Hotlinkwaarschuwing

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Hotlinkwaarschuwing

Sinds gisteren heb ik een raar verschijnsel. Als ik op het forum kom staat er op elke plek waar normaal een icoontje staat een wit vlak met daarin in rood de tekst: Hotlinking to www.wetenschapsforum.nl is not allowed


Het staat alleen op de hoofdpagina, op de onderliggende pagina's niet. En als ik vanuit een onderwerp weer terugkeer naar de hoofdpagina, dan is het meestal weer normaal.


Ligt het aan mij, of wat is hier aan de hand?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Hotlinkwaarschuwing

Ik heb inderdaad een hotlinkbescherming ingevoerd, maar heb zelf geen last van het beschreven verschijnsel.


Hoe kom je op wetenschapsforum? Via een link in je favorieten, of via een link op een internetpagina, of door direct de URL in te toetsen?
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Hotlinkwaarschuwing

Ik had het gisteren ook (zat op school). Had gewoon www.wetenschapsforum.nl ingetikt en toch die melding..
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Hotlinkwaarschuwing

Hoe kom je op wetenschapsforum? Via een link in je favorieten, of via een link op een internetpagina, of door direct de URL in te toetsen?
Meestal door wet in te toetsen en dan krijg ik een uitrolscherm waarin alle recent bezochte URL's staan die met die letters beginnen.

Gebruikersavatar
Berichten: 135

Re: Hotlinkwaarschuwing

Misschien dat je via een proxyserver of de firewall van je router surft en het forum daardoor denkt dat je probeert te hotlinken?
Wet van Hofstadter: het duurt altijd langer dan je denkt, ook al houd je rekening met de Wet van Hofstadter.

Berichten: 1.168

Re: Hotlinkwaarschuwing

Idem Klazon

Berichten: 94

Re: Hotlinkwaarschuwing

Ik heb er ook last van, terwijl ik hier eerder nooit last van had. Ook werkt de functie "automatisch inloggen" niet. Telkens als ik op het forum kom moet ik mij overnieuw inloggen.
Het leven is een korte periode tussen twee eeuwigheden

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Hotlinkwaarschuwing

Ik word nochtans automatisch ingelogd... Dat lijkt me eerder een probleem met je cookies, ik vermoed dat je die best eens verwijdert :)

Gebruikersavatar
Berichten: 135

Re: Hotlinkwaarschuwing

Ook werkt de functie "automatisch inloggen" niet. Telkens als ik op het forum kom moet ik mij overnieuw inloggen.
Dat heb ik ook ineens. Niet altijd maar soms moet ik me iedere keer opnieuw inloggen. Zal mn cookies eens wegmikken inderdaad.
Wet van Hofstadter: het duurt altijd langer dan je denkt, ook al houd je rekening met de Wet van Hofstadter.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Hotlinkwaarschuwing

excuseer de domme vraag, maar wat is het verschil tussen een link en een hotlink, en waarom moet daartegen beschermd worden??
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 186

Re: Hotlinkwaarschuwing

excuseer de domme vraag, maar wat is het verschil tussen een link en een hotlink, en waarom moet daartegen beschermd worden??


De enigste soort hotlink dat ik ken, is dat men vanop andere sites naar jouw afbeeldingen linkt zodoende dat deze telkens als iemand die de site bezoekt eerst de afbeeldingen van jouw host moeten downloaden. Dit verspilt enorm veel bandbreedte als dit veelvuldig gebeurt en maakt een site traag ...

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Hotlinkwaarschuwing

Jan van de Velde schreef:excuseer de domme vraag, maar wat is het verschil tussen een link en een hotlink, en waarom moet daartegen beschermd worden??


De enige soort hotlink dat ik ken, is dat men vanop andere sites naar jouw afbeeldingen linkt, zodoende dat deze telkens als iemand de site bezoekt eerst de afbeeldingen van jouw host moeten downloaden. Dit verspilt enorm veel bandbreedte als dit veelvuldig gebeurt en maakt een site traag ...


Nou snap ik precies waar het over gaat. Bedankt. :)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Hotlinkwaarschuwing

Even wat nieuwe info:

ik zit niet achter een proxy server. Vroeger wel, maar dat heb ik jaren geleden al uitgeschakeld want dat geeft idd allerlei rare effecten.


Verder iets nieuws ontdekt: als ik als URL opgeef: www.wetenschapsforum.nl, dan krijg ik nog steeds een scherm dat bezaaid is met die hotlinkvenstertjes.

Geef ik: www.wetenschapsforum.nl/index.php, dan is alles normaal.

Misschien is dat een aanwijzing?


Dat herhaaldelijk moeten inloggen had ik gisteren ook, maar dat is vanzelf overgegaan.

Berichten: 186

Re: Hotlinkwaarschuwing

Ik heb het "probleem" ook op 1 van mijn 3 pc's. Diegene die nog werkt met de IE6.0

De andere twee werken met firefox en IE7.0 en daar zijn geen problemen


Plaatje voor de technici:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 135

Re: Hotlinkwaarschuwing

Ik heb het hier nu ook op deze pc (IE6.0) :) heel apart
Wet van Hofstadter: het duurt altijd langer dan je denkt, ook al houd je rekening met de Wet van Hofstadter.

Reageer