Naam tienerfuif

Moderator: Rhiannon

Berichten: 69

Naam tienerfuif

Hoi! Binnenkort organiseren we onze 100dagenfuif en om nog extra geld te verdienen hebben we besloten vooraf een tienerfuif (10-15jr) te houden. Heeft iemand inspiratie voor leuke naam? Laat je gaan zou ik zeggen :wink:

Alvast bedankt

Julie

Berichten: 536

Re: Naam tienerfuif

Van God Los

Seks, Drugs en Rock & Roll

Berichten: 536

Re: Naam tienerfuif

IK WEET ER EEN:
Laat je gaan (zou ik zeggen)

Berichten: 142

Re: Naam tienerfuif

Bedenk een thema voor de fuif: kleed de zaal ernaar in, en het komt al heel wat meer volk naartoe
Don't try the above at home!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Naam tienerfuif

De laatste 100-dagen fuif waar ik geweest ben noemde 'Déja Bu'. Bal Per Total lijkt me ook iets.

Berichten: 69

Re: Naam tienerfuif

Haha Déjà bu is wel een goeien! :)

Ik zal ook nog eens nadenken over enkele woordspelingen.

Thx voor de antwoorden!

Julie

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Naam tienerfuif

Enkele namen die me te binnen schieten van 100-dagen fuiven van vorig jaar hier in Aalst: Booz Almighty, Lord of the Drinks, Belle en het Bier,...

Gebruikersavatar
Berichten: 314

Re: Naam tienerfuif

hih, bij ons heet de 100-dagen fuif altijd gewoon "100-dagen fuif", lekker origineel :)

Berichten: 186

Re: Naam tienerfuif

hih, bij ons heet de 100-dagen fuif altijd gewoon "100-dagen fuif", lekker origineel   :)


Bij ons ook elk jaar weer "chrysostomos 200X" ... , weinig spannends natuurlijk maar ja, het is maar ne naam hé.

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Naam tienerfuif

1015

zo heet onze plaatselijk maandelijkse disco waar ik nu moet gaan draaien :)

Gebruikersavatar
Berichten: 267

Re: Naam tienerfuif

Is dat iets Belgisch, een 100-dagen-fuif?
There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.

Gebruikersavatar
Berichten: 314

Re: Naam tienerfuif

Hebben jullie dat niet in Nederland?

Op de 100 dagen vieren de laatstejaars van het middelbaar dat ze nog maar 100 dagen naar school moeten. Meestal wordt het gevierd op een vrijdag (bij ons was het eergisteren, maar dat kan nogal variëren per streek). Het wordt ook op verschillende manieren gevierd. In sommige streken vieren ze niet de 100 dagen, maar de 50 dagen.

Meestal verkleden de 6e-jaars zich (per klas) en hebben ze die dag geen les.

Op donderdagavond (soms ook op vrijdagavond) gaan de laatstejaars gaan eten met de klas en enkele leerkrachten, daarna gaan er veel bij elkaar gaan slapen (hoewel er dan niet veel geslapen wordt :?: ). De vrijdagmorgen staan ze vroeg (4u of zo) op om naar de grote markt te gaan en daar elkaar met "zwijnestiften" (=vetstiften) te kleuren, er is daar ook muziek en ontbijt. Iedere 6e jaar van onze stad krijgt ook eenzelfde t-shirt van de 100-dagen. Om 8u30 gaan ze naar school en daar verkleden ze zich, gaan naar de kleuterschool om hun ingestudeerde dansjes te tonen (dat is altijd een hele belevenis voor die kleuters :) ), daarna receptie bij de directie. 's Middags laten ze eten brengen (meestal pita, piza, chinees of iets dergelijks) en in de namiddag is er generale repetitie want om 3u begint de show die de laatstejaars in elkaar gestoken hebben. Alle andere jaren, de leerkrachten, oudleerlingen, ouders en vrienden komen kijken. Daarna wordt de zaal opgeruimd en gaat iedereen naar huis om zich klaar te maken voor de 100dagenfuif 's avonds. In onze stad krijgt iedere 6e jaar 2 kaarten, 1 voor zichzelf en 1 voor een vriend/vriendin. Het is een heel vermoeiende dag, maar echt héél leuk. De sfeer tussen leerlingen en leerkrachten is losser en de 6e-jaars hebben het gevoel dat ze bijna "vrij" zijn en alles mogen :) .

Natuurlijk is er veel voorbereiding nodig, al van in september zijn de 6e-jaars bezig met geld te verzamelen (voor de kleren, fuif en het eten op die dag), kleren te kiezen, show voor te bereiden, fuif te organiseren, ...

Zo wordt het in mijn middelbare school/stad gevierd, maar zoals ik zei, wordt het ook soms op andere manieren gevierd.

Ik had vorig jaar mijn 100 dagen en ik was verkleed als cleopatra. Verder waren er nog eskimo's, chineesjes, maffialeden, engeltjes, betty boops, ... Vrijdag ben ik als oudleerling naar de show geweest en toen waren er soldaten, piraten, yasmines (van aladin), flinstones, ...

Berichten: 4.546

Re: Naam tienerfuif

Aha, nee daar heb ik in Nederland nog nooit van gehoord. Zit zelf in het laatste jaar, ben eigenlijk blij dat we dat niet hebben, ik haat dat soort dingen. Wij mogen wel andere dingen doen, wij hadden ooit iets genaamd Kolderdag, mochten de eindejaars de school op stelten zetten met een bepaald thema (in mijn brugklas was dat legerthema, dat was echt humor. Springkussen gehuurd als stormbaan, waterballonnen vanaf de bovenste verdieping, vanaf toen wilde ik dat ook doen, lekker brugjes pesten :?: ). Dat wil ik vanaf de brugklas al, maar de schoolleiding heeft de plug eruit getrokken! Nou dat pikken we niet, we proberen ze over te halen en anders doen we het gewoon zonder toestemming, ben benieuwd wat ze dan willen doen, alle eindejaars schorsen? Succes :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 314

Re: Naam tienerfuif

het principe van de 100 dagen en die kolderdag is een beetje hetzelfde denk ik, de laatstejaars mogen 1 dag de school op stelten zetten.

in mijn middelbare school zijn de 100 dagen altijd leuk voor de hele school, want de andere jaren hebben de laatste 2 lesuren geen les door de show. Die show is echt heel plezant. Er worden sketchkes opgevoerd (er wordt een beetje gelachen met de leerkrachten), herinneringen opgehaald, toneeltjes gespeeld, dansjes getoond, spelletjes gespeeld met leerkrachten en leerlingen uit het publiek, ... Het is vooral de bedoeling dat het grappig is.

Het is héél leuk om naar de show te kijken als het jouw 100 dagen niet zijn en het is ook enorm leuk om de show in elkaar te steken (vorig jaar moest ik kijken voor de belichting, het geluid en de projecties en had ik ook ons klasdansje). Ook als oudleerling gaan kijken is héél leuk omdat je dan alle typische dingen van je school terug ziet.

Voor de 6e jaars is die dag heel vermoeiend, maar je hebt geen tijd om moe te zijn omdat het zo hectisch en druk is :) . Ik heb énorm genoten van die dag, ik vind de sfeer heel speciaal.

Berichten: 4.546

Re: Naam tienerfuif

Een show hebben wij niet, voor zover ik me kan herinneren. Vermoeiend...ja wat is vermoeidend, ik heb gehoord dat dat bij ons meevalt. Er moeten wel dingen geregeld worden, maar die vallen hier onder voorpret en worden niet vermoeidend genoemt. Wij gaan ook niet met elkaar slapen of eten of iets dergelijks. De laatstejaars komen vroeg op school, tuigen de school op (of af :) bij dat legerthema hadden ze écht de hele benedenverdieping onherkenbaar gemaakt tot een soort legerbasis, dat was echt cool) en wachten de leerlingen op om daarmee te klooien (ik werd toen over dat springkussen gejaagt, je werd bekogeld met waterballonen, die je vaak kon teruggooien :?: en je moest opdrukken enzo en kon je je pasje niet laten zien dan was je de sjaak, werd je in het basketbalhok gestopt en compleet nat gespoten en je kwam de school amper in) en verstoren de lessen. De eindejaars hebben ook nog een barbeque en mogen Sinterklaas regelen, dit jaar Sint goes Vegas. Ik zou bodyguard worden en de leerlingen plagen, maar mn arm was gebroken en ik moest die dag naar het ziekenhuis :) waarooooooom!!! Kon gelukkig wel naar het kerstgala, safe and sound (gips was er die dag af, hoera!) en dat was wel cool. Nja that's about it, wat de eindejaars hier mogen doen.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Reageer