[Informatica] PHP Frameworks

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

[Informatica] PHP Frameworks

Ik ben van plan binnenkort een PHP website maken en daarbij wil ik gebruik maken van een (open source) PHP framework. Maar wat is nou het beste PHP framework? Of hangt dat heel erg sterk af van het soort website wat je wil maken?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: [Informatica] PHP Frameworks

Ja, en wat je "het beste" vindt. Klein? Flexibel? Goed beheerbaar? Zo compatible mogelijk met exotische browsers? Schaalbaarheid? Compleet customizable of makkelijk snel kiezen uit wat templates? Enz.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: [Informatica] PHP Frameworks

Ja, en wat je "het beste" vindt. Klein? Flexibel? Goed beheerbaar? Zo compatible mogelijk met exotische browsers? Schaalbaarheid? Compleet customizable of makkelijk snel kiezen uit wat templates? Enz.
Sorry, ik had wat duidelijker moeten zijn:

- Het moet flexibel zijn, dwz. uit te breiden met extra functionaliteit dmv. modules/componenten

- Het moet de meest gangbare web browsers ondersteunen (IE FF MZ is eigenlijk meer dan voldoende).

- Het moet een combinatie zijn van een (gebruikers)portal en een cms (dat mag ook bewerkstelligd worden dmv te downloaden losse modules/componenten).

- De layout moet volledig aangepast kunnen worden, maar dat hoeft niet per se dmv templates te gebeuren.

- Het moet nederlandstalig zijn.

- Het moet open source zijn.

- Het moet een PHP framework zijn (liefst PHP 5, en anders PHP 4).

- Ik verwacht hoogstens 100 gebruikers.

Voor de rest heb ik voorlopig nog niet echt specifieke eisen. Ik heb zelf even vlug aan Joomla!, PHPNuke en PostNuke gedacht, maar ik heb met geen van deze frameworks ervaring. Ik heb ook even vlug gegoogeld naar de top-10 beste php frameworks en ik zag de genoemde frameworks daar niet tussenstaan.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Re: [Informatica] PHP Frameworks

Ik zou geen PHP5 kiezen, want veel webhosts gebruiken 4.

Ik vind phpnuke een rotzooi qua code, en met andere heb ik geen ervaring.

Reageer