Springen naar inhoud

Mohammeds persoonlijkheid

• Log in om te kunnen reageren

Kromme Geit

Kromme Geit

• >100 berichten
  • 141 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 02 januari 2007 - 11:04

Als iemand over Mohammed's persoonlijkheid wil discussieren, dan is een nieuw topic altijd een goede oplossing.

Ik ben niet goed ingewijd in de persoonlijkheid van Mohammed.
Al heb ik inmiddels wel begrepen dat veel mensen zich beledigt voelen, indien iets over deze man wordt beweerd.

Graag wil ik dan ook weten wat 'waar' is en wat niet!

Er geldt toch: Allah = Waarheid = Rechtvaardig!
<!--QuoteBegin-Tolstoj+--><div class='quotetop'>QUOTE(Tolstoj)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ik weet dat de meeste mensen, inclusief degenen die zich thuisvoelen bij de meest ingewikkelde vraagstukken, zelden ook maar de eenvoudigste en meest voor de hand liggende waarheid kunnen accepteren <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Heezen

Heezen

• >250 berichten
  • 481 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 januari 2007 - 14:28

Hoi kromme geit,

Als Moslim zijnde wil ik kort wat vertellen over onze profeet Mohammed , vrede zij met hem..

Het is moeilijk te begrijpen, maar hij had een perfecte persoonlijkheid. Vriendelijk, geduldig, kan op goede manier mensen uitleggen, zonder te beledigen, en hij was tolerant en respectvol wegens anderen..

Wat mythes:
Hij was dus zeker niet agressief, en zeker geen aanhanger van oorlog voeren!
Dus ook kreten als "Hij wou alles niet moslims dood"en dergelijke is niks van waar..

Als ik jou was, zou ik een boek over hem lezen
mvg,

bstard

bstard

• >100 berichten
  • 118 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 januari 2007 - 14:57

Het is moeilijk te begrijpen, maar hij had een perfecte persoonlijkheid. Vriendelijk, geduldig, kan op goede manier mensen uitleggen, zonder te beledigen, en hij was tolerant en respectvol wegens anderen..

Realiteit of Wens? Wat is er eigelijk aan documentatie over hem naast de islamitische boeken voorhanden? Een onafhankelijke bron dus.
AinulindalŽ

Kromme Geit

Kromme Geit

• >100 berichten
  • 141 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 02 januari 2007 - 15:23

Als Moslim zijnde wil ik kort wat vertellen over onze profeet Mohammed , vrede zij met hem..

Wat mythes:
Dus ook kreten als "Hij wou alles niet moslims dood"en dergelijke is niks van waar..

Voordat ik met een boek begin.
Klopt dit:

Iemand vroeg profeet Mohammad : Wat zal de meeste in het paradijs brengen? "Hij zei :"Vrees voor Allah en goed karakter. "Hij werd dan gevraagd: Wat zal de meeste mensen in de hel brengen? Hij zei: De mond en de geslachtsdelen.

In mijn optiek is dit het concept voor 'zwijgen is goud'.

Hoe kan je dan 'waarheid delen'?
<!--QuoteBegin-Tolstoj+--><div class='quotetop'>QUOTE(Tolstoj)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ik weet dat de meeste mensen, inclusief degenen die zich thuisvoelen bij de meest ingewikkelde vraagstukken, zelden ook maar de eenvoudigste en meest voor de hand liggende waarheid kunnen accepteren <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Heezen

Heezen

• >250 berichten
  • 481 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 januari 2007 - 16:22

Hoi Geit :)

Je neemt het volgens mij al te letterlijk, wat je vooral niet moet doen..
Je kan allerlei voorwerpen/ andere dingen zowel voor het goede zaak, als misbruik ervan maken.
Je kan dus ook met je mond iets goeds doen: mensen uitleggen, mensen voorlichten..
Maar je kan ook mensen kwetsen, beledigen, ruzie uitlokken e.d.. Dat is wat hij ermee bedoelde

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 januari 2007 - 16:23

Moh was niet perfect, niemand is namelijk perfect want perfect bestaat niet :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

Kromme Geit

Kromme Geit

• >100 berichten
  • 141 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 02 januari 2007 - 17:00

Je kan allerlei voorwerpen/ andere dingen zowel voor het goede zaak, als misbruik ervan maken.
Je kan dus ook met je mond iets goeds doen: mensen uitleggen, mensen voorlichten..
Maar je kan ook mensen kwetsen, beledigen, ruzie uitlokken e.d.. Dat is wat hij ermee bedoelde

Kun je iemand kwetsen, indien je de waarheid vertelt?

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 januari 2007 - 17:04

dan ligt het in ieder geval niet aan de persoon die verteld.

- Robert Heinlein -

Heezen

Heezen

• >250 berichten
  • 481 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 januari 2007 - 17:10

Kun je iemand kwetsen, indien je de waarheid vertelt?

Ligt eraan hoe je het verwoord :?:

1,2

1,2

• >100 berichten
  • 175 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 januari 2007 - 17:15

En wie er naar luisterd.

Had Mohammed een vriendin/vrouw? En hoe oud was zei?

Kent iemand Mohammed trouwens zelf? Of heeft iedereen het hier van horen zeggen?

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 januari 2007 - 17:19

Ligt eraan hoe je het verwoord

waarheid is waarheid, welke dat ook moge zijn :)

- Robert Heinlein -

Heezen

Heezen

• >250 berichten
  • 481 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 januari 2007 - 18:49

En wie er naar luisterd.  

Had Mohammed een vriendin/vrouw? En hoe oud was zei?

Kent iemand Mohammed trouwens zelf? Of heeft iedereen het hier van horen zeggen?

Was dit sarcastisch bedoeld? :)

Beetje moeilijk, hij leefde 1400 jaar geleden. Wat we weten, is wat er is overgeleverd van de Moslims uit zijn tijd.
Ja, hij had een vrouw, meerdere zelfs. Alhoewel het wel toegestaan, is het niet aangeraden om meerdere vrouwen te hebben.

Hopper

Hopper

• >100 berichten
  • 134 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 januari 2007 - 19:16

Wat mythes:

De eerste hit met google http://nl.wikipedia.org/wiki/Mohammed

Nee het lijkt me niet iemand waar ik gaarne als ongelovige een gesprek mee wil hebben, sorry.
Wie is die man in de spiegel?

John Nash

John Nash

• >250 berichten
  • 536 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 januari 2007 - 20:25

Wat mythes:

De eerste hit met google http://nl.wikipedia.org/wiki/Mohammed

Nee het lijkt me niet iemand waar ik gaarne als ongelovige een gesprek mee wil hebben, sorry.

Ah het heilige geschrift Wikipedia. Volgens mij wil kromme geit niet werkelijk weten wat voor een persoonlijkheid Mohammed had.
Dat kan niemand hier zeggen. Niemand. Het is al vrij lastig om de persoonlijkheid van iemand die je goed kent sluitend te beschrijven, laat staan van iemand waarvan je niet eens met zekerheid kan zeggen of die heeft bestaan.

Veertje

Veertje

• >5k berichten
  • 6713 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 januari 2007 - 21:28

De grijze muis voerde al aan (in de andere topic over Mohammed) dat het boek van Dr. H. Somers "een andere Mohammed" wellicht interessant te lezen is. De link waar je het on-line kunt lezen: http://users.skynet....y50779/home.htm .
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures