Vrouw-achtige mannen en man-achtige vrouwen

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 124

Vrouw-achtige mannen en man-achtige vrouwen

Het is mij wel eens opgevallen...

In onze maatschappij wordt een man, die ook maar een heel klein beetje vrouwelijk aandoet, gegarandeerd bespot, uitgelachen, krijgt allerlei namen, enz.

Een vrouw daarentegen die zeer mannelijk is, wordt volledig geaccepteerd; sterker nog: het wordt niet zelden zelfs als positief gezien dat ze "mannelijk" is.

Hoe komt dat? Waarom mag, in onze maatschappij, een vrouw wel mannelijk, maar een man niet vrouwelijk zijn?????
Gij zult niet: - stelen - bedriegen - liegen - geweld gebruiken - moorden ...WANT DE STAAT DULDT GEEN CONCURRENTIE!

Gebruikersavatar
Berichten: 238

Re: Vrouw-achtige mannen en man-achtige vrouwen

Ja...

Waarom mogen meisjes elkaar wel omhelzen en bij elkaar op schoot zitten etc. maar als jongens dit doen zijn ze meteen homo?

Dat heet nou cultuur...
Peter van Gemert

2e jaars Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: Vrouw-achtige mannen en man-achtige vrouwen

Kluizenaar schreef:Het is mij wel eens opgevallen...

In onze maatschappij wordt een man, die ook maar een heel klein beetje vrouwelijk aandoet, gegarandeerd bespot, uitgelachen, krijgt allerlei namen, enz.

Een vrouw daarentegen die zeer mannelijk is, wordt volledig geaccepteerd; sterker nog: het wordt niet zelden zelfs als positief gezien dat ze "mannelijk" is.

Hoe komt dat? Waarom mag, in onze maatschappij, een vrouw wel mannelijk, maar een man niet vrouwelijk zijn?????
om een antwoord op die vraag te krijgen kun je bij jezelf gaan kijken, daar vind ja dat gegarandeerd

ps: dit is geen verwijtend antwoord, mocht het zo overkomen

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Vrouw-achtige mannen en man-achtige vrouwen

Kluizenaar schreef:Het is mij wel eens opgevallen...

In onze maatschappij wordt een man, die ook maar een heel klein beetje vrouwelijk aandoet, gegarandeerd bespot, uitgelachen, krijgt allerlei namen, enz.

Een vrouw daarentegen die zeer mannelijk is, wordt volledig geaccepteerd; sterker nog: het wordt niet zelden zelfs als positief gezien dat ze "mannelijk" is.

Hoe komt dat? Waarom mag, in onze maatschappij, een vrouw wel mannelijk, maar een man niet vrouwelijk zijn?????
Ach ja, homo's worden vooral door 'echte mannen' uitgelachen, de 'echte man' wordt immers geil van vrouwen en niet van andere mannen. Simpel en ongenuanceerd gezegd, maar zo denken de meeste (simpele en ongenuanceerde?) mannen. Uiteraard ben ik het er niet mee eens, maar dit leeft nu eenmaal in de huidige gemeenschap en cultuur.

De 'mannelijkere vrouwen' daarentegen zijn een trend die inderdaad minder gespot opwekt, sinds het feminisme doorbrak en er sprake begon te zijn van de emancipatie van de vrouw begon de vrouw nu eenmaal 'mannelijke' dingen te doen, of althans dingen die tot dan als eerder mannelijk werden beschouwd. Gewoonweg gaan werken bvb, een carrière opbouwen. Dit heeft ongetwijfeld ook de gedragspatronen van die vrouwen wat veranderd, vandaar...

Gebruikersavatar
Berichten: 124

Re: Vrouw-achtige mannen en man-achtige vrouwen

Ach ja, homo's worden vooral door 'echte mannen' uitgelachen, de 'echte man' wordt immers geil van vrouwen en niet van andere mannen. Simpel en ongenuanceerd gezegd, maar zo denken de meeste (simpele en ongenuanceerde?) mannen. Uiteraard ben ik het er niet mee eens, maar dit leeft nu eenmaal in de huidige gemeenschap en cultuur.


Een man die soms ietwat vrouwelijk aandoet is lang niet altijd homo hoor!! AfbeeldingAfbeelding
Gij zult niet: - stelen - bedriegen - liegen - geweld gebruiken - moorden ...WANT DE STAAT DULDT GEEN CONCURRENTIE!

Gebruikersavatar
Berichten: 710

Re: Vrouw-achtige mannen en man-achtige vrouwen

Omdat vrouwen zich dat kunnen permiteren dus. Niet dat ik op de schoot van een man zou willen zitten ofzo.. :shock:

Ik heb wel juist een omhelzing gekregen, voor mijn verjaardag, van een heel sociale persoon.
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Vrouw-achtige mannen en man-achtige vrouwen

Ik denk dat dit ook een beetje komt door de geschiedenis enzo ... Man sterke geslacht en vrouw het zwakkere geslacht ... dus een man die naar de vrouwelijke kant opgaat is zwakker. Je mag nog zeggen dat je een vrouw niet als zwakker geslacht ziet, ik denk wel dat dat gevoel ergens blijft zitten en het zelf in ons instinct zit. In de natuur zijn meestal de vrouwtjes onderdanig. En dit is bij de mens al bijna heel de geschiedenis zo.

Sorry als ik hiermee vrouwen op de tenen trap. Maar wat in de geschiedenis is gepasseert kunnen we toch niet meer veranderen. Ik maak wel graag grapjes over het zwakkere geslacht maar ik denk er niet zo echt over :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 710

Re: Vrouw-achtige mannen en man-achtige vrouwen

Waarom spreken de vrouwelijke mannen met zo'n rare S en zeggen die zoveel 'ma seg' ofzo en maken zo een rare polsbeweging? Eigenlijk vind ik sommigen onder hen nog vrouwelijker dan de meeste vrouwen. Niet slecht bedoelt ofzo..
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Gebruikersavatar
Berichten: 352

Re: Vrouw-achtige mannen en man-achtige vrouwen

In onze maatschappij wordt een man, die ook maar een heel klein beetje vrouwelijk aandoet, gegarandeerd bespot, uitgelachen, krijgt allerlei namen, enz.
Wat is vrouwelijk? Die stereotype dingen zoals graag winkelen, graag schoenen kopen, cosmeticaproducten gebruiken? Als je dat bedoelt dan kan ik zeggen dat ik nog nooit uitgelachen en bespot ben.
Een vrouw daarentegen die zeer mannelijk is, wordt volledig geaccepteerd; sterker nog: het wordt niet zelden zelfs als positief gezien dat ze "mannelijk" is.
Wat is mannelijk?
In de onwetendheid kan men volmaakt gelukkig zijn.

Ward Ruyslinck

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Vrouw-achtige mannen en man-achtige vrouwen

Als je dat bedoelt dan kan ik zeggen dat ik nog nooit uitgelachen en bespot ben.
Haha, ik lach je uit, hehe grapje hé :shock:

Ik vind ook niks mis aan het gebruiken van een beetje make-up enzo (ik doe het zelf wel niet) maar zolang je niet gaat overdrijven lijkt mij er niks mis aan. Je hebt altijd mensen die echt gaan overdrijven met mascara, en jah dan denk ik echt wel dat er iets mis is met die mensen. Ik denk hierover net hetzelfde als het over vrouwen gaat. Trop est trop en daar blijf ik bij :wink:

Berichten: 26

Re: Vrouw-achtige mannen en man-achtige vrouwen

Ik denk dat dit ook een beetje komt door de geschiedenis enzo ... Man sterke geslacht en vrouw het zwakkere geslacht ... dus een man die naar de vrouwelijke kant opgaat is zwakker. Je mag nog zeggen dat je een vrouw niet als zwakker geslacht ziet, ik denk wel dat dat gevoel ergens blijft zitten en het zelf in ons instinct zit. In de natuur zijn meestal de vrouwtjes onderdanig. En dit is bij de mens al bijna heel de geschiedenis zo.
Ik vind het wel een interessant onderwerp.

Ik denk inderdaad dat het voornamelijk aan de mannen zelf ligt. Als mannen zich vrouwelijk gedragen dat ze dan zwakker zouden zijn ofzow. Verder denk ik dat meiden er minder problemen hebben met zich seksueel te uiten naar hun eigen soortgenoten, of toe te geven dat ze veel op andere vrouwen letten.

