Straling gemeten PET/CT scan

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 3

Straling gemeten PET/CT scan

Hallo,

Ik heb eens voor wat inzicht te krijgen in de straling die vrijkomt tijdens een PET/CT scan van mezelf een meter de hele dag bij me gedragen.

De dosis van 330+ usv/h maakt toch licht zorgen..

http://www.ddv-motorsport.nl/images/wetens...ap/straling.bmp

Wat vinden jullie er van ?

MvG,

Dennis

[/url]

Berichten: 12.262

Re: Straling gemeten PET/CT scan

Het plaatje doet het niet helemaal, maar is die 300 uSv/h de belasting voor de patient of voor de laborant?
Victory through technology

Berichten: 3

Re: Straling gemeten PET/CT scan

Excusus voor de link..

Dit is een betere..

http://www.ddv-motorsport.nl/images/wetens...ap/straling.jpg

Dit is voor mijzelf, ik wilde mezelf testen in een PET/CT scanner en ook eens kijken wat de stralings waardes zouden zijn

MvG,

Dennis

Berichten: 12.262

Re: Straling gemeten PET/CT scan

Met 'jezelf testen' bedoel je neem ik aan dat je zelf in het apparaat gaat liggen? Je zou de totale dosis eens moeten integreren uit dat plaatje... wat zal het zijn, 1 mSv of minder? Dat is nog ver benenden de jaarlijkse achtergrondstraling (paar mSv afh van locatie).

Voor een patient die hoogstens een paar keer per jaar zon onderzoek ondergaat lijkt me het niet gevaarlijk, maar het is wel een hoge dosis om dagelijks op te doen. Een paar mSv is overigens een normale belasting bij een CT onderzoek, bij een PET scan denk ik niet dat een badge-dosimeter veel zal registeren omdat je het meeste materiaal binnenhoudt.
Victory through technology

Berichten: 3

Re: Straling gemeten PET/CT scan

Ik heb zelf een PET/CT scan gehad, dus ook ingespoten met fluor 18

Dus heb zowel CT vloeistof als PET onderzoeksvloeistof in mij gehad.

De meetapparatuur is gedragen net iets boven de gordel hoogte.

MvG,

Dennis

Berichten: 2

Re: Straling gemeten PET/CT scan

Hoi Allemaal,

Even een vraagje, wie kan mij helpen bij het instellen van een dosimeter, betreft de MINI 6100.

Dit apparaatje heb gekregen via mijn oude werk omdat ze overstapte op andere apparatuur.

Nu is het geheugen volledig gewist en alle instelling zijn hierdoor ook kwijt..

Wie kan mij helpen?

Met Vriendelijke Groet,

Nils

Reageer