[Scheikunde] Krantenartikelen Chemisch Kopiëren

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 5

[Scheikunde] Krantenartikelen Chemisch Kopi

Hallo,

Ik heb een PO over het kopiëren van krantenartikelen:

'Met behulp van een mengsel van terpetine, zeep en water ga je krantenartikelen chemisch kopiëren. Terpentine is een oplosmiddel voor drukinkt. Onderzoek welke samenstelling van het mengsel het beste werkt, en welke werkwijze het meest geschikt is. Gebruik een verse krant'

Op internet is er weinig tot geen informatie te vinden over dit 'onderwerp'. Of het ligt misschien aan mijn manier van zoeken.

Heeft iemand hier misschien wat suggesties voor het onderzoek of wat sites die ik kan gebruiken om de opdracht tot een goed einde te brengen? Of is dit gewoon een kwestie van proberen?

Alvast bedankt

Berichten: 2.746

Re: [Scheikunde] Krantenartikelen Chemisch Kopi

het is waarschijnlijk gewoon de inkt van de krant oplossen en zo een afdruk maken

hoe je dat het best doet leer je het snelst door te proberen

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [Scheikunde] Krantenartikelen Chemisch Kopi

Of het ligt misschien aan mijn manier van zoeken.
ja :)

trek eens een halfuurtje hiervoor uit:

http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...d=260044#260044

en dan vooral pararaaf 1.6

Google turpentine soap water copy newspaper

Bingo, en je hebt de keus
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 5

Re: [Scheikunde] Krantenartikelen Chemisch Kopi

Stom van mij, beetje oppervlakkig gedacht. Maar ik denk toch dat een kwestie van uitproberen blijft. De sites zijn gewoon een hulpmiddel om een indicatie te krijgen over de verhoudingen in het mengsel.

In ieder geval bedankt:)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [Scheikunde] Krantenartikelen Chemisch Kopi

Maar ik denk toch dat een kwestie van uitproberen blijft.
Dat was ook je opdracht:
Onderzoek welke samenstelling van het mengsel het beste werkt, en welke werkwijze het meest geschikt is.
Maar je weet nu hoe dan ook welke verhouding het beste werkt.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 5

Re: [Scheikunde] Krantenartikelen Chemisch Kopi

Onderzoeken hoeft niet altijd uitproberen te zijn..

Berichten: 1

Re: [Scheikunde] Krantenartikelen Chemisch Kopi

Mart, volgensmij mag dit niet of wel?

Ik zal het eens even rapporteren...

HEEL DE SCHOOL WEET ERVAN, HAHAHHAHA...

Groetjes 4A2

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: [Scheikunde] Krantenartikelen Chemisch Kopi

Hoe flauw? :) Wees blij dat hij zich er zo voor inzet [rr]

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: [Scheikunde] Krantenartikelen Chemisch Kopi

Hoe flauw? :) Wees blij dat hij zich er zo voor inzet [rr]
Onafhankelijk of Mart zich nu wel of niet aan de bedoeling van zijn opdracht houdt met zijn interpretatie van "onderzoek", vind ik het inderdaad ook flauw om iemand zo te kakken te zetten. Ik denk wel dat Jan van de Velde gelijk heeft en dat het de bedoeling was van de opdracht dat je moet uitproberen (onderzoeken) welke verhouding het beste werkt.

@ MARTWATDOEJEHIER : omdat je je account duidelijk met een genoemde bedoeling hebt aangemaakt heb ik je account gedeactiveerd. We zijn een wetenschapsforum, geen platform om je medescholieren te pesten.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Berichten: 2

Re: [Scheikunde] Krantenartikelen Chemisch Kopi

Ja ik denk persoonlijk dat 1:4 terpentine het beste werkt en k vind dat iedereen respect moet hebben voor mart, het is idd flauw om iemand zo te kakken te zetten..

Berichten: 5

Re: [Scheikunde] Krantenartikelen Chemisch Kopi

Ik heb het het inmiddels uitgebreid 'onderzocht' d.m.v. uitproberen en daarbij een soort van voorbeeldproef (in het Engels van internet) bijgehouden (indicatie van de verhouding). Het lukt aardig (volgende les zullen we waarschijnlijk de perfecte verhouding hebben), alleen moeten wij nog een kopie van een kopie maken om het niet meer in spiegelbeeld te hebben.

[Edit Veertje: het account van "martwatdoejehier" doet het niet meer zoals ik al eerder zei. Hij is hier openlijk door ons aangesproken. Dat betekent dat een natrap van jou aan zijn adres hier geen zin en geen nut meer heeft. Bovendien gelden voor jou dezelfde regels en dus heb ik je opmerking verwijderd]

Berichten: 2

Re: [Scheikunde] Krantenartikelen Chemisch Kopi

Die opmerking was niet voor MARTWATDOEJEHIER, maar voor jou toch Veertje?

Reageer