Beetje uitleg

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 2.504

Beetje uitleg

In verband met mijn overdadig vraagstukken posten.

Mijn bedoeling is niet dat ze hier allemaal opgelost worden voor me, daar heb ik nix aan. Ik heb namelijk in januari examens op de hogeschool een daarom jaag ik alle vraagstukken van allehoofdstukken die ik moet kennen erdoor. Momenteel doe ik fysica, dat zijn 6 hoofdstukken:

1)Kinematica

2)Dynamica van een puntmassa

3)Trillingen

4)Puntmassa's: microscopisch(botsing, vrijheidsgraden, kinetische energie, pot.energie, plaats- en tijdgeïntegreerde vorm van de wet van Newton)

5)Puntmassa's: Macroscopisch( Temperatuur, druk door ideaal gas, uitzetting, spanning, samendrukbaarheid, inwendige energie, arbeid warmte en oppervlaktespanning)

6)Thermodynamica

Ding is, ik kan me niet goed concentreren en vind het vaak moeilijk dingen te onthouden die ik voorheen gelezen heb als ik me er niet volop op concentreer.

Er zit vaak een logica achter die oefeningen waar ik op mezelf niet kan opkomen.

Iedere oefening doe ik eerst zelf, en pas als ik er echt, na nakijken van de cursus en alles nog niet uitgeraak kom ik hierheen.

Soms verbaas ik me erover hoe simpel het antwoord wel niet kan zijn

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Beetje uitleg

Zolang je rekening houdt met (de geest van) onderstaande opmerking uit de huiswerkforum-bijsluiter (en dat doe je netjes in je topics)
WE ZIJN GEEN HUISWERKMACHINE   :)  

Plaats je vraag, maar laat aub ook zien wat je zelf al bedacht of berekend had, en/of waar je precies vastloopt.  

Punt één hebben we een hekel aan luie mensen, punt twee is een foutje in een redenering of berekening meestal rap aangewezen. Jij hebt snel de oplossing van je probleem, je helper kan weer vlot wat anders leuks gaan doen.
denk ik niet dat excuses bij voorbaat nodig zijn.

je zou natuurlijk wel eens kunnen denken aan :?: :)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 2.504

Re: Beetje uitleg

Jan van de Velde schreef:Zolang je rekening houdt met (de geest van) onderstaande opmerking uit de huiswerkforum-bijsluiter (en dat doe je netjes in je topics)
WE ZIJN GEEN HUISWERKMACHINE   :)  

Plaats je vraag, maar laat aub ook zien wat je zelf al bedacht of berekend had, en/of waar je precies vastloopt.  

Punt één hebben we een hekel aan luie mensen, punt twee is een foutje in een redenering of berekening meestal rap aangewezen. Jij hebt snel de oplossing van je probleem, je helper kan weer vlot wat anders leuks gaan doen.
denk ik niet dat excuses bij voorbaat nodig zijn.

je zou natuurlijk wel eens kunnen denken aan :?: :)
heb ik al gedaan eens, maar m'n computer had er enorm veel problemen mee. Per cluster(of hoe het onderdeel dan ook noemde) liep het programma steeds vast...

Uiteindelijk heb ik het programma van m'n computer moeten gooien, want het zoog al m'n CPU naar zich toe en ik kon er nix aan doen. Nu nog zitten er Registry keys in m'n pc die ik maar niet vind...

Trouwens, m'n pc staat niet constant aan en zit niet constant op internet, als er niemand internet nodig heeft voor opzoekwerk ofzo gaat de modem hier thuis af, da's vaders wet.

ik zou echte een directe gids moeten hebben waarin staat welke letters ik waar moet invullen en welke opties ik waar moet activeren..., hoe ik de snelheid instel die ie van m'n CPU inneemt... hoe ik zelf zie dat hij klaar is aan een eiwit, dat er eentje afgeleverd is... enzo voort

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Beetje uitleg

http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...c=50165&start=0

hier al eens gekeken? Hoe dan ook, even goeie vrienden hoor... [rr]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 2.504

Re: Beetje uitleg

k, maar iedere keer ik het ding indertijd opstartte moest hij opnieuw een nickname en teamnummer hebben...

sorry, maar die faq is nogal groot
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Beetje uitleg

Klopt, hij is nog in opbouw. We zijn bezig om allerlei mogelijke vragen te beantwoorden, daarna wordt er meer structuur in gebracht. Dan zal het ongetwijfeld overzichtelijker worden.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 2.504

Re: Beetje uitleg

kk, ik heb het nu geinstalleerd en om de deadline te vermijden heb ik deadline aangeklikt en ook gezet dat "local deadlines must be ignored"
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Reageer