[Folding] Folding@wetenschapsforum special topic!!!

Moderator: Jan van de Velde

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.272

[Folding] Folding@wetenschapsforum special topic!!!

Afbeelding
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 536

Re: [Folding] Folding@wetenschapsforum special topic!!!

Hebben jullie wel eens gedacht aan de negatieve consequenties van deze 'folding-dinges'? Biologische oorlogsvoering waarin Genetica mogelijkerwijs een grote rol in gaat spelen

Quote:
De halfjoodse arts dokter Fransz J. Kallmann, die na de oorlog toetreedt tot de 'Eugenetics Society' en daarvan lid is van 1954 tot 1965, voerde een van zijn misdadigste acties uit door Otmar von Verschuer te helpen ontsnappen door tijdens de denazificatie vóór hem te pleiten. Kallmann richtte vervolgens de 'American Society of Human Genetics' op die als eerste item het Human genome Project HUGO onder handen nam om de menselijke genetische identiteit in kaart te brengen

Gebruikersavatar
Berichten: 135

Re: [Folding] Folding@wetenschapsforum special topic!!!

Nou het lijkt mij nogal ver gezocht. :) Zo kun je overal wel een een bedreiging in gaan zien. Het idee hierachter is gewoon positief van opzet dus waarom zou dat meteen biologische oorlogsvoering tot gevolg moeten hebben?
Wet van Hofstadter: het duurt altijd langer dan je denkt, ook al houd je rekening met de Wet van Hofstadter.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: [Folding] Folding@wetenschapsforum special topic!!!

Straalmotoren drijven zowel grote passagiersvliegtuigen aan waarmee je op vakantie gaat, als bommenwerpers. John Nash, ik weet niet wat je verwacht van 'de wereld' maar op deze manier kan je overal wat achter zoeken. Verjaardagskaartjes zijn hardstikke leuk, maar je kan ook miltvuur versturen met de post..

Begrip van een proces kan tot verschillende toepassingen leiden, dat is geen gegeven. Zo kan begrip van de vouwing van eiwitten leiden tot meer begip/inzicht in het proces waarin CD44 is betrokken bij bepaalde tumoren. Zomaar een voorbeeld.. Ik neem aan dat je de voordelen van dit soort onderzoek niet ontkent.

Of als je het hebt over genetica: zogenaamde gentherapie. Misschien kunnen we de hele wereld immuun maken voor malaria door een gen in te bouwen middels een mooie vector. Maar inderdaad: je kan mensen er ook ziek mee maken.

Als je dit soort vooruitgang wilt stoppen, wat blijft er dan nog over? Dan kunnen we ook wel stoppen met het ontwikkelen van kernfusie, snellere computers en wat eigenlijk niet?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 4.546

Re: [Folding] Folding@wetenschapsforum special topic!!!

Misschien kunnen we de hele wereld immuun maken voor malaria door een gen in te bouwen middels een mooie vector.
Daarvoor heeft moedertje natuur een (tussen)oplossing: sikkelcelziekte :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: [Folding] Folding@wetenschapsforum special topic!!!

Maar van die polymeren van je Hb word je ook weer niet vrolijk. Sikkelcelziekte kent een aantal nare effecten en kan zelfs leiden tot necrose (omdat kleine capillairen verstoppen) en lijkt me dus niet écht een goede oplossing :)

Niet dat ik geheel onschuldig ben, maar laten we weer ontopic gaan. Taart?

Op verzoek kan een van de mods deze discussie uiteraard afsplitsen, mochten 'we' hierover door willen gaan.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: [Folding] Folding@wetenschapsforum special topic!!!

Ik heb wat vrije tijd opgeofferd om ter ere van deze verjaardag eens de 66 pagina's van het grote topic te herlezen, en een kleine samenvatting te maken van de behaalde mijlpalen. (Meer dan een uur werk, had ik toch niet verwacht)

20 januari: ons team start met deelname aan folding@home

27 januari: top 10000 binnen gevouwd

8 februari: we zijn begonnen met reclame via onderschriften te verspreiden

10 februari: 10000 punten bereikt

14 februari: Top 6000

22 februari: top 5000

25 februari: 25 vouwers (op de puntelijst)

25 februari: 25000 punten

1 maart: 30000 punten

11 maart: 30 vouwers

18 maart: 50 000 punten

20 maart: 2 maand na het begin staan we op plaats 3155

14 april: 100 000 punten

21 april: top 2000

12 mei: 50 vouwers

27 mei: 200 000 punten

22 juli: top 1000 ! !

20 augustus: 2000 WU's

25 augustus: top 900

29 september: top 800

1 oktober: 2500 WU'S

12 november: top 700

20 november: 100 vouwers

25 november: De WSF-*** starten

4 december: extra topic geopend met uitleg ivm folding@home

11 januari: top 600

20 januari: 792 714 punten, 3892 WU's, plaats 595 en 136 vouwers

toekomst?: Top 500? top 400? top 300? top 200? top 100?
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.272

Re: [Folding] Folding@wetenschapsforum special topic!!!

Kijk, hier wordt letterlijk en figuurlijk geschiedenis geschreven. En als Made in Flanders dit in een uurtje voor elkaar had, vind ik dat 'ie heel snel gewerkt heeft..... :)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: [Folding] Folding@wetenschapsforum special topic!!!

Jou vele prentjes hebben het wel makkelijk gemaakt, als we weer eens een belangrijke mijlpaal voltooid hadden, dan zorgde je er altijd voor dat ik dat maar moeilijk kon missen.

Het is me echter wel opgevallen dat John Nash die post al eens heeft gebruikt, op het grote folding topic, pagina 13 (toch handig al die pagina's lezen)
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 536

Re: [Folding] Folding@wetenschapsforum special topic!!!

Ik ben heus niet tegen elke vorm van technologische vooruitgang, maar bij dit project zie je duidelijk waar het heengaat. Men gaat zo steeds meer inkunnen grijpen in de het menselijk lichaam. Het laatste beetje 'natuurlijke' processen gaat er aan. Op naar de 'onnatuurlijke' wereld. Jullie ook bedankt daarvoor.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: [Folding] Folding@wetenschapsforum special topic!!!

Ok, het laatste beetje natuurlijke proces gaat eraan, maar als dat laatste beetje natuurlijke proces nu mijn opa voorsteld die aan alzheimer leid en me nog maar met moeite herkend kan mij dat niet veel schelen...
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 536

Re: [Folding] Folding@wetenschapsforum special topic!!!

Ok, het laatste beetje natuurlijke proces gaat eraan, maar als dat laatste beetje natuurlijke proces nu mijn opa voorsteld die aan alzheimer leid en me nog maar met moeite herkend kan mij dat niet veel schelen...
:) Typische zwakke discussiemethode inspelen op hypothetische dramatische zaken. "Je bent voor het terugplaatsen van misdadigers in de maatschappij, maar wat nou als die man je moeder en je zusje verkracht heeft om ze vervolgens in reepjes met een dikte 2 cm te snijden?"

En zelfs dan nog ben ik tegen dit onderzoek.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: [Folding] Folding@wetenschapsforum special topic!!!

Feestje :) 1 jaar Folding@WSF :)

:?:
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 131

Re: [Folding] Folding@wetenschapsforum special topic!!!

@John Nash

Wat is die onnatuurlijke wereld van jou dan? Hoe ziet die eruit? Is die onnatuurlijke wereld echt zo erg? En waarom is die wereld die volgens jou aan het ontstaan is dan zo onnatuurlijk? Ik vind eigenlijk dat jij voorspelt dat er een onnatuurlijk wereld ontstaat door dit project vrij dramatisch, en ook nog eens hypothetisch.. een beetje een zwakke discussiemethode, vind je niet?

Berichten: 4.546

Re: [Folding] Folding@wetenschapsforum special topic!!!

En zelfs dan nog ben ik tegen dit onderzoek.
John, iedereen kan met alles iets uithalen, dat risico is er altijd. Idem voor dit onderzoek, idem voor élk onderzoek. Vat het niet verkeerd op, maar je doet nogal paranoïde, als niemand risico's durft te lopen dan waren we al lang uitgestorven.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Reageer