Springen naar inhoud

aardolie een gesteente?

• Log in om te kunnen reageren

fender

fender

• >25 berichten
  • 67 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 januari 2007 - 20:30

Ik weet niet of dit echt bij Chemie thuishoort, eigenlijk meer bij geologie ofzo maar dit is geen forumtopic dus zet ik het hier maar bij.
Mijn leraar aardrijkskunde zei daarstraks in de klas dat aardolie bij de gesteenten hoorde: sedimentsgesteenten==>organische sedimenten==>koolstofgesteenten==>koolwaterstoffen. Vorig jaar zei mijn toenmalige aardrijkskundeleraar dat dit niet waar was. Weet er iemand hoe het eigenlijk juist zit?

gr
fender

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44825 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 19 januari 2007 - 21:11

Als je het mij vraagt is 'ie in de war tussen mineraal en gesteente. Ik heb het nog eens nageslagen in Van Dale (1976) en die geeft een te lang verhaal om hier over te typen, maar het komt er op neer dat aardolie wél een mineraal maar zéker geen gesteente is.

Engels googlend met define:mineral geeft me tegenstrijdige informatie; daar vind ik ook definities die mineralen alleen mineralen vinden als ze van anorganische oorsprong zijn. Daar valt dan zelfs steenkool niet onder.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures