Springen naar inhoud

[chemie] organische kleurstoffen

• Log in om te kunnen reageren

zjandannybob

zjandannybob

• 0 - 25 berichten
  • 20 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 januari 2007 - 22:05

zou iemand mij wat voorbeelden van organische kleurstoffen kunnen geven die wat vaker voorkomen worden hier gewoon indicatoren mee bedoelt want kan verder weinig erover vinden op de sites waar ik gekeken heb en google geeft ook geen heldere informatie ik heb er 1 gevonde: Rhodamine 6G deze stond hier ergens op het forum.

En ik krijg nog een vraag het verband tussen extinctie en de hoeveelheid stikstof?
hoe moet ik hier achter komen weet niet wat er met extinctie bedoeld wordt en wat er dan wel niet gebeurt?

bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44881 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 22 januari 2007 - 23:05

Trek eens een halfuurtje uit voor onze handleiding voor Google !!
Dan vind je misschien vaker wat je zoekt [rr]
Google organische kleurstoffen :)

geeft als 11e hit
http://www.scholiere...rkstukken/20311

en dat geeft al heel wat ideetjes, ook voor verdere zoektochten.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

zjandannybob

zjandannybob

• 0 - 25 berichten
  • 20 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 januari 2007 - 23:20

oker, mangaanoxide, gips, roet

dus dit zijn organische stoffen?

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44881 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 22 januari 2007 - 23:38

oker, mangaanoxide, gips, roet

dus dit zijn organische stoffen?

dan heb je dat werkstuk niet (goed) gelezen, want dat zijn nou juist anorganische pigmenten.
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

zjandannybob

zjandannybob

• 0 - 25 berichten
  • 20 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 januari 2007 - 00:06

er wordt in het werkstuk hoe ik het lees, geen voorbeelden gegeven van organische stoffen ze noemen wat planten op maar dan weet ik nog niet wat de organische kleurstof is [rr]

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8937 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 januari 2007 - 00:42

Er zijn vast nog wel meer dingen te vinden met Google, zeker als je in het Engels zoekt.

Een indicator en een kleurstof zijn in ieder geval verschillende dingen, hoewel veel kleurstoffen inderdaad pH-gevoelig zijn.

Extinctie heeft niets te maken met de hoeveelheid stikstof. Met extinctie wordt de mate van lichtabsorptie bedoeld. De extinctie is recht evenredig met de concentratie van een oplossing, en je kunt dit dus gebruiken om concentraties te bepalen.

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44881 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 23 januari 2007 - 08:53

er wordt in het werkstuk hoe ik het lees, geen voorbeelden gegeven van organische stoffen ze noemen wat planten op maar dan weet ik nog niet wat de organische kleurstof is [rr]

En als je dan eens met die plantnnamen googlet? En met termen als anthocyaan en carotenoiden??

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 januari 2007 - 12:55

Ik zal deze open laten omdat er hier al reacties zijn, maar vergeet in het vervolg de vakgebied-tag niet, dat had je hier wel.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures