Springen naar inhoud

wat zou je doen als je al het geld had?

• Log in om te kunnen reageren

Conno

Conno

• >25 berichten
  • 30 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 januari 2007 - 14:57

Wat zou je doen als je al het geld in de wereld had?
Geplaatste afbeelding

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 januari 2007 - 14:58

Niks, want dan zou geld waardeloos zijn :)

Phys

Phys

• >5k berichten
  • 7556 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 januari 2007 - 15:51

Als je al het geld in de wereld hebt, heeft verder níemand geld. Dat zou niet zo handig zijn, en bovendien zou je moeten vrezen voor je leven denk ik zo!
Never express yourself more clearly than you think.
- Niels Bohr -

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 januari 2007 - 16:00

eten kopen

made in flanders

made in flanders

• >1k berichten
  • 1086 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 januari 2007 - 16:13

Ik zou denk ik nieuwe labo's sponseren. Waar ze dan kunnen zoeken naar stamcel technologie en dergelijke.
Dat zou volgens mij zeer veel problemen kunnen oplossen.
En waarschijnlijk ook met al dat geld onderzoek laten doen naar een alternatieve energie bron.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?
Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl
Our team needs you!

evilbu

evilbu

• >250 berichten
  • 792 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 januari 2007 - 17:12

Een feestje bouwen en mijn geld opdoen. Ik zou liters limonade kopen en honderd kilo's chocolade. Ik zou een kermis laten maken en ik zou schreeuwen van de daken : kom maar allemaal met me spelen!

Sorry ik kon het niet laten (het is hier dan ook "Café"), ik weet niet of jullie al van de petitie gehoord hebben? :wink:
http://www.gertje.info/

Ernstig : zoals een andere persoon al zei, me zeer goed laten bewaken. In het VK is er geloof ik een vrouw die de lotto won en die nu voortdurend haar kinderen onder bewaking naar school moet laten gaan. Ik weet niet of ze arm was voor ze de lotto won, maar in zekere zin kan zoiets je leven kapot maken!

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 januari 2007 - 18:27

Niks, want dan zou geld waardeloos zijn

Inderdaad :) Daarom zou ik verreweg het grootste deel weer hop in de roelatie doen, maar nu wat eerlijker verdeeld :) Wel 3 miljard houden ofzo, voor de lol.

Ik zou een kermis laten maken en ik zou schreeuwen van de daken : kom maar allemaal met me spelen!

LOL! Nederlandse versie van Micheal Jackson zeker :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

Boulemans

Boulemans

• >100 berichten
  • 142 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 januari 2007 - 18:35

Inderdaad :) Daarom zou ik verreweg het grootste deel weer hop in de roelatie doen, maar nu wat eerlijker verdeeld :) Wel 3 miljard houden ofzo, voor de lol. [...]
LOL! Nederlandse versie van Micheal Jackson zeker :)

1) Egoïsme is waarom zoveel politieke en economische systemen niet deugen, hier weer een voorbeeld :) (nie dak 't zelf anders zou doen hoor :wink:)

2) Bedoel je Micheal Jackson met een hondenneus en zeer wit/zwart haar?
Don't try the above at home!

• Gast

Geplaatst op 18 januari 2007 - 18:46

Geld,over véél geld beschikken is een ware kunst.Voor gewone mensen die gewoon zijn van vijf dagen in een week te werken,is het winnen van de lotto dikwijls een ware ramp.Ze stoppen met werken,kopen een huis waar ze het einde niet van zien,dure auto's en maken wereldreizen.Plots worden ze omringt door een bende "vrienden" die de centen helpen rollen en voor ze het weten is het schone liedje ten einde.De dikwijls goeie job die ze hadden zijn ze kwijt.Met het overschot van het geld beginnen ze een zaak en moeten twee maal zoveel werken als vroeger.Geld heeft al vele levens verwoest.Geld brengt geen geluk,maar het helpt veel,als je het meester bent.Het zou niet de eerste keer zijn,dat een miljonair eindigt als dakloze.

qrnlk

qrnlk

• >5k berichten
  • 5079 berichten
  • Lorentziaan

Geplaatst op 19 januari 2007 - 00:16

Ik zou onderzoek laten doen naar de beste en snelste leermethoden.

Ik zou dan over heel de wereld scholen beginnen die gratis onderwijs aanbieden zodat iedereen zo snel mogelijk en met zo min mogelijke moeite kan leren (1) luisteren, spreken, gebaren, lezen en schrijven in Engels (US), Spaans, Chinees (Mandarijn), Arabisch, Japans, en Hindi.

Daarnaast (2) een goede beheersing van toegepaste wiskunde en programmeren (in meerdere talen waaronder iig lisp en self).

