichting. Dan kun je ze niet aan de kantschuiven in principe, en er valt dus niets meer te bijten. Ziet er misschien stom uit, maar je houdt jezelf vrij eenvoudig in de hand zo denk ik. Op een gegeven moment ben je niet meer gewend om te nagelbijten en kun je dus zonder.

Disclaimer: ter plekke bedacht, ik heb er totaal geen ervaring mee of kennis van ofzo.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 40

Re: Nagelbijten

Hey Ger! Da's mss een goede oplossing! bedankt.. Ik ga niet meteen al m'n nagels afplakken, k denk dat ik maar begin met drie en dan steeds meer pleisters over m'n nagels doe, anders krijg je meteen van die opmerkingen: 'Wat heb jij gedaan met je nagels, allemaal pleisters?!'

Dankjewel!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Nagelbijten

Ik beet vroeger ook constant op mn nagels. Nu heb ik dat afgeleerd met bitexx of zoiets. Ongelooflijk bitter, echt vies. Na een paar dagen was ik het nagelbijten al afgeleerd.

@RinceWind: Dit heeft niets met discipline te maken, nagelbijten doe je bijna onbewust.

Berichten: 4.546

Re: Nagelbijten

juist, bittex, dat hielp zelfs niet voor mij [rr] maar dat pleisteridee klinkt inderdaad goed.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 4.502

Re: Nagelbijten

Nagels bijten behoort wrs.bij afreageren door frustraties,stress,etc.Dus die bron opzoeken via een zielenknijper,zijn er genoeg.

Onze zeer vereerde moderator zal deze reactie wel ergens anders onder willen plaatsen en bovendien gaan schuiven op persoonlijke problemen,die dus volgens de regelneven niet ter discussie komen.

Gebruikersavatar
Berichten: 214

Re: Nagelbijten

mijn zus en mijn moeder hebben het afgeleerd met MOSTERD

vraag mij niet waarom maar het is hen gelukt.

Tabasco moet zeker lukken maar doe dat dan niet aan vingers die ontstoken zijn.
Geld moet rollen,... Vooral naar mij.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Nagelbijten

Nagels bijten behoort wrs.bij afreageren door frustraties,stress,etc.
Niet bepaald eigenlijk, ik doe het ook (wel niet zo hardnekkig als de topicstarter) en mijn omgeving kan alleen maar beamen dat ik geen flauw idee heb wat het woord "stress" inhoudt.

Berichten: 3.165

Re: Nagelbijten

Als je nu gewoon een nagelknipper op zak zou hebben?

Bij mij is het zo dat ik pas op mijn nagels ga bijten als ze te lang zijn en ik geen knipper bij de hand heb, knippen is makkelijker.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Nagelbijten

Ik pulk al m'n nagels eraf. Niet bijten, maar pulken :?:
curix schreef:mijn zus en mijn moeder hebben het afgeleerd met MOSTERD  

vraag mij niet waarom maar het is hen gelukt.
Dat zou bij mij ook werken, dan blijf ik er gelijk af. Ik haat mosterd [rr]
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 402

Re: Nagelbijten

Ik bijt ook al heel lang nagels. Heb ooit een spulletje gehad wat je erop moest doen, maar als je dan brood ging eten smaakte zelfs je brood ernaar (dat was echt heel goor :) ). Aangezien ik toen zo'n uitneembare beugel had was het ook geen succes, want elke keer als ik mijn beugel eruit haalde en weer indeed zat die vieze smaak aan mn beugel. Af en toe heb ik een week dat ik denk: ik bijt niet meer. Dat hou ik dan die week vol, maar daarna kan ik er niet meer afblijven.. bij mij denk ik een gebrek aan zelfdiscipline. Bij mij is het overig niet zo ernstig dat ik tot bloedens toe doorbijt.
Destiny is but a word created by man to accept reality

Berichten: 12.262

Re: Nagelbijten

Gaat het eigenlijk over nagelbijten als je wakker bent, of ook over mensen die het in hun slaap doen?

Het lijkt me qua aanpak nogal verschillend?
Victory through technology

Gesloten