Eindwerk relativiteitstheorie

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 33

Eindwerk relativiteitstheorie

Ik zit in mijn laatste jaar algemeen secundair onderwijs en ik moet een eindwerk maken naar keuze.

Ik heb relativiteitstheorie gekozen omdat dat me serieus interesseert, maar het probleem is nu dat dat verschrikkelijk wijd is, kunnen jullie me helpen met over wat ik het allemaal zeker moet hebben aub?

Ik ga het redelijk oppervlakkig maken, zeker niet het moeilijkste van het moeilijkste, ik dacht van eerst einstein, newton en galilei te bespreken en dan de speciale relativiteitstheorie en ten slotte een klein beetje inleiding van de algemene relativiteitstheorie, daar zeker niet diep op ingaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Eindwerk relativiteitstheorie

Wat is nou eigelijk je vraag ;) ;) :shock:

Berichten: 33

Re: Eindwerk relativiteitstheorie

Wat ik juist moet bespreken van de speciale relativiteitstheorie...

Re: Eindwerk relativiteitstheorie

Wat ik juist moet bespreken van de speciale relativiteitstheorie...
Hmmm, zoek is bij google, daar vind je ergens een zeer goede site waar het zeer duidelijk staat uitgelegd.

Ik raad je aan om de algemene relativiteitstheorie er ook bij uit te leggen zoals op de site beschreven.

Probeer de theorie wel zelf te begrijpen en maak het een beetje verstaanbaar dmv tekeningen, dia's e.d.

Als er iets niet duidelijk is vraag je het maar!!

mvgr, Glenn

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Eindwerk relativiteitstheorie

Wat ik juist moet bespreken van de speciale relativiteitstheorie...
In ieder geval de 2 postulaten en de Lorentz-transformaties. Ik zou zelf ook de tweelingparadox kiezen (redelijk inzichtelijk) en bijvoorbeeld lengtecontractie.

Groeten,

-Freek.

Reageer