toevoeging aan benzine

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

toevoeging aan benzine

Mensen,

Bij explosieven worden ingredienten gebruikt die tijdens de explosie zuurstof leveren t.b.v. een snelle verbranding. Volgens mij is ammoniumsulfaat een dergelijke stof.

Omdat er 21 % zuurstof in de lucht aanwezig is, kan er voor een volledige verbranding in een benzinemotor maar een beperkte hoeveelheid benzine in de verbrandingskamer worden ingespoten.

Mijn vraag is of het toevoegen van een (zuurstofproducerend) additief aan de benzine, het mogelijk zou kunnen maken om meer brandstof in te spuiten en toch een volledige verbranding te bekomen.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: toevoeging aan benzine

het toevoegen van een (zuurstofproducerend) additief aan de benzine
is wat benzine tot een bijzonder explosieve en dus levensgevaarlijke stof zou kunnen maken.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 3

Re: toevoeging aan benzine

het toevoegen van een (zuurstofproducerend) additief aan de benzine
is wat benzine tot een bijzonder explosieve en dus levensgevaarlijke stof zou kunnen maken.
Dan in een aparte tank bewaren en pas bij de inspuiting laten mengen, zou hiervoor een oplossing kunnen zijn.

Maargoed,

Iemand die me verder kan helpen?

Berichten: 12.262

Re: toevoeging aan benzine

Dat kan zeker, en word soms in de autosport ook wel gedaan: injecteren van N2O (lachgas) samen met de benzine, waarbij de 'concentratie' zuurstof in N2O aanzienlijk beter is dan die in lucht.

Alvast een oxidator bijmegen in de benzinetank kan niet, dat zoals Jan al zegt nogal een gevaarlijk plan.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: toevoeging aan benzine

Er wordt wel eens gebruikt gemaakt van lachgas (N2O) om kortstondig extra vermogen te produceren.

Reageer