vallende gebouwen

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 36

vallende gebouwen

ik stel mij al een tijdje de vraag waarom het lijkt alsof kerken en andere grote gebouwen lijken om te vallen als je ervoor staat.

ik heb dat proberen uit te zoeken maar ik ben er niet achtergekomen, het was dan ook een vrij amateuristisch onderzoek. het had wel iets te maken met hoever je van de voet van het gebouw verwijdert stond, maar daar zat gene constante in. weet wel dat ik geen rekening gehouden heb met de hoogte van de gebouwen.
relativiteit is als naast een mooi meisje zitten, een uur lijkt een minuut... Einstein, we love you

Gebruikersavatar
Berichten: 2.003

Re: vallende gebouwen

ik heb geen idee, heb het ook nooit meegemaakt. Maar een wilde gok: Als jij naar het hoogste punt van een gebouw gaat kijken, dan beweegt je hoofd met v m/s omhoog(niet recht omhoog) ten opzichte van het gebouw of het gebouw beweegt met -v m/s ten opzichte van jou, dus lijkt het te gaan vallen.
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: vallende gebouwen

Misschien door de overvliegende wolken? Een beetje hetzelfde effect als je in een stilstaande trein zit en naast je een trein vertrekt. Dan lijk je zelf ook te rijden. Door dat de wolken bewegen, lijkt het alsof het gebouw ook beweegt. Maar als je dit ook hebt met een strak blauwe hemel, valt deze verklaring dus ook af.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 4.502

Re: vallende gebouwen

Ik bedacht ook van alles oa. perspectivisch bedrog ed,maar Raspoetin's uitleg vind ik heel acceptabel.

Mogelijk vindt er door het omhoogkijken een storing in je evenwichtsorgaan plaats,waardoor je het omvaleffect krijgt?!

Berichten: 36

Re: vallende gebouwen

Misschien door de overvliegende wolken? Een beetje hetzelfde effect als je in een stilstaande trein zit en naast je een trein vertrekt. Dan lijk je zelf ook te rijden. Door dat de wolken bewegen, lijkt het alsof het gebouw ook beweegt. Maar als je dit ook hebt met een strak blauwe hemel, valt deze verklaring dus ook af.


toen ik nog niet aan mijn 'onderzoek' gestart had, heb ik ook wel al eens naar gebouwen gekenen, en ze bleven te lijken omvallen. het was geen heldere hemel, maar wel zwaar bewolkt en met stilstande wolken :) . daar leek het toch op. volgens mij heeft het toch iets te maken met de hoogte en de afstand die je je bevindt van het gebouw. en voorla de hoogte, waar ik geen rekening mee gehouden.

helaas
relativiteit is als naast een mooi meisje zitten, een uur lijkt een minuut... Einstein, we love you

Reageer