Onderwerp en berichtkeuze

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Onderwerp en berichtkeuze

De menu'tjes onderaan de pagina binnen een onderwerp laten je kiezen welke berichten je wil zien, oudste of nieuwste eerst, en zo kun een level "hoger" ook kiezen of je alle onderwerpen wilt zien of niet. Is het mogelijk om je favoriete keuze standaard in te stellen in je profiel zodat je niet elke keer naar de onderkant van de pagina moet om je keuzes in te stellen? Is niet zo belangrijk hoor, maar ik zou het wel makkelijk vinden. :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Onderwerp en berichtkeuze

Als je hier een phpBB mod voor kunt vinden kunnen we het overwegen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Onderwerp en berichtkeuze

Als je hier een phpBB mod voor kunt vinden kunnen we het overwegen.
Sorry Bart, zo diep gaat mijn kennis niet. Het enige wat ik kan aandragen is misschien het volgende: Op een gegeven moment kon ik bovenaan een pagina kiezen om mezelf standaard bij elk moment in te loggen. Die heb ik aangevinkt, en inderdaad, nu wordt ik elke keer als ik de site bezoek braaf ingelogd. Is er iets te bedenken (of fysiek, binnen de programmatuur, mogelijk) waardoor je op dezelfde wijze kunt aangeven dat je standaard, bij elk bezoek, in een bepaalde "mode" de berichten en onderwerpen kunt zien. Bij het (nu automatisch) inloggen valt me inderdaad op dat ik nu geen mogelijkheid zie om dat weer terug te verandereren naar "niet-standaard inloggen". Misschien ligt daar ook wel het probleem, dat je je instelling niet meer kunt wijzigen, omdat dat gezien de programmatuur te gecompliceerd of onmogelijk is. Nogmaals, mijn kennis hiervan gaat niet zo diep.......

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Onderwerp en berichtkeuze

Als je terugwilt naar niet standaard inloggen, hoef je alleen maar uit te loggen. De modificatie die jij graag zou zien is mij onbekend, volgens mij bestaat die eventuele functie gewoon niet :shock:
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Onderwerp en berichtkeuze

Sorry Bart, zo diep gaat mijn kennis niet. Het enige wat ik kan aandragen is misschien het volgende: Op een gegeven moment kon ik bovenaan een pagina kiezen om mezelf standaard bij elk moment in te loggen. Die heb ik aangevinkt, en inderdaad, nu wordt ik elke keer als ik de site bezoek braaf ingelogd. Is er iets te bedenken (of fysiek, binnen de programmatuur, mogelijk) waardoor je op dezelfde wijze kunt aangeven dat je standaard, bij elk bezoek, in een bepaalde "mode" de berichten en onderwerpen kunt zien. Bij het (nu automatisch) inloggen valt me inderdaad op dat ik nu geen mogelijkheid zie om dat weer terug te verandereren naar "niet-standaard inloggen".  Misschien ligt daar ook wel het probleem, dat je je instelling niet meer kunt wijzigen, omdat dat gezien de programmatuur te gecompliceerd of onmogelijk is. Nogmaals, mijn kennis hiervan gaat niet zo diep.......

Het probleem is dat wij niet zomaar even in de forumcode kunnen gaan rommelen om zoiets te maken. Dit is namelijk vrij complex.

Er zijn echter forumaanpassingen die door andere mensen geschreven zijn en die wij kunnen gebruiken (dit zijn de zogenaamde 'mods' waar ik naar vroeg). Indien iemand anders de functionaliteit heeft gemaakt die jij beschrijft, dan is het een mogelijkheid dat wij dat op het forum kunnen toepassen. Echter moet zo'n mod natuurlijk wel bestaan.


Zelf een stukje code schrijven kunnen we echt niet aan beginnen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Onderwerp en berichtkeuze

Is het dan misschien mogelijk om binnen het "formulier" van de afzonderlijke topics de onderste balk naar boven te verplaatsen, d.w.z. de balk waarin staat: Berichten van afgelopen: "keuze", "keuze (oudste eerst, nieuwste eerst)", "keuze (OK of niet)". Of deze toe te voegen aan de bovenste balk waar alleen maar instaat : vorige onderwerp, volgende onderwerp? Misschien is dit niet zomaar een "layout" functie maar moet je ook hiervoor in de programmatuur gaan rommelen? :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Onderwerp en berichtkeuze

Ik zal eens met het Beheer overleggen. Volgens mij moet het wel kunnen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Reageer