Derde bijeenkomst forumleden

Moderator: Miels

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Derde bijeenkomst forumleden

Wetenschapsforum bijeenkomst derde editie


Het was hier en daar al verklapt, maar bij deze de officiële aankondiging: zaterdag 10 februari is de derde bijeenkomst van Wetenschapsforum-leden! Dit keer niet in Eindhoven, maar in Utrecht. Kern van de bijeenkomst: Gezellige quiz, lekker eten, naar de sterrenwacht en dan lekker borrelen of de stad in! :)


Wat is het programma?

Het accent van de avond zal net als de vorige twee keer liggen op gezelligheid. Daarom beginnen we met een korte kennismaking waarna we onze gezamenlijke kennis gaan testen met een Wetenschapsquiz. De vorige editie heeft geleerd dat een verbeterde versie van Wim T. Schippers in de maak is en dat de vragen door jong en oud te beantwoorden zijn, maar wel uitdaging geven. De quiz wordt gedaan door teams die door de quizmasters worden samengesteld, zodat ieder team evenveel kans maakt.


Na deze quiz gaan we lekker eten in dezelfde gelegenheid (zie onder). Hierbij heb je keuze uit diverse voorgerechten en hoofdgerechten, in principe voor elk wat wils. Ben je bijvoorbeeld vegetariër of moslim, dan kun je rustig meekomen.


Als we uitgegeten zijn begeven we ons naar de Sterrenwacht. Hier wordt een rondleiding gegeven, een dialezing en natuurlijk worden de telescopen gedemonstreerd. Je mag zelf ook een kijkje nemen.


De excursie duurt tot 21:30, waarna het officiele gedeelte is afgelopen. We begeven ons dan terug naar het centrum van Utrecht waarna we onder leiding van enkele Utrechtse Wetenschapsforum-leden de stad induiken. Mensen die eventueel terug naar huis willen kunnen natuurlijk op de trein of in de auto stappen.


Wanneer, hoe laat, waar moet ik zijn?

De datum is geprikt op zaterdag 10 februari 2007. We verzamelen om 15:00 uur in eetcafé De Dijk. Dit is op loopafstand van het Centraal Station. Zie de website voor een routebeschrijving.

Om 19:00 uur vertrekken we naar de Sterrenwacht, waar we om 19:30 verwacht worden. Als het goed weer is gaan we met de benenwagen, bij slecht weer pakken we de bus. Het is ongeveer een kwartier lopen vanaf De Dijk. Voor mensen die niet bij het eten aanwezig kunnen zijn is hier een routebeschrijving te vinden.


Zoals gezegd gaan we daarna terug naar het centrum. Daar kan je kiezen of je terug naar huis gaat of gezellig mee de stad in. Er worden met plezier slaapplaatsen ter beschikking gesteld als je het zo laat wil maken dat je niet meer terug naar huis kan die dag. Zie hiervoor dit topic. In datzelfde topic kun je terecht voor meerijders of meetreiners.


Het kostenplaatje

Dit alles kost natuurlijk wel geld. We hebben enige korting kunnen bedingen en er is enige sponsoring van o.a. OGD (zie onder), maar er moet nog wel geld bij. Net als de vorige keer zijn er 2 tarieven. Het standaardtarief voor de werkende mens is € 22,50, studenten en scholieren krijgen korting; zij betalen slechts € 15,-

Beide tarieven inclusief de excursie naar de Sterrenwacht en het 2-gangen diner met 3 - 5 drankjes (Het aantal drankjes hangt een beetje af van het aantal deelnemers). Overige consumpties zijn voor eigen rekening.


Deze bedragen zijn vastgesteld op basis van maximaal 25 inschrijvingen, vanwege de sponsoring. Voor iedereen die na deze 25 inschrijvingen nog mee wil doen, zijn de kosten € 27,-, ongeacht of je scholier, student of werkend bent. Als we aan dit maximum zitten zal dit vermeld worden. Op dit moment zitten we hier nog niet aan.


Mocht je deze bedragen alsnog te duur vinden: het is ook mogelijk om na het eten te komen en bijvoorbeeld alleen naar de sterrenwacht te gaan, of zelfs alleen maar 's avonds te komen en dan zelf je consumpties te regelen. Schrijf je dan aub toch in en laat Miels per PB weten dat je niet komt eten/meedoet met de excursie.


Inschrijven

De inschrijving is gesloten. Er is geen ruimte meer bij de Sterrenwacht.


Om de opkomst in te kunnen schatten en het eten goed te kunnen regelen moet je je inschrijven als je wil komen, en moet er vooruit worden betaald. Dat gaat als volgt:


Ga naar http://bijeenkomst.wetenschapsforum.nl/2007 en vul het formulier in. Na het verzenden van het formulier ontvang je een mail met je gegevens en een samenvatting van wat in deze aankondiging staat.


Maak het betreffende bedrag (€ 15,- € 22,50 of € 27,-) over naar girorekening 1078417 ten name van Wetenschapsforum.nl te Eindhoven onder vermelding van "tbv bijeenkomst, <gebruikersnaam forum>". Je kan ook betalen voor de bijeenkomst mbv paypal, zie hiervoor de button op het inschrijfformulier.


Als het geld binnen is gekomen op de rekening krijg je een bevestigings e-mail.

Zorg dat je uiterlijk 31 januari het geld over hebt gemaakt. Zo heeft de bank tijd het te verwerken en hebben wij tijd alles te regelen.


Als je benieuwd bent wie er allemaal komen en hoeveel plaatsen er nog beschikbaar zijn, kijk dan naar de lijst van inschrijvingen.


Is Utrecht te ver weg voor je of wil je lang blijven hangen?

Voor mensen die bang zijn dat het te laat wordt om nog terug naar huis te komen of die zoveel mogelijk uit de meeting willen halen, hebben we hier een apart topic voor slaapplaatsen. Woon jij in (de buurt van) Utrecht en heb je slaapplaatsen beschikbaar, laat dit dan ook hier weten! Dit topic is tevens voor mensen die met anderen mee willen rijden/treinen.


Het lijkt ons erg leuk om lang met veel mensen te blijven hangen. Aarzel dus niet bij het vragen om een slaapplek, je bent erg welkom!


Dan nog even dit

De Wetenschapsforum bijeenkomst wordt mede mogelijk gemaakt door OGD:


Afbeelding


Hartelijk dank daarvoor!


Vragen en opmerkingen

Heb je nog vragen of opmerkingen? Daar is dit topic voor.


Verder rest me niets anders dan te zeggen: hopelijk tot 10 februari!
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Derde bijeenkomst forumleden

Oh, leuk, een bijeenkomst! Ik denk dat ik ook wel kom :)
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Derde bijeenkomst forumleden

Ik wil graag gaan. Ik ga het straks vragen of ik mag. 15 jaar is toch niet te jong he?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Derde bijeenkomst forumleden

Nah, je bent natuurlijk nooit te jong :) Ik zelf ben ook maar 18, en vorige keer waren er ook nog jongere mensen dan mij :)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Re: Derde bijeenkomst forumleden

Ik ben natuurlijk van de partij :)


Ik zal regelen dat ik kan blijven slapen en dat ik vervoer heen krijg.
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Derde bijeenkomst forumleden

Volgens mij was Jaycee 13. Revelation was tijdens de vorige editie nog 16. Do I need to say more?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Derde bijeenkomst forumleden

Ik wil graag gaan. Ik ga het straks vragen of ik mag. 15 jaar is toch niet te jong he?


En is 37 te oud?
β-Damascenon en maneschijn

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Derde bijeenkomst forumleden

Alleen als je op die leeftijd wetenschap niet meer interessant vindt :)
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Derde bijeenkomst forumleden

Nope. Als was je 73, dan was je nog welkom. Jan van de Velde en Veertje zijn ouder, en ik geloof dat Jeroentje ook 37 is/was. Iedereen die op dit forum komt is ook welkom op de bijeenkomsten. Jong of oud, moderator of gebruiker met 1 bericht, het maakt niet uit. Als je zin hebt om de andere gebruikers te zien en gezellig met ze te babbelen, te eten naar de sterrenwacht te gaan, moet je gewoon komen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Derde bijeenkomst forumleden

Dat is het laatste weekend van mijn éne weekje vakantie, ik ga echt proberen te komen maar waarschijnlijk ga ik me wel pas op het nippertje kunnen inschrijven omdat ik examens heb (en dus ook niet meer thuis kom) tot 3 februari.

Mogen "wederhelften" die het forum niet bezoeken trouwens ook meekomen? :)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Derde bijeenkomst forumleden

Mogen "wederhelften" die het forum niet bezoeken trouwens ook meekomen? :)
Alleen als ze geen hekel hebben aan mensen die wetenschap interessant vinden :)

(hmm, hoe vaak zou ik die nog kunnen gebruiken?)
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Derde bijeenkomst forumleden

Je kunt je wel vast inschrijven, alleen de betaling wacht dan even op zich bedoel je? Nu dat bekend is, is dat geen probleem.

Wederhelft is welkom, dan kunnen we die ook overhalen om op het forum te komen :)


Edit: Is Miels me wééér net voor!!
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Derde bijeenkomst forumleden

Rov schreef:Mogen "wederhelften" die het forum niet bezoeken trouwens ook meekomen? :)
Alleen als ze geen hekel hebben aan mensen die wetenschap interessant vinden :)
Hmm, ik had het soms over het forum en aan mij heeft ze geen hekel, dus ja.... :) .

Gebruikersavatar
Berichten: 67

Re: Derde bijeenkomst forumleden

O wat leuk! Helaas woon ik nu te ver weg, anders had ik de rondleiding op Sonnenborgh kunnen helpen geven :) Ik denk dat je het de moeite waard zult vinden (voor het geval je het nog niet kent). Mocht het je interesseren, Sonnenborgh is altijd op zoek naar enthousiaste 'vrijwillige' medewerkers ('vrijwillig' omdat je tegenwoordig een vergoeding kunt krijgen, veel studenten maken daarvan gebruik), juist voor dit soort rondleidingen, publieksavonden met waarnemen, etc. Houd het in je achterhoofd als je er op bezoek gaat (en niet te ver weg woont) :wink:
De sterrenhemel voor Nederland en Belgie: http://hemel.waarnemen.com

Gebruikersavatar
Berichten: 135

Re: Derde bijeenkomst forumleden

Ik zal van de partij zijn! Of ik tot 's avonds laat blijf hangt nog even af van of ik ergens bij slapen of dat ik nog terug moet met het OV.
Wet van Hofstadter: het duurt altijd langer dan je denkt, ook al houd je rekening met de Wet van Hofstadter.

Reageer