Springen naar inhoud

Boeken die een 5 VWO'er kan lezen mbt wetenschap

• Log in om te kunnen reageren

Heezen

Heezen

• >250 berichten
  • 481 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 januari 2007 - 22:15

Hoi allemaal, :)

Ik zit nu in Vwo 5, en ik merk dat de natuurkunde/scheikunde die ik krijg op school nogal makkelijk voor me is, in ieder geval hetgene wat we nu krijgen..

Hierdoor zou ik nu al me willen verdiepen op hetgene wat ik over 2 jaar ga studeren: Namelijk Natuurkunde aan Uni Utrecht, met als minor Fysische Chemie.. Of iets in deze richting..

Zouden jullie misschien boeken weten, die ik kan lezen ( en snappen, daar draait het om;) )
Het probleem is dat er op internet enorm veel te vinden is, maar dat ik aandachtig lezen op het monitor niet erg fijn vind, ik krijg dan snel hoofdpijn, en kan me niet zo goed concentreren..

Alvast bedankt voor jullie reacties!
mvg,

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Phys

Phys

• >5k berichten
  • 7556 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 januari 2007 - 23:53

Ik zou zeggen, schaf alvast het boek aan dat je als eerste-jaars Natuurkunde student aan de UU nodig hebt: University Physics by Young & Freedman
Kost alleen wel wat :wink:
Maar ik moet zeggen dat het erg interessant is en op een zeer duidelijke manier wordt uitgelegd :)

//edit: ojah, ik zou je nog wat sturen over mijn bevindingen: dat komt nog hoor. Ik heb het momenteel echter té druk (je kunt vast wat vooruitwerken met dit boek :wink:)

Rogier

Rogier

• >5k berichten
  • 5679 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 januari 2007 - 08:42

De meeste boeken van Stephen Hawking, zoals "Een korte geschiedenis van de tijd". Vertelt veel zonder al te ingewikkeld te worden.

Bij bol.com kun je trouwens wetenschapsforum.nl korting krijgen geloof ik, maar daar zag ik dit boek niet.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Beautiful Nightmare

Beautiful Nightmare

• >25 berichten
  • 67 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 januari 2007 - 20:59

De meeste boeken van Stephen Hawking, zoals "Een korte geschiedenis van de tijd". Vertelt veel zonder al te ingewikkeld te worden.

Bij bol.com kun je trouwens wetenschapsforum.nl korting krijgen geloof ik, maar daar zag ik dit boek niet.

Maar die is er wel:
[boek]9035127544[/boek]

Hoe dat met die korting zou werken, ja, dat weet ik dan weer niet. :)

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 16 januari 2007 - 21:47

Je krijgt geen korting, helaas. Als je via een link zoals Beautiful Nightmare die plaatst op Bol.com terecht komt en dat boek dan bestelt, dan krijgt Wetenschapsforum daar een kleine commissie voor.

Je krijgt dus zelf geen korting, maar je steunt wel Wetenschapsforum! :)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Rogier

Rogier

• >5k berichten
  • 5679 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 januari 2007 - 22:49

Oh ja, dat was het, sorry voor de dode mus :)

Maar natuurlijk evengoed reden genoeg om het boek meteen te bestellen via bovenstaande link :?:
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures