limonade

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 8

limonade

Hoi

Ik wil graag het citroenzuur in limonade bepalen. Ik weet alleen niet hoe ik dit moet aanpakken. Kan iemand mij helpen.

En hoe bereken ik het?

alvast bedankt

Berichten: 2.746

Re: limonade

zegt titratie je iets?

Berichten: 8

Re: limonade

Hoi,

Ja titratie zegt me inderdaad iets. Moet ik bij deze proef de limonade laten oplossen in water of...

Verder welke indicator moet ik gebruike (FF mischien?)

:) :?:

Berichten: 2.746

Re: limonade

limonade is al bijna helemaal water ...

zorg dat je eerst alle CO2 uit de oplossing verwijderd, dat zorgt voor extra zuur.

en als er meer zuur in de limonade zit dan citroenzuur (bvb fosforzuur) alleen zal de titratie ook niet kloppen.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: limonade

Over wat voor een limonade gaat het precies? Old-school aanmaaklimonade?

In dat geval lijkt het me al gemakkelijker dan met bijvoorbeeld cola, waar je met een mengsel van al dan niet meerwaardige zuren zit (meerwaardige zuren staan meer dan 1 H+ af).

Gezien dit huiswerk/prakticum is, verplaats ik het daarheen. Gelieve daar in het vervolg op te letten.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 8

Re: limonade

Ik moet iets gebruiken uit de keuken en dan het zuurgehalte berekenen. Heb je misschien hier een keer een verslag over gemaakt. En zo ja mag ik dit misschien als voorbeeld nemen:?:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: limonade

Ik moet iets gebruiken uit de keuken en dan het zuurgehalte berekenen. Heb je misschien hier een keer een verslag over gemaakt. En zo ja mag ik dit misschien als voorbeeld nemen:?:
Daar gaan we niet aan beginnen: we zijn geen huiswerkmachine.

Verzin eerst een goede vraag en post dié dan in het huiswerkforum.

-slotje-
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gesloten