Wiskunde Belgie

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 436

Wiskunde Belgie

Een vraag speciaal voor wiskundestudenten.

Waar kun je het "best" wiskunde doen in Belgie. Dus het zal zeker 1 van de bolgende zijn :VUB, Ugent, KUL.

Waar word je goed begeleid (vb veel huiswerk krijgt), krijg je de meeste vrijheid (goede mogelijkheden om te kiezen) ?

Welke is veeleisend enz ?

Gebruikersavatar
Berichten: 792

Re: Wiskunde Belgie

mo² schreef:Een vraag speciaal voor wiskundestudenten.

Waar kun je het "best" wiskunde doen in Belgie. Dus het zal zeker 1 van de bolgende zijn :VUB, Ugent, KUL.

Waar word je goed begeleid (vb veel huiswerk krijgt), krijg je de meeste vrijheid (goede mogelijkheden om te kiezen) ?

Welke is veeleisend enz ?
Je kan in Antwerpen, Leuven, Brussel, Kortrijk, Diepenbeek (Limburg) en Gent studeren.

Ik studeer in Gent (waar ik eerst een jaar ingenieur heb gedaan maar dat lukte en zinde me niet)

Ikzelf heb al die universiteiten eens vluchtig bezocht maar ik kan niet voor jou vergelijken.

Over Gent kan ik natuurlijk wel spreken : daar krijg je echt niet veel huiswerk.§ :wink: :) )

In mijn eerste jaar had ik wel een vervelend project statistiek (een beetje nodeloos in mijn ogen om oergroene studentjes te irriteren met een project waarvoor ze moeten spijbelen en al :) ), en in het tweede semester had ik een vak met drie projectjes Maple/Latex

In het tweede jaar had ik een project sterrenkunde.

In het derde jaar had ik een vak waarvoor elke week een oefening moest opgelost worden (geen project te noemen, meer huiswerk)

Ik heb wel eens gesproken met iemand die twee jaar in Diepenbeek had gestudeerd (dan stopt die richting daar, dat is wel jammer) en die kon met sommige dingen absoluut niet mee (ze had dan wel andere dingen gezien)3.

Wijziging : tja ik zit natuurlijk wel in die woelige overgangsperiode naar Bachelor Master. Wat na me komt is me dus een beetje vreemd! :)

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Wiskunde Belgie