Nanosystems iets voor mij?

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 7

Nanosystems iets voor mij?

Hey,

Ik ben een jongen van 17 jaar en zit nu in 5vwo met N+T profiel. Nou ben ik erg geinterresseerd in de Nanotechnologie en wil later misschien iets in deze richting gaan studeren. Ik wil me graag van te voren al verdiepen in de stof en mijn oog is gevallen op het boek 'Nanosystems: Molecular Machinery, Manufacturing, and Computation' van Drexler. Nou is mijn vraag of dit boek leesbaar is voor iemand uit 5vwo of dat je dr op zn minst op de universiteit moet zitten om het een beetje te snappen. Gaarne zou ik hebben dat iemand die het boek gelezen heeft hierover zijn mening geeft.

Alvast bedankt,

Naam

Berichten: 481

Re: Nanosystems iets voor mij?

naam schreef:Hey,

Ik ben een jongen van 17 jaar en zit nu in 5vwo met N+T profiel. Nou ben ik erg geinterresseerd in de Nanotechnologie en wil later misschien iets in deze richting gaan studeren. Ik wil me graag van te voren al verdiepen in de stof en mijn oog is gevallen op het boek 'Nanosystems: Molecular Machinery, Manufacturing, and Computation' van Drexler. Nou is mijn vraag of dit boek leesbaar is voor iemand uit 5vwo of dat je dr op zn minst op de universiteit moet zitten om het een beetje te snappen. Gaarne zou ik hebben dat iemand die het boek gelezen heeft hierover zijn mening geeft.

Alvast bedankt,

Naam
Hoi,

Toevallig zit ik ook in V5 N+t :)

Weet je al waar je gaat studeren?

Ik ga in Utrecht natuurkunde studeren, in Utrecht kan je je ook vrij veel in nanotech verdiepen, evenals TUD.

Over het boek: Kijk er maar eens in, dan merk je wel of het wel geschikt is :?:

Berichten: 7

Re: Nanosystems iets voor mij?

Hey,

Hoe kan ik in het boek kijken zonder het te kopen? Weet je een site waar ik misschien een paar hoofdstukken kan bekijken?

Ik weet trouwens nog niet zeker wat ik ga studeren, maar waarschijnlijk wordt het advanced technology in twente met daarna een master in nanotechnologie (ook in twente). Of misschien een andere bachelor en daarna die master in twente (zoals technische innovatiewetenschappen in eindhoven). Ik ben nog niet in delft geweest dus daar kan ik nog niet echt over oordelen.

Ik ben wel nieuwsgierig naar de reden waarom je in Utrecht natuurkunde gaat studeren, want daar zit toch geen Tu ofwel? Want je hebt de federatie van de 3 TU's, eindhoven twente en delft...

Berichten: 481

Re: Nanosystems iets voor mij?

Ach jah, met een NT profiel hoef je toch niet persé naar een 3TU te gaan toch? :)

De natuurkunde studie ( natuurkunde=techniek :?: ) aan Utrecht is één van de beste van het land, bovendien beste plek qua overlap scheikunde/natuurkunde..

Zowel voor puur onderzoek, als het ontwikkelen van nieuwe materialen/energie e.d. zit je bij Utrecht op het juiste adres..

Is uiteraard verschillend per persoon. Ik vind toevallig overlap natuurkunde/scheikunde en wiskunde erg boeiend, ik ben ook meer theoretisch, daarom ligt natuurkunde aan het UU voor de hand.

Ben van plan master Chemie & Fysica te doen aan het UU, maar tegen die tijd zie ik wel verder. Ben namelijk ook erg niewsgierig naar het verband van structuur en eigenschap ( waarom heeft het een heel andere dichtheid/soortelijke warmte etc etc bij zoveel aantal prtonen e.d.) zulke vragen boeien me..

Berichten: 7

Re: Nanosystems iets voor mij?

Hmm oke, zal ook eens langs gaan bij UU dan :)

En weet je misschien waar ik in het boek zou kunnen kijken?

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Nanosystems iets voor mij?

Even on-topic. Ik denk inderdaad dat dat boek iets te hoog gegrepen is voor iemand van Havo niveau, sterker nog, het is hoog gegrepen voor iemand met een bachelor, en het zal zelfs moeilijk zijn voor een afgestudeerd natuurkundige/scheikundige. Ik ken het boek zelf niet, maar daar het 'computation' in de titel draagt zullen er waarschijnlijk moeilijke berekeningen in voorkomen. Ik denk ook voor de rest niet dat dit boek voor het grote publiek bedoelt is.

Een website waar je in een boek kan kijken is amazon.com of google.com

Berichten: 7

Re: Nanosystems iets voor mij?

Ik ben danwel 5vwo he, niet havo... al hoeft dat nog niet zoveel te zeggen...

Maar heb nou de 'search inside' funcite van amazon gevonden en even in nanosystems gekeken, maar volgensmij is dat idd een tikkie te hoog gegrepen voor me. Dan lijkt me Nanotechnology For Dummies misschien beter...

Reageer