Springen naar inhoud

sneller internetten

• Log in om te kunnen reageren

Wien Ee

Wien Ee

• >1k berichten
  • 3133 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 januari 2007 - 09:04

Gedaan met lange downloadtijden en beperkingen om grote hoeveelheden informatie via het internet te versturen. Onderzoekers hebben een nieuw organisch materiaal ontwikkeld en getest waarmee informatietransport via het internet 37 500 keer sneller kan dan met een klassieke adsl-lijn.

Lees meer ... Katholieke Universiteit Leuven

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

*_gast_PeterPan_*

• Gast

Geplaatst op 03 januari 2007 - 09:09

Vanochtend op de radio vernomen dat Belgische en Chinese onderzoekers een materiaal hebben ontdekt waardoor in de nabije toekomst de snelheid van je adsl verbinding met een factor 40.000 kan worden vergroot.
De huidige bottleneck voor de snelheid van internetverbindingen is de overgang van het electrische signaal naar het optische signaal. Zij hebben een materiaal ontdekt dat die overgang razendsnel maakt.
Nostalgisch denk ik terug aan de tijd dat ik met een 56k modem zat te klungelen. (2 jaar geleden nog maar).

Mod Ger: enkele links vanuit het nieuwsforum hierin gezet:

C2W
Katholieke universiteit Leuven
Science Daily

Bert F

Bert F

• >1k berichten
  • 2588 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 januari 2007 - 10:56

Onlangs kwam ik toevallig dit tegen: http://www.ams-ix.net/connecting/ één van de belangrijkste internetportalen. Hier zou het mogelijk zijn om maar liefst met een snelheid van zo'n 10Gbs te connecteren. Zou dit via een gewone aangepaste telefoon lijn kunnen?

Rov

Rov

• >1k berichten
  • 2242 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 januari 2007 - 11:12

Dan zou mijn hele maandlimiet zijn bereikt in 1 seconde :).

Lala

Lala

• >1k berichten
  • 3149 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 januari 2007 - 11:13

nee, nooit. Je harde schijf kan ook niet zo snel schrijven, dus dan is het sneller om iets van het net te streamen dan van je harde schijf te openen.... kan nog leuk worden, maar in eerste instantie voornamelijk geschikt voor backbones.
Appareo decet nihil munditia?

Cixx

Cixx

• >25 berichten
  • 33 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 januari 2007 - 11:14

Onlangs kwam ik toevallig dit tegen: http://www.ams-ix.net/connecting/ één van de belangrijkste internetportalen. Hier zou het mogelijk zijn om maar liefst met een snelheid van zo'n 10Gbs te connecteren. Zou dit via een gewone aangepaste telefoon lijn kunnen?

Hehe, dat is alleen voor servers die daar staan. Alleen de apparatuur om het op aan te sluiten kost al duizenden euro's.

Hier is nog een link: Tweakers.net - Internet via organisch materiaal tot 37.500 keer sneller.

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 januari 2007 - 11:24

goh dat lijkt een beetje op dat star-trek gedoe, die bio-relais ofzo.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

einstone

einstone

• >100 berichten
  • 166 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 januari 2007 - 11:25

Voor de mensen van de KULeuven, Koen Clays heeft hieraan meegewerkt :).

http://standaard.be/...amp;kanaalid=21
en het officiele persbericht:
http://wsunews.wsu.e...sp?StoryID=6216

Bert F

Bert F

• >1k berichten
  • 2588 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 januari 2007 - 11:34

nee, nooit. Je harde schijf kan ook niet zo snel schrijven, dus dan is het sneller om iets van het net te streamen dan van je harde schijf te openen.... kan nog leuk worden, maar in eerste instantie voornamelijk geschikt voor backbones.

Tja dat kan nog opgelost worden. Bijkomend zal het idd niet kunnen maar ik heb totaal geen idee van fysieke snelheidlimieten aangaande een klassieke telefoon lijn uitgerust met een adsl.

bram2

bram2

• >250 berichten
  • 255 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 januari 2007 - 11:47

Volgens mij is het grootste probleem niet die snelheid halen op zich maar de prijs waarmee dit kan gebeuren. Optische communicatie blijft volgens mij veel duurder als elektrische.

Zowel ADSL (telefoonkabel) als internet over televisiekabel (in Belgie Telenet) maken gebruik van reeds bestaande bekabeling om deze kosten te drukken. (optische communicatie vereist optische vezels en kan dus niet over een telefoonlijn)

Maar inderdaad, vroeg of laat zal dit toch optisch gebeuren, vermits dit veel sneller is. Een zijn optische communicatiesystemen gebouwd (nog in onderzoeksfase denk ik), waar je de totale wereldwijde bandbreedte van het internet over 1 kabel van een pink dik stuurt (dacht dat dit 160 Tbit/s was ,maar weet ik niet meer zeker, kan er gemakkelijk een 0 naast zitten)

Nieuwste DSL type VDSL haalt 52 Mbps download en 13 Mbps upload ( http://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL) VDSL2 zelf 100 Mbps.

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 januari 2007 - 11:55

De ADSL in de begin topic is inderdaad erg raar, het geldt namelijk voor een snelheidsverhoging in het hele internet. Dus ook dail-up gaat vooruit. De servers die met elkaar communiceren via glasvezel zijn de zogeheten backbones. Dit zijn hubs die internetstromen moeten schakelen, dus bv, als je in Eindhoven zit, of de stroom van brussel naar Amsterdam moet, of naar Keulen. Dit schakelen is dus altijd een bottleneck geweest. Wat nu wat sneller gaat. Hopelijk.

Rov

Rov

• >1k berichten
  • 2242 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 januari 2007 - 13:48

Voor de mensen van de KULeuven, Koen Clays heeft hieraan meegewerkt :?:.

Ik zag het net, ik zal hem er over een 3 tal weken eens over aanspreken op het mondeling examen :).

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures