gillen als je van een gebouw springt

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

gillen als je van een gebouw springt

Ik hoorde ooit eens dat een mens niet in staat is om te gillen als hij van een gebouw springt (dit door de luchtdruk).

Dit lijkt me eerder onjuist omdat een parachutist toch kan roepen als hij uit een vliegtuig springt.

Klopt dit? kan een mens gillen als hij van een gebouw springt?

Berichten: 109

Re: gillen als je van een gebouw springt

Ik hoorde ooit eens dat een mens niet in staat is om te gillen als hij van een gebouw springt (dit door de luchtdruk).


Lijkt mij complete onzin (van de luchtdruk dus). Kan me voorstellen dat de hersenen teveel te verwerken krijgen en spraak daardoor niet meer mogelijk is.

Berichten: 94

Re: gillen als je van een gebouw springt

Dat je hersens teveel informatie krijgen en dat daardoor je spraak wordt uitgeschakeld vind ik toch ook redelijk ongeloofwaardig. Ik denk dat het in lekentaal iets te maken heeft met het feit dat als je wilt gillen, je mond moet openen. Hierdoor krijg je volgens mij een enorme hap lucht binnen en daardoor kan je niets zeggen.

Berichten: 717

Re: gillen als je van een gebouw springt

Ik heb mijn skydive brevet en ben redelijk vaak uit een vliegtuig gesprongen. Het is onzin dat je niet zou kunnen gillen. Wat wel zo was (bij mij) was dat ik tijdens mijn eerste sprong gedurende een seconde of 15 in een soort apathische toestand belandde waardoor ik helemaal niets meer kon, alleen maar de info verwerken die ik op dat moment kreeg. Maar dat had niets te maken met een fysiek onmogelijkheid.

Reageer