elektrolyse van elektrolyt

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 2.746

elektrolyse van elektrolyt

bij elektrolyse van (binaire)zoutoplossingen ontstaat een nietmetaal(bijvoorbeeld bij NaCl=>Cl2) en een metaal (NaCl=>K) als dit metaal sterk genoeg is reageert het met water (KOH+H2)

mijn vraag is nu welke stroom en spanning moet je hierbij gebruiken, hoever moeten de kathode en anode van elkaar staan, hoe hoog mag het persentage opgeloste stof zijn om geen kortsluiting te veroorzaken, want ik het al twee adapters verprutst :shock: , en heb niet echt zin om er nog meer te verliezen,

Berichten: 2.746

Re: elektrolyse van elektrolyt

nog een klein vraagje, wie kan mij vertellen hou je indexen van stofformules schrijft? bijvoorbeeld de 2 van H2O juist typen

Berichten: 24

Re: elektrolyse van elektrolyt

Wat probeer je te krijgen via de electrolyse: het metaal of de O2 and H2 gassen?

En wat bedoel je met: NaCl => K? Ik denk dat hier een typfout in zit.

Over de transformatoren: Als je regelbare gebruikt is het altijd verstandig om zo laag mogelijk te beginnen en dan langzaam op te draaien. Als je op zoek bent naar O2 en H2 dan kun je de reactie zien gebeuren door de belletjes die van je platinum of koolstof staafjes afkomen en dan weet je ook meteen dat je niet hoger hoeft te gaan.
Computer games do not affect us. I mean: Otherwise we would all be running around in darkened rooms munching pills and listening to repetitive music.

Berichten: 2.746

Re: elektrolyse van elektrolyt

ja dat was natuurlijk verkeerd

Reageer