Springen naar inhoud

Vogelvergif?

• Log in om te kunnen reageren

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8935 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 januari 2007 - 00:27

Ik zag op het journaal over het aangespoelde gif en de verminkte vogels en vroeg me af wat het voor spul kon zijn. Het leek alleen (of voornamelijk) poten en snavels aan te tasten. Misschien iets wat reageert met de zwavelbruggen uit het kertatine?

Ik vind het hele gebeuren overigens een grof schandaal en hoop dat de verantwoordelijke achterhaald kan worden

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

JanMeut

JanMeut

• >1k berichten
  • 2116 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 januari 2007 - 10:42

Lijkt me meer een sterk zuur of base in gelvorm.
β-Damascenon en maneschijn

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8935 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 januari 2007 - 11:05

Maar waarom worden de veren dan niet aangetast?

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 januari 2007 - 16:11

http://www.nieuwnieu...gsel_van_s.html

Gif op strand is mengsel van stoffen
De groengele substantie die de afgelopen dagen op het strand van Den Helder, Zijpe en Texel is aangetroffen, is een mengsel van irriterende stoffen. Dit heeft de gemeente Den Helder dinsdag bekendgemaakt na onderzoek van een monster van het mengsel door het Rijksinstituut voor Integraal Waterbeheer en Zuivering van Afvalwater (RIZA) in Lelystad.

Volgens een woordvoerder van het RIZA bestaat de substantie uit zwavel, met in mindere mate metalen en organische componenten die wijzen in de richting van een industrieel schoonmaakmiddel. Wat het mengsel precies is, is nog onduidelijk.

De woordvoerder van het RIZA stelde dat van sommige stoffen bekend is dat zij ,,de huid irriteren en soms erger''. Hoe gevaarlijk het mengsel echter precies is, is ook nog niet bekend. Verder onderzoek moet dit uitwijzen.

"Meep meep meep." Beaker

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8788 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 januari 2007 - 17:57

Het kan natuurlijk een mengsel zijn van stoffen uit meerdere vaten die een keer overboord zijn geslagen...

Maar of het ooit precies bekend zal worden is de vraag, ik denk dat degene die ze verloren is niet zit te wachten op de rekening voor het opruimen van de rommel.
Victory through technology

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8935 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 januari 2007 - 13:57

Ik denk dat het mengsel is ontstaan doordat men met het schoonmaakmiddel een olietank of een scheepsmotor heeft gereinigd. De eigenaar zal zich inderdaad niet vrijwillig melden. Echter, soms is het wel degelijk mogelijk om achteraf de schuldige te achterhalen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures