200 kg per liter

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 187

200 kg per liter

hallo, ik stond net met een bek vol tanden toen ik las in de catalogus

van een bepaald chemisch bedrijf dat ze van een bepaalde stof een

oplossing kunnen maken van 200 kilogram per liter.

kan dit???? [rr] :)

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: 200 kg per liter

Vind het gevoelsmatig wel erg veel..

Welke stoffen gaat het om? (oplosmiddel en opgeloste stof)
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: 200 kg per liter

Ze zullen wel bedoelen 200 kg opgeloste stof per liter oplosmiddel. Een negenennegentigkommazoveel procent alcoholoplossing in water?

Anders zou het betekenen dat het gaat om een stof met een dichtheid van al minstens 200 g/cm³ en die stoffen staan niet in mijn BINAS.

wiki:
Due to its very high density osmium is generally considered to be the densest known element, narrowly defeating iridium. However, calculations of density from the space lattice may produce more reliable data for these elements than actual measurements and give a density of 22650 kg/m3 for iridium versus 22610 kg/m3 for osmium. Definitive selection between the two is therefore not possible at this time. If one distinguishes different isotopes, then the heaviest ordinary substance would be 192

Os.
nog eens 9 maal zo dicht als in een metaalrooster??????

[rr]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 12.262

Re: 200 kg per liter

Ze zullen wel gr/liter of kg/m3 in gedachten gehad hebben... of ze moeten een hele rij elementen achter het huidige periodiek systeem op voorraad hebben [rr]
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 10.559

Re: 200 kg per liter

En ook in dat geval ga je zo een dichtheid niet halen. Misschien verkopen ze neutronensterren in oplossing?
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 187

Re: 200 kg per liter

kijk, dit stond er: ...in verpakkingen van 1 mg/ml tot 200 kg/liter en alles wat zich daartussen bevind...

specifieke stofnamen werden er niet genoemd, het gaat om de catalogus van BOOM B.V.

staat ook op internet, http://www.boomlab.nl/p_chemicalien-catalogus en dan ff het voorwoord downloaden.

Berichten: 12.262

Re: 200 kg per liter

Tja, ik denk dat je het verkeerd leest... ze bedoelen 200 kg OF liter (zeg maar een grote zak of een oliedrum) :)
Victory through technology

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: 200 kg per liter

De producten zijn leverbaar in uiteenlopende kwaliteiten van technisch, zuiver, Europese Pharmacopee tot en met pro-analyse in verpakkingen van 1 mg tot 200 kg (dus ook bijv. 3,75 gr behoort tot de mogelijkheden).
Gelukkig, ik begon bijna te vrezen dat er een enorme lacune in mijn stofkennis zat.... :)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 187

Re: 200 kg per liter

er staat toch echt 200 kg per liter maar dan als 200 kg/L, kijk dan gewoon in de link, daar staat het. ik ben niet gek ofzo.

ik post niet zomaar een topic ( of hoe dat dan ook heet)

http://www.boomlab.nl/p_chemicalien-catalogus en dan op voorwoord klikken

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: 200 kg per liter

Ik denk dat je vergeet dat we die schuine streep niet alleen als deelstreep gebruiken, maar ook wel eens als "of" teken:

bijv:

"Hij komt wel/niet (doorhalen wat niet gewenst wordt)"
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 4.502

Re: 200 kg per liter

Ik denk dat Dysprosium wel goed uit zijn oogjes heeft gekeken;hij zal geen twee- of driemaal hetzelfde verkondigen.Hij heeft een drukfout van de producent gezien en ook dat kan gebeuren,is dan een fout van de producent!

Berichten: 31

Re: 200 kg per liter

200kg vaste stof oplossen in 1l water, da bedoelen ze wsch

en volume zal dan uitzetten

Gebruikersavatar
Berichten: 314

Re: 200 kg per liter

200 kg per liter is wel heel erg veel hoor. Op een bepaald moment zal het oplosmiddel verzadigd raken en de extra stof die je wil laten oplossen, zal neerslaan. Ik denk persoonlijk dat ze gewoon bedoelen in verpakkingen van 200 liter of kg.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.559

Re: 200 kg per liter

Er staat: verpakking van 1 mg of 1 ml tot 200 kg of 200 l. Sommige stoffen worden per g verkocht (vaste stoffen), sommige per ml (vloeistoffen). Simpel toch. Niet te ver nadenken. 200 kg in 1 l kan niet. nooit. punt.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 31

Re: 200 kg per liter

wel dat is niet juist, dicamba zout heeft een oplosbaarheid van 400kg/L :)

3,6-Dichloro-o-Anisic Acid = dicamba btw, dit geheel off topic uiteraard

Reageer