personen geband

Reageer
Berichten: 1.425

personen geband

ik lees net dat er weer iemand geband is. het bericht is weer verwijderd. kan dat niet gemeld worden en onderbouwd?

je vraagt je af als iemand niet meer reageert, bestaat hij nog wel?

Ik stel voor een lijstje namen te publiceren van personen die geband zijn het afgelopen jaar.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: personen geband

Voordat iemand wordt gebanned wordt al een intensief proces doorlopen. Dagen van tevoren hebben alle moderators het al over de persoon in kwestie, en we bannen pas wanneer we het er allemaal over eens zijn. We gaan dus nooit over 1 nacht ijs.

Vervolgens is er een drietal redenen om dit niet te publiceren:
  • er gaat onnodig veel aandacht naar (posts van) persoon in kwestie

    Iedereen gaat de posts nog eens doorspitten, analyseren en vergelijken met andere posts.

    Zonde van de energie. Die kunnen we beter besteden aan nuttige vraagstukken en op andere positieve manieren met elkaar communiceren.
  • Het is al een uiterst zorgvuldig proces wat ons veel tijd kost. Wanneer we dat publiceren moeten we ons wederom verantwoorden, zonder dat dat eigenlijk enig doel dient. Er zijn altijd voor- en tegenstanders, en er zijn altijd mensen die vinden dat we het niet goed hebben gedaan. Door dit proces lopen we tevens het risico dat houdingen polariseren, en dat komt de sfeer niet ten goede.

    Bovendien impliceert die discussie dat het forum democratisch is, en dat er gedaan moet worden wat de meerderheid vindt. Aangezien dat niet het geval is, is het resultaat van de discussie irrelevant, terwijl dergelijke vragen heel nauwkeurig beantwoord moeten worden. Wederom dus zonde van de tijd en energie.
  • Het is niet zo netjes je vuile was buiten te hangen.

    Het is al niet leuk om iemand te moeten bannen. Waarom de rest van de wereld hier ook over op de hoogte brengen? Dat iemand hier niet meer welkom is, is al best een stap. Door publicatie zou dat ook de mening van andere (fora) kunnen beinvloeden.
Als je je afvraagt wat er aan de hand is wanneer iemand niet meer reageert, wil ik je aanraden om een pb te sturen naar mij, of naar de moderator van het forum waarin jij en de persoon in kwestie actief waren.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 14

Re: personen geband

Adpruys schreef:ik lees net dat er weer iemand geband is. het bericht is weer verwijderd. kan dat niet gemeld worden en onderbouwd?

je vraagt je af als iemand niet meer reageert, bestaat hij nog wel?  

Ik stel voor een lijstje namen te publiceren van personen die geband zijn het afgelopen jaar.
Helemaal mee eens.

Al heb ik het idee dat de moderatoren denken dat wetenschap een 'dictatuur' is.

Zal wel aan het onderwijssysteem liggen.

Gebruikersavatar
Berichten: 135

Re: personen geband

zaalvoetballer schreef:Helemaal mee eens.

Al heb ik het idee dat de moderatoren denken dat wetenschap een 'dictatuur' is.

Zal wel aan het onderwijssysteem liggen.
Natuurlijk niet. Het forum is een dictatuur, wetenschap niet. Je bent het er neem ik aan toch wel mee eens dat het wel handig is als er een paar mensen zijn die op een forum als dit een beetje in de gaten houden of het allemaal nog ergens over gaat. Ze gaan heus geen personen bannen die een afwijkende mening hebben.
Wet van Hofstadter: het duurt altijd langer dan je denkt, ook al houd je rekening met de Wet van Hofstadter.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: personen geband

Al heb ik het idee dat de moderatoren denken dat wetenschap een 'dictatuur' is.
Zelf noem ik het liever een moderatorcratie
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: personen geband

Of Modictatuur, dat kan ook.

Reageer