Springen naar inhoud

verband tussen lucifers en geslacht?

• Log in om te kunnen reageren

curix

curix

• >100 berichten
  • 214 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 december 2006 - 12:17

Ik weet het niet zeker maar er is mij iets opgevallen.
Al een paar weken let ik op mensen die lucifers aanstrijken. En het is mij opgevallen dat de meeste (een niet) mannen de lucifer naar buiten strijken en de meeste vrouwen de lucifer naar binnen aanstrijken.

Is dit waar? zoja: hoe komt dat?
Geld moet rollen,... Vooral naar mij.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Spitfire28

Spitfire28

• >250 berichten
  • 597 berichten
  • VIP

Geplaatst op 31 december 2006 - 12:29

naar binnen aanstrijken lijkt mij niet zo veilig [rr]

zegt iets over ... :wink:

Jekke

Jekke

• >250 berichten
  • 997 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 december 2006 - 13:13

Is dit waar? zoja: hoe komt dat?

Ik kan me vergissen, maar volgens mij is dit niet meteen een groot onderzoeksdomein. Het zou me dus sterk lijken als er hier iemand een pasklaar antwoord op heeft.

WendyTje

WendyTje

• >250 berichten
  • 773 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 december 2006 - 16:45

ik (vrouw) strijk lucifers ook naar buiten af, lijkt me veiliger.. maar een beetje om je heen kijken lijkt me niet echt een goed onderzoek, je zit vast in een of andere subcultuur of hokje [rr] en ook denk ik niet dat je een paar duizend mensen geobserveerd hebt..
Waar zie je trouwens zo veel mensen lucifers aansteken? bijna iedereen gebruikt toch aanstekers ed?
To boldly go where I`ve never been before

Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Henriette

Henriette

• >250 berichten
  • 579 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 december 2006 - 20:14

ik ook vrouw ... strijk lucifers naar buiten af... ben er natuurlijk maar eentje.

Maar jij zal misschien wel niet een afdoende aantal geobserveerd hebben.
Misschien ook niet een representatieve groep.
En adhv je observaties waarschijnlijk ook niet significantie bepaald van je observaties. Of wel?
:wink:

Fabrice Macours:

naar binnen aanstrijken lijkt mij niet zo veilig  
zegt iets over ...

Waarover Fabrice? Over jouw inzicht in welk perspectief je random observaties van 1 persoon moet nemen?
Bonum vinum laetificat cor hominis

Spitfire28

Spitfire28

• >250 berichten
  • 597 berichten
  • VIP

Geplaatst op 31 december 2006 - 23:09

Fabrice Macours:

naar binnen aanstrijken lijkt mij niet zo veilig  
zegt iets over ...

Waarover Fabrice? Over jouw inzicht in welk perspectief je random observaties van 1 persoon moet nemen?

... over het verstand van die vrouwen die hij geobserveerd heeft

was maar een grapje, sorry ;-)

curix

curix

• >100 berichten
  • 214 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 januari 2007 - 10:54

bijna iedereen gebruikt toch aanstekers ed?

Veel mensen die ik ken gebruiken lucifers, en ik denk niet dat het voor de eerste jaren is dat er geen lucifers meer gebruikt worden. Degene (in mijn omgiving toch) die een aansteker hebben roken meestal maar natuurlijk zijn er ook anderen zoals een paar onnozele vrienden die niet helemaal bij hun hoofd zijn wat ze er mee doen.

En geef to, een briket is toch niet zo'n klasse als een lucifer, want heb je ooit een gangsterfilm gezien waarbij de moordenaars een huis vol met benzine hebben in de fik gestoken met een aansteker? Neen toch, dat gebeurd toch altijd met een lucifer met veel klasse weg te schieten in de plas benzine.

(ok dat was wel een extreem voorbeeld.)

Maar toch behalve mijn moeder ken ik geen een vrouw die haar lucifer naar buiten strijkt en ik ken geen een man die zijn lucifers naar binnen strijkt.

Jekke

Jekke

• >250 berichten
  • 997 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 januari 2007 - 16:00

En geef to, een briket is toch niet zo'n klasse als een lucifer, want heb je ooit een gangsterfilm gezien waarbij de moordenaars een huis vol met benzine hebben in de fik gestoken met een aansteker? Neen toch, dat gebeurd toch altijd met een lucifer met veel klasse weg te schieten in de plas benzine.

Of misschien doen ze dat om hun handen en gezicht niet te verbranden...

curix

curix

• >100 berichten
  • 214 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 januari 2007 - 11:00

touché
maar ze kunnen toch ook een lap in brand steken en die weggooien?

Jekke

Jekke

• >250 berichten
  • 997 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 januari 2007 - 13:06

touché
maar ze kunnen toch ook een lap in brand steken en die weggooien?

Ja maar dan moeten ze met een gat in hun overhemd weglopen en dat is pas gebrek aan klasse

curix

curix

• >100 berichten
  • 214 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 januari 2007 - 13:12

een zakdoek?

albert davinci

albert davinci

• >1k berichten
  • 3165 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 januari 2007 - 17:03

Misschien zijn mannen wel wat handiger :)

Ik herinner me nog dat ik de allereerste keer de lucifer naar mij toe strijkte omdat het makkelijker was. Mij werd meteen verteld dat je ze van je af moet strijken omdat dat veiliger is en sindsdien strijk ik naar buiten.

Ofdat er echt verschil is tussen mannen en vrouwen? Geen idee, ze zouden er onderzoek naar moeten doen. :?:

jdr

jdr

• >1k berichten
  • 1408 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 januari 2007 - 17:38

Afhankelijk van de uitkomst van een dergelijk onderzoek zou het wellicht ook verhelderend kunnen werken om een onderzoek te doen naar het aantal slachtoffers te doen die behandelt moesten worden als gevolg van het naar binnen strijken van een lucifer, wellicht dat ziekenhuizen dit soort informatie bijhouden.
Zo zouden we erachter komen of de conclusie getrokken kan worden of mannen daadwerkelijk handiger zijn of dat mannen zich nogal paranoide gedragen als het gaat om het afstrijken van luciferstokjes.... :)

reso

reso

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 januari 2007 - 21:41

bijna iedereen gebruikt toch aanstekers ed?

(ok dat was wel een extreem voorbeeld.).

Dan heb je niet genoeg gangster films gezien :?:

Het is pas in style als je zo'n brandende (dure) Zippo achtige aansteker (zo'n metalen aansteker op benzine die je open moet klappen) naar binnen gooit ..
Dit zie je ook veel in (klassieke) gangster films.. evenals lucifers inderdaad :)

maar goed, een lucifer naar binnen aanstrijken is vragen om brandgaten in je kleding, soms vliegt er stukje van de brandende kop af, of als je pech heb de komplete kop.. dus het zegt inderdaad meer over iemand's intelligentie dan geslacht :)

Veertje

Veertje

• >5k berichten
  • 6713 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 januari 2007 - 22:19

Maar toch behalve mijn moeder ken ik geen een vrouw die haar lucifer naar buiten strijkt en ik ken geen een man die zijn lucifers naar binnen strijkt.

Met mij erbij heb je er nu in ieder geval drie leren kennen die lucifers naar buiten toe afstrijken.
Anyway, dit lijkt me nu niet echt een topic voor het psychologie forum, verhuisd naar WSF cafe.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures