(Windows) Zwaar maar onbekend proces actief

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.751

(Windows) Zwaar maar onbekend proces actief

Even melden dat een proces "amok load nurb.exe" bijna de volledige CPU van mijn pc opbruikt, en ik zeer traag aan het vouwen ben. ik maak me hierover trouwens zorgen, vermits ik via google geen informatie vind over deze file. Heeft deze toevallig iets met f@h te maken? (dus draait die bij jullie ook?)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: (Windows) Zwaar maar onbekend proces actief

Even melden dat een proces "amok load nurb.exe" bijna de volledige CPU van mijn pc opbruikt, en ik zeer traag aan het vouwen ben. ik maak me hierover trouwens zorgen, vermits ik via google geen informatie vind over deze file. Heeft deze toevallig iets met f@h te maken? (dus draait die bij jullie ook?)
Dit heeft niets met F@H te maken. Ik raad je aan dit bestand op te zoeken in je computer en te parkeren in de prullenbak. Tevens opzoeken in msconfig (start, uitvoeren, msconfig, tabblad opstarten) en daar uitzetten (vinkje weghalen). Computer opnieuw opstarten en kijken of het niet alsnog opgestart wordt. Mocht dat toch het geval zijn, heb je waarschijnlijk crapware te pakken.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 3.751

Re: (Windows) Zwaar maar onbekend proces actief

Dit heeft niets met F@H te maken. Ik raad je aan dit bestand op te zoeken in je computer en te parkeren in de prullenbak. Tevens opzoeken in msconfig (start, uitvoeren, msconfig, tabblad opstarten) en daar uitzetten (vinkje weghalen). Computer opnieuw opstarten en kijken of het niet alsnog opgestart wordt. Mocht dat toch het geval zijn, heb je waarschijnlijk crapware te pakken.


ie is weg en voorlopig blijft ie weg. Ik kan dus weer op normaal tempo vouwen, merci. Overigens straf dat dit zo simpel ging :)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: (Windows) Zwaar maar onbekend proces actief

Fijn! :) Houdt het bestand voorlopig in je prullenbak. Als je na een tijdje nog geen meldingen hebt gehad op je computer dat er een bestand mist, kun je het definitief verwijderen.

Ik vraag me trouwens af wat dat voor bestand is, ik heb er nog nooit van gehoord en google ook niet. Maar goed, als het maar opgelost is, da's het belangrijkste. :)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 3.751

Re: (Windows) Zwaar maar onbekend proces actief

Ger schreef:Fijn! :) Houdt het bestand voorlopig in je prullenbak. Als je na een tijdje nog geen meldingen hebt gehad op je computer dat er een bestand mist, kun je het definitief verwijderen.

Ik vraag me trouwens af wat dat voor bestand is, ik heb er nog nooit van gehoord en google ook niet. Maar goed, als het maar opgelost is, da's het belangrijkste. :)
vergat ik dit zoëven te vermelden:

BEDANKT! :) :)

edit: waarschijnlijk vind je het ook interessant dat ik het enkel in mijn prefetch kon terugvinden, en enkel daar verwijderde, en het dus (voorlopig) toch opgelost schijnt.

edit: te vroeg gejuicht...

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: (Windows) Zwaar maar onbekend proces actief

Merci beschouw ik ook als bedankt :) (zoveel Frans kan ik dan nog wel...)

Je zegt "te vroeg gejuicht". Dat klinkt niet hoopgevend. Betekent dat dat het weer actief is?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 3.751

Re: (Windows) Zwaar maar onbekend proces actief

Merci beschouw ik ook als bedankt :) (zoveel Frans kan ik dan nog wel...)
*verstrooid* :)
Je zegt "te vroeg gejuicht". Dat klinkt niet hoopgevend. Betekent dat dat het weer actief is?
ja. Heb ondertussen ook gevonden dat er een exploit op mijn pc zat (java.byteverify). Deze is nu verwijderd en wordt niet meer teruggevonden door ez antivirus (AVG vond hem sowieso al niet). Die amok load nurb wordt steeds naar prefetch geschreven als ik hem gewoon verwijder. Vermits ik er niets over terugvind, zie ik niet goed wat de oplossing is. formatteren... :)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: (Windows) Zwaar maar onbekend proces actief

Al eens geprobeerd met de gereedschappen van "crap cleaner"?

Zo'n expert ben ik ook niet, maar zo heb ik ook al eens doffe ellende van mijn PC kunnen verwijderen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 3.751

Re: (Windows) Zwaar maar onbekend proces actief

kijk eens aan.

Heb een pop-up activerend programma (CiD help) kunnen verwijderen, tesamen met wat andere rommel. Ook de amok load nurb verwijderd. Mijn pc draait nu toch al een uurtje zonder de amok load nurb en zonder de pop ups waar ik laatst inderdaad last van begon te krijgen.

Dus een voorlopige juich, en alweer bedankt voor de tips. In feite nog interessant, de eenvoudige principes waarop de zaken die je kopzorgen geven steunen. Waarschijnlijk sta ik hier morgen wel weer met een belabberd gezicht :) .

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: (Windows) Zwaar maar onbekend proces actief

Laten we positief blijven denken he. :)

Wat Jan zegt, crap cleaner kan goed werken. Mocht het toch terugkomen zou ik graag een Hijackthislog van je willen bekijken. Hijackthis is een analyseprogramma voor je computer wat bekijkt wat er anders is aan je basisinstellingen dan normaal, daardoor kunnen vaak ongewenste programma's aan het licht komen. Je kan het hier downloaden.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 3

Re: (Windows) Zwaar maar onbekend proces actief

Probeer het programma ad-aware eens

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: (Windows) Zwaar maar onbekend proces actief

Het probleem is al 2½ maand opgelost. :)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: (Windows) Zwaar maar onbekend proces actief

Het probleem is al 2½ maand opgelost. :)
Tja, dat moet je ook melden Ger, anders weet niemand of het heeft gewerkt.

Verder, Ad-Aware is wel een goed progje,

Reageer