Als voorbeeld:

vraag aan een vrouw, wie zou je willen zijn en wat zou je doen als je 1 dag iemand anders mocht zijn. Ik denk dat de meeste vrouwen wel een dagje man zouden willen zijn, en er dan ook geen problemen mee zouden hebben om met een meisje te flirten, zoenen of meer. gewoon om te weten hoe het is.

stel dezelfde vraag aan een man, dan zullen ze allicht een vrouw willen zijn, maar flirten, zoenen of meer met een jongen is uit den boze!! een man als vrouw zal waarschijnlijk de hele dag voor de spiegel staan zichzelf te bewonderen, of vriendinnen uithoren over dingen die ze als jongen zijnde niet uit ze krijgen.

jongens die er anders over denken, en graag met een jongen willen flirten, zoenen etc als ze een dag een meisje zouden kunnen zijn, meld het :wink: ik ben benieuwd...
Who wants to live forever?

Gebruikersavatar
Berichten: 53

Re: Vrouw-achtige mannen en man-achtige vrouwen

Je hebt ook wel van die mannen die zich dan als vrouw gaan kleden. En dan bedoel ik niet een meiden broek met een shirtje maar een bloemetjes jurk en een overdreven handtas waar ze dan mee lopen te zwaaien en een dikke laag lippenstift en een ongelooflijk ouderwetse pruik.

Ikzelf draag als meisje nooit make-up. Ben ik graag aan het skate en andere gevaarlijke sporten en ook vind ik het heerlijk om te trainen in verschillende vechtsporten en speel ik vaak met mijn leven :shock:

Maar ja. Ik ben van mening dat als een meisje zich wat mannelijk gedraag enzo ze op mij vaak stoer overkomen. En ik vind vrouwelijk mannen altijd veel zorgzamer. Ze nemen de tijd voor een praatje vragen hoe het met je gaat en luisteren. Dat vind ik persoonlijk allemaal best en heb daar echt geen problemen mee en heb er ook nooit zo van opgekeken dat ze zo waren....
People don't understand me, but I understand that.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Vrouw-achtige mannen en man-achtige vrouwen

Je hebt ook wel van die mannen die zich dan als vrouw gaan kleden. En dan bedoel ik niet een meiden broek met een shirtje maar een bloemetjes jurk en een overdreven handtas waar ze dan mee lopen te zwaaien en een dikke laag lippenstift en een ongelooflijk ouderwetse pruik.
Maar dat is meer voor het fun gehalte dan voor het aangename gevoel hoor. M'n broer is ook homo (achja daarmee weten jullie het nu ook :shock: ) en z'n vriend durfde zich ook wel eens als zo een ouderwetse vrouw verkleden, maar dat was dus om naar een fuif of dergelijk te gaan ...

Mannen die doet echt serieus nemen kleden zich meer als moderne vrouw en willen ook vaak een geslachtsoperatie ondergaan. Dus ik denk dat je sommige zaken echt wel moet zien in hun context. :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 579

Re: Vrouw-achtige mannen en man-achtige vrouwen

Hoe komt dat? Waarom mag, in onze maatschappij, een vrouw wel mannelijk, maar een man niet vrouwelijk zijn?????
Eigenlijk is dit een heel interessante vraag! Het heeft met acceptatie te maken.

De mannelijke vrouw wordt door andere vrouwen geaccepteerd en ook door mannen (die het misschien wel sexy vinden).

De vrouwelijke man wordt door vrouwen best geaccepteerd (een boezemvriend/kameraad maar ook als veilige geliefde). Maar door mannen wordt hij moeilijk geaccepteerd! Ik weet niet waarom veel mannen 'vrouwelijke mannen' of homo's "eng" vinden :shock: Beetje gek eigenlijk.

Henriette

Gebruikersavatar
Berichten: 352

Re: Vrouw-achtige mannen en man-achtige vrouwen

De vrouwelijke man wordt door vrouwen best geaccepteerd (een boezemvriend/kameraad maar ook als veilige geliefde).


Kan het misschien zijnn dat een vrouwelijke man niet geaccepteerd wordt door een mannelijke man omdat een vrouwelijke man goed met vrouwen op kan schieten?
In de onwetendheid kan men volmaakt gelukkig zijn.

Ward Ruyslinck

Reageer