(3) Natuurlijk moeten we ook de rest van de wetenschap niet vergeten, vooral de beta wetenschappen: Toepasbare kennis van chemie, natuurkunde, biologie, etc.

(4) Ethiek, moraliteit, effectiviteit: Behandel andere zoals jezelf behandeld wilt worden. Geef altijd zelf het goede voorbeeld. Ontwikkel zelfbeheersing en zelfdiscipline. Wees altijd eerlijk en integer. Spreek alleen woorden die gehoord kunnen worden. Wordt de beste versie van jezelf die je kunt worden.

Tenslotte worden ze opgeleid om (5) zelf excelente onderwijzers te worden in al deze onderwerpen: Gewapend met psychologisch inzicht in de menselijke natuur en hoe mensen zich nieuwe inzichten en methoden eigen maken. Met de gewoonte om te onderwijzen aan iedereen die wil luisteren, de gewoonte om kennis te willen delen.

De nadruk moet volgens mij vooral komen te liggen op het ontwikkelen van de gewoonte om te onderzoeken, de gewoonte om te lezen, de gewoonte om te schrijven, de gewoonte om te onderwijzen, de gewoonte om kennis te delen: Mensen leren voornamelijk door te doen.

Het is de bedoeling dat deze onderwijscentra een intellectuele golf over de wereld wordt die zich overal naar toe verspreid, verbreid en versterkt. Met als einddoel dat iedereen boven de 15 de opleiding heeft afgerond; daarna worden alle kinderen vanzelf opgeleid door de volwassenen rond om hun heen.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

• Gast

Geplaatst op 19 januari 2007 - 08:03

Beste QMLK,uw suppermens is nog niet van deze tijd.Misschien is ook nog nuttig swagili,lingala,kikongo,woluf en hottentot te leren.

qrnlk

qrnlk

• >5k berichten
  • 5079 berichten
  • Lorentziaan

Geplaatst op 19 januari 2007 - 08:25

:)

Ik denk dat als men geld ergens aan wil uitgeven men het beste het kan uitgeven aan onderwijs.

De groep/organisatie die het beste wereldomvattende onderwijs programma kan aanbieden zal uiteindelijk de ideologische oorlogen van de toekomst winnen. Het gaat namelijk om de geest en hart van mensen, niet om wapens en geweld.

Is het niet raar dat bijvoorbeeld de USA miljarden uitgeeft aan wapentuig om zo hier en nu land en productiecapaciteit te veroveren. Maar er geen enkele rekening met de toekomstige generaties houd? Als de USA dat geld had uitgegeven aan het oprichten van scholen door de derde wereld waar de leerlingen 2 maaltijden per dag zouden krijgen dan zou de USA met de tijd de toekomst in haar eigen ideologisch beeld kunnen vormgeven. Dat zou ware supermacht zijn.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

• Gast

Geplaatst op 19 januari 2007 - 11:19

Glmk daarin heb je gelijk.Een land dat in de toekomst investeerd,investeerd in volksgezondheid en onderwijs.Als het kan wereldwijd.De jeugd is onze toekomst.
Democratie is een mentaliteit die je mee krijgt van thuis en op de school.Als de amerikanen denken dat ze kunnen ergens binnen vallen en democratie kunnen opleggen,dan zijn ze zeker mis.Met oorlog is er meer te verdienen dan met onderwijs of met menslievendheid.Geld is het enige dat telt.

Hoogvlieger

Hoogvlieger

• >250 berichten
  • 267 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 januari 2007 - 14:42

Geld,over véél geld beschikken is een ware kunst.Voor gewone mensen die gewoon zijn van vijf dagen in een week te werken,is het winnen van de lotto dikwijls een ware ramp.Ze stoppen met werken,kopen een huis waar ze het einde niet van zien,dure auto's en maken wereldreizen.Plots worden ze omringt door een bende "vrienden" die de centen helpen rollen en voor ze het weten is het schone liedje ten einde.De dikwijls goeie job die ze hadden zijn ze kwijt.Met het overschot van het geld beginnen ze een zaak en moeten twee maal zoveel werken als vroeger.Geld heeft al vele levens verwoest.Geld brengt geen geluk,maar het helpt veel,als je het meester bent.Het zou niet de eerste keer zijn,dat een miljonair eindigt als dakloze.

Is dat wel zo? Ik dacht dat mensen die een grote prijs wonnen vaak werden bijgestaan door een begeleider juist om dat soort zaken te voorkomen. Maar ik kan het ook mis hebben.
There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.

rodeo.be

rodeo.be

• >250 berichten
  • 647 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 januari 2007 - 21:28

Sorry ik kon het niet laten (het is hier dan ook "Café"), ik weet niet of jullie al van de petitie gehoord hebben? :wink:  
http://www.gertje.info/

te laat :)
???

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures