Springen naar inhoud

maya. 2012?

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

XpreZ

XpreZ

• >25 berichten
  • 34 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 december 2006 - 14:47

hallo. ik ben nieuw hier. ik zit met een vraag. ik heb op internet ook al wat lope zoeke over de maya's ik weet niet of het weer een hype is.

de maya kalender die houd op in 2012. en ze voorspelle dinge die er gaan verandere. zoals 1 site beweert dat de mensheid uitsterft. en andere bewere dat we naar een nieuwe dimensie gaan. kan iemand dit bevestigen?
er zijn veel kalenders
zoals maya. en die wij kenne van de geboorte van christus. enz enz..
ik weet dat de maya kalender ophoud in 2012. maar waarom zoude er dan erge dinge gaan gebeure, of dinge die gaan veranderen in de aarde die wij kennen.
is dit nou weer een hype omdat te zeggen? is dit pure mens bangmakerij.
want zoiets voorspeelde ze in het jaar 2000 ook al. toen was er gewoon niks gebeurt. en kijk is aan wij leven nog.

groetjes
XpreZ

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

1207

1207

• >250 berichten
  • 991 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 december 2006 - 18:46

de maya kalender is hoofdzakelijk gebasseerd op cycli mbt de stand van bepaalde sterren en zon. volgens de maya kalender beginnen/eindigen op bepaalde momenten nieuwe cycli. In 2012 volgens jezustelling is er blijkbaar zo eentje maar welke weet ik niet. voor meer info vraag eens na bij astrologen (forum bvb)

En ja het klopt dat ook andere volkeren de moment vandie cycluswissel (2012 bij ons) aanduiden in hun kalenders. dit komt omdat ook zij aan astrologie deden en blijkbaar die zaken vrij correct konden berekenen.
waarom die datum zoveel aandacht gekregen heeft weet ik niet. misschien omdat hij vrij dicht bij ons ligt?

In ieder geval zijn er idioten die dus denken dat eind 2012 de mensheid zou uitsterven. waar ze zich op baseren is onduidelijk en valt onder de categorie bangmakerij.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44877 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 23 december 2006 - 18:53

een onderbouwing voor de stelling dat dat 2012 verhaal nergens op slaat.
http://www.astro.uu....AA/nl/2012.html
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

XpreZ

XpreZ

• >25 berichten
  • 34 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 december 2006 - 18:55

dus de maya kalender houd dus gewoon op. dus er gebeurt verder ook niks met de aarde enzo? volgens mij is het gewoon iederkeer een hype. de kalender houd wel op. maar waarom zou er toch altijd iets ergs moete gebeure. waarom zeggen ze dat.

XpreZ

XpreZ

• >25 berichten
  • 34 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 december 2006 - 19:36

dus dat betekend dat er gewoon niks gebeurt ? alleen dan dat de kalender van de maya gewoon ophoud. dus dat betekend. dat de mensen van nu gewoon in de aandacht probere te komen door te zegge. de kalender houd op in 2012 en er gaat iets ergs gebeuren

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 23 december 2006 - 19:39

Zie http://www.wetenscha...pid=24906#24906 en verder.
Daar doen we alles al uit de doeken.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

XpreZ

XpreZ

• >25 berichten
  • 34 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 december 2006 - 19:54

heb het gelezen. dus er gebeurt niks in 2012 behalve dan dat gewoon de kalender ophoud van de maya

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44877 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 23 december 2006 - 20:53

Er zou van alles kunnen gebeuren, maar morgen kan er ook van alles gebeuren. Of volgende week. Of over 15 jaar. Maar voorlopig zien we nog geen enkele reden waarom er in december 2012 iets bijzonders zou gaan gebeuren.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

XpreZ

XpreZ

• >25 berichten
  • 34 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 december 2006 - 21:08

de tijdperk is gewoon afgelope en in 2012 een nieuwe. het valt me ook op dat ''veel'' wetenschappers hier niks mee doen.
en ik denk dat veel wetenschappers van nu veel verder zijn van de maya's van toen.

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 december 2006 - 23:01

de het tijdperk is gewoon afgelopen en in 2012 een nieuwe.

XpreZ: ik zou het waarderen als je wat meer aandacht aan je spelling zou besteden.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

WendyTje

WendyTje

• >250 berichten
  • 773 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 januari 2007 - 18:03

en ik denk dat veel wetenschappers van nu veel verder zijn van de maya's van toen.

Ja, dat weet ik zelfs wel zeker!
En je spelling leest gruwelijk irritant, normaal heb ik daar echt nooit last van, maar ik moest me er echt even door je 1e post heen worstelen..
Ik zou me in ieder geval niet druk maken over 2012, t is al heel wat dat de mayas zo belachelijk lang vooruit hebben geteld toch, ze moesten immers ergens stoppen.
To boldly go where I`ve never been before

Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

oktagon

oktagon

• >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 21 januari 2007 - 13:45

Ik vind het wel een goed idee,dat op de basis-en vooropleidingen wat meer aandacht aan de nederlandse taal wordt gevestigd;het grammaticaal gebruik door de topichouder is daar wel een bewijs van!

John Nash

John Nash

• >250 berichten
  • 536 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 januari 2007 - 18:03

Ja, dat weet ik zelfs wel zeker!

Licht dat eens toe, als je wilt.

offtopic:
@WendyTje en oktagon:
Hulde, een prachtig voorbeeld van 'de pot verwijt de ketel'.

alexander18

alexander18

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 01 maart 2007 - 14:38

Veel kalendersystemen van oude beschavingen van over de hele wereld lopen allemaal tegelijk ten einde in deze tijd. De Hopi’s zeggen dat er nu een einde komt aan de vierde wereld en dat de vijfde wereld binnenkort zal beginnen. Ook de bekende Maya-kalender eindigt op 21 december 2012, en dit is een kalender die de niet geringe periode van 25.920 jaren bestrijkt. Ook de Azteekse en Cherokese kalenders zijn bijna identiek aan deze Maya-kalender.

Al deze kalenders zijn gebaseerd op de omloop van ons zonnestelsel om een centrale zon die zich in het galactische centrum bevindt. Ons zonnestelsel maakt de ronde om deze centrale zon in 26.000 jaar. Nu wijzen al deze oude berekeningen op het feit dat we bijna weer een ronde van 26.000 jaar hebben volgemaakt (inderdaad in 2012), en het bijzondere aan deze zonnestelselstand (van een planeetstand kun je hier niet spreken), is dat er op dat moment een doorgang gecreërd wordt waarbij licht uit het midden van het galactisch centrum, van de centrale zon, rechtstreeks ons zonnestelsel kan binnendringen. Dit brengt een enorme pulsering van licht, een soort galactische superlichtgolf met zich mee.

Op het moment dat de Aarde op één lijn komt met de centrale zon van ons melkwegstelsel en tegelijkertijd de ‘galactische evenaar’ kruist, bereiken ons geweldige stralingen uit de lichtende kern ervan. Ze worden (volgens de Maya’s) overgebracht via onze zon, die momenteel de grootste zonnevlammen ooit uitstoot. Dit kan een elektromagnetische verschuiving in ons hele zonnestelsel veroorzaken, en in feite onze zielsherinneringen (die vastgehouden worden in magnetische velden) weer op één lijn brengen met de bron.

In verschillende boeken wordt naar uitleg gezocht wat kan betekenen. De één spreekt over een ‘nulpunt’, dat vergeleken kan worden als een herstelknop. Het is ingebouwd in de schepping en voorziet in een gelegenheid om de onderlinge samenhang van alle disharmonische golfpatronen weer te herstellen.
Ook is bekend dat de magnetische polen van de Aarde ongeveer elke 13.000 jaar omkeren. Elke keer als dat gebeurde was er een gigantische verandering in energieën op de planeet. Zo denkt men dat Atlantis ongeveer 13.000 jaar geleden is gezonken na een overstroming die waarschijnlijk verband hield met de omkering van de polen. Maar hoe kan dat dan zomaar gebeuren?

In deze tijd wordt ook veel gesproken over de terugkeer van Planeet X of Niburu, de ‘twaalfde’ planeet die zich normaal gesproken voorbij Pluto bevindt, maar zijn baan eens in de 13.000 jaar met de Aarde kruist. En guess what, zo rond 2012 zal dat weer het geval zijn. Alle snel veranderende weersaspecten, de onrust van de Aarde, mensen die compleet van slag raken..... het kan te maken hebben met de invloed (aantrekkingskracht, magnetisme) van deze nu snel naderende planeet. NASA weet van het bestaan van deze planeet, regeringen weten het, maar willen niks zeggen om onrust te voorkomen (zoekwoord Niburu op Google voor meer informatie).
Tja..... wat is waar?!

Tot zover een paar ‘wetenschappelijke’ punten (als je meer inhoudelijk hierover wilt lezen: zie boekenlijst aan het einde van dit artikel). Er zijn ook meer esoterisch gerichte betekenissen, waarbij sprake is van de overgang van onze 3-dimensionale werkelijkheid naar de vierde of zelfs de vijfde dimensie (ook verklaart aan de hand van deze magnetische velden, lichtstromen en tijdlijnen). Zo wordt gesproken over verschillende tijdlijnen waarlangs we ons begeven, en die elkaar nu kruisen. Er is een 3-D tijdlijn (lengte, breedte, diepte) waarop we ons hier op aarde sinds lang bevinden, die nu gaat kruisen met de 4-D en 5-D tijdlijn. Je bewustzijn, intentie en keuzes maken dat je je uiteindelijk verbindt met de tijdlijn en het ‘magnetische veld’ dat daar bij hoort. Waardoor je ook kunt overstappen naar de vierde dimensie (tijd) en vijfde dimensie (ruimte). Wat zoveel betekent als dat tijd en ruimte niet meer bestaan en je op elk moment op elke plaats kunt zijn waar je wilt zijn als je eenmaal in de vijfde dimensie bent.

De definitieve overgang zou plaatsvinden in 2012. Volgens deze informatie bevinden we ons nu in een fase tussen twee tijdperken in en is dit de tijd dat alles verandert. In het bewustzijn van de mensen, die ieder voor zich een eigen keuze moeten gaan maken. Om daarbij te ‘helpen’ zullen op Aarde veranderingen plaatsvinden die nog nooit eerder zijn voorgekomen, want ook de Aarde heeft gekozen voor herstel. Hoewel we er in onze Westerse wereld ver vandaan zijn geraakt, zijn wij meer verbonden met de Aarde dan we beseffen. En voelen we deze veranderingen ook in ons eigen lichaam en geest mee’trillen’. In deze jaren (2000-2012) kan ieder mens ervoor kan kiezen meester te worden over zijn/haar eigen leven zoals dat is bedoeld. We hoeven ons niet meer het slachtoffer te voelen van de omstandigheden, van het noodlot of van andere mensen, maar kunnen vanuit onszelf handelen - dat is de opdracht en de keuze die voor ons ligt. Hoe meer mensen Bewust worden, hoe makkelijker de overgang kan zijn. Als er voldoende mensen Bewust zijn op het cruciale moment, kunnen deze in hun bewustzijn anderen meenemen, zodat we met de hele wereldbevolking de overgang kunnen maken.

Het zijn grootse concepten deze denkbeelden, die je aan het schrikken kunnen maken als je er voor het eerst mee in aanraking komt. Ga mee op ontdekkingsreis en ga op zoek naar wie we eigenlijk zijn. Stap uit het 3-D denken dat je alleen je lichaam bent en vindt jouw eigen manier om te ontdekken hoe oneindig en groots je bent..... laat je verrassen door alles wat je tegenkomt als je besluit dit te onderzoeken.

Het mooiste van alles is dat angst verdwijnt, want angst hoort in de derde dimensie thuis. Daar gaan we uit van polariteit waaronder liefde-angst, goed-kwaad en alle yin-yang tegenstellingen die je kunt verzinnen. Dit zijn echter weerspiegelingen van dezelfde lijn.
Er is niets om bang voor te zijn, want niets wezenlijks kan je kwaad doen.

Literatuur over dit onderwerp:
(er is natuurlijk nog veel meer, op internet is er ook veel over te vinden)
* ‘Wat wisten de Maya’s: Peter Toonen
* ‘Niets in dit boek is waar, maar het is precies zoals het is’: Bob Frissell
* ‘De Poort naar de Eeuwigheid’: Kiara Windrider
* ‘2012’: Ute Kretzschmar
* ‘De Twaalfde Planeet’: Zecharia Sitchin

Troy

Troy

• >100 berichten
  • 206 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 maart 2007 - 13:57

Ik vind het wel een goed idee,spatiedat op de basis-spatieen vooropleidingen wat meer aandacht aan de Nnederlandse taal wordt besteedgevestigd;spatie de grammatica vanhet grammaticaal gebruik door de topichouder is daar wel een bewijs van!

Zoals John Nash zei, de pot verwijt de ketel...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures