Kwantumfysica

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 1

Kwantumfysica

Hallo

ik ben opzoek naar docu's over het heelal in het algemeem, maar ook betrefende de quantumfysica kan iemand mij daarin leiden met leuke tips en downloads?

bij voorbaat dank

Martyn

Berichten: 4.546

Re: Kwantumfysica

dat je dit vraagt ok, maar hoe kom je erop om dat in DIT topic te doen?? dat snap ik ff niet, Moderne Natuurkunde of Sterrenkunde had me beter geleken.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Kwantumfysica

Ik heb de topics dus maar gesplitst (want dit had echt niets met de Wiskundige structuur van terrorisme te maken) en verplaatst.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Re: Kwantumfysica

Héj Martyn

om allés te weten te komen over quantumfysica moet je het boek 'dansende woe li meesters' eens lezen:

dit 328p lijvige boek brengt je echt wel alles bij over quantumfysica en Einstein.

Vriendelijke groet en veel succes

Mathias

Gebruikersavatar
Berichten: 767

Re: Kwantumfysica

Ik heb destijds "the elegant universe" gezien van Brian Greene (je kan ze downloaden via bittorrent of bekijken op http://www.pbs.org/wgbh/nova/elegant/program.html). De eerste 2 delen (als je download zijn het er 3) zijn lekker begrijpelijk opgezet (voor leken). Deel1 t.a.v. Newton / Einstein en deel 2; hoe deze wetten afwijken van de quantumfysica. Deel 3 bestaat uit de snaartheorie.

Het was mijn eerste kennismaking met quantumfysica. Ik vond het behoorlijk fasicinerend (lees: mindblowing). Niels Bohr zei als eens: "If quantum mechanics hasn't profoundly shocked you, you haven't understood it yet". Ik ben nu "bezig" met het boek van Brian Greene: "de ontrafeling van de kosmos". Hoewel het behoorlijk simpel (met plaatjes als voorbeelden) wordt gebracht. Kan ik het soms niet volgen omdat het zo afwijkt van de dagelijkse wetten of mijn beleving van de werkelijkheid. Maar dat is persoonlijk, ik heb geen natuurkundige opleiding gevolgd. Gevolg is wel dat het boek al enige tijd ongebruikt in de kast staat. Maar kan hem je wel aanraden.

Reageer