betoog-onderwerpen

Moderator: Rhiannon

betoog-onderwerpen

wie heeft er nog nuttige betoog-onderwerpen?

niet van die standaard abortus dingen maar echt goeie onderwerpen,

die te doen zijn voor iemand van 15!!

HELP ME, want ik kom er niej meer uit!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: betoog-onderwerpen

Je kan iets met dierproeven doen: wist je bijvoorbeeld dat het doden van labaratoriumdieren geldt als 'gering ongerief'?

Het laten bijkomen uit een narcose wordt als 'matig ongerief' beschouwd: dus als een ernstiger probleem.

Ze vinden dus blijkbaar dat voor dieren pijn lijden erger is dan dood zijn. Daar zou je heel wat argumenten voor of tegen kunnen bedenken...
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: betoog-onderwerpen

over alles is een debat te voeren zelf vond ik het leuk om een debat te voeren over geweld op tv. hier zijn veel studies naar gedaan.

kijk anders op de site van het lagerhuis
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: betoog-onderwerpen

Je moet iets nemen wat mensen van 15 rechtstreeks aangaat. Je kunt bijv. iets doen van de sluiting van veel cafe's. Of schoolregels of zo iets.

Bean :shock:
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Berichten: 683

Re: betoog-onderwerpen

Je moet iets nemen wat mensen van 15 rechtstreeks aangaat.
Zo heb ik mijn betoog wel eens gedaan over dat scholieren medezeggenschap moeten hebben bij het aannemen van docenten. Een soort van democratie op school zeg maar.

Re: betoog-onderwerpen

Ik lees hier tot nu toe alleen nog maar standaard-onderwerpen.

Het leukste is gewoon een onderwerp + stelling te nemen waarvan je zeker weet dat 75% van de toehoorders het niet mee eens is.

Zoals Nederland moet uit de EU stappen of het schoolsysteem moet ingedeeld worden op intelligentie en niet op cijfers...zoiets.

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: betoog-onderwerpen

Anno Nymia schreef:Ik lees hier tot nu toe alleen nog maar standaard-onderwerpen.

Het leukste is gewoon een onderwerp + stelling te nemen waarvan je zeker weet dat 75% van de toehoorders het niet mee eens is.

Zoals Nederland moet uit de EU stappen of het schoolsysteem moet ingedeeld worden op intelligentie en niet op cijfers...zoiets.
Volgens mij is 100% van de toehoorders het daar niet mee eens :shock:

Bean ;)
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Re: betoog-onderwerpen

Met welke?

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: betoog-onderwerpen

o sorry, dat het schoolsysteem moet worden ingedeeld op intelligentie en niet op cijfers.
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Re: betoog-onderwerpen

Haaj,

miss is het wel of niet verbieden van het dragen van hoofdoekjes een idee?

xx mij :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 151

Re: betoog-onderwerpen

het dragen van hoofddoekjes? nou als er iets standaard is....

Ik zit zelf in VWO4 wij moesten kiezen uit 4 onderwerpen:

vettax op voedsel

identificatieplicht

gekozen burgemeester

graffeti kunst of rotzooi

Re: betoog-onderwerpen

Het is tegenwoordig normaal dat je bijvoorbeeld een rapper of pop of rockster ziet met allemaal vrouwen om zich heen. Ook zie je veel reclame voor sex lijnen, en het is over het algemeen normaal om naakte of half naakte vrouwen op t.v. te zien. Waarom zie je nooit naakte of half naakte mannen? is dit niet oneerlijk voor vrouwen? en is niet b.v. in videoclips sowieso te veel sex overdag? (i.v.m. kleine kindren die kijken)

Je kan iets doen met b.v.: Er mag overdag geen sex op t.v. en er moetten net zoveel blote mannen als vrouwens te zien zijn :shock:

Re: betoog-onderwerpen

Er mag overdag geen sex op t.v. en er moetten net zoveel blote mannen als vrouwens te zien zijn
Jij bent zeker katoliek opgevoed!

kijk op scholieren.com daar vind je 68 onderwerpen 8)

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Re: betoog-onderwerpen

Off-topic :
Waarom zie je nooit naakte of half naakte mannen?
Zie jij die dan nooit op TV? In feite zie je evenveel naakte mannelijke

bovenlijven dan vrouwelijke op TV hoor (misschien zelfs meer). Ik hoor

die kritiek regelmatig. Wat willen jullie dan in feite nog meer zien? :wink:

On-topic :

Mijn geliefkoost betoog-onderwerp zou zijn de corruptie, verspilzucht,

volksverlakkerij enz, enz... begaan door de overheid. M.a.w. bewijzen

dat we slechts in een schijndemocratie leven. Hiervan zijn alleszins ge-

noeg bewijzen dus dat kan niet moeilijk zijn...

Berichten: 12

Re: betoog-onderwerpen

Wat dacht je van: Het verbod op dragen van religieuze tekenen (hoofddoeken,Boerka's,...) op openbare plaatsen.(School,Markt,Gemeentehuis,...).

Reageer