Waarom mag ik geen (demi) H2O drinken?

Moderator: ArcherBarry

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Waarom mag ik geen (demi) H2O drinken?

Ik heb een vraagje: waarom mag je geen H2O drinken? (althans dat staat op de bus) De antwoorden die ik al gekregen heb zeggen oa: het kan nog zuiveringsstoffen bevatten, het treed buiten je aders en trekt bloed naar buiten en veroorzaakt dus inwendige bloedingen ... Overigens wat is het verschil tussen gedestilleerd en gedeioniseerd water(ok is scheikunde, maar kom).

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Waarom mag ik geen (demi) H2O drinken?

H2O is gewoon water. Op welke bus staat dat?
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: Waarom mag ik geen (demi) H2O drinken?

degene die ik in het strijkijzer giet(gedeioniseerd spul) en het water dat ik in het labo gebruik zou toch zou toch hetzelfde moeten zijn
het kan nog zuiveringsstoffen bevatten, het treed buiten je aders en trekt bloed naar buiten
het is maar dat iemand mij dat heeft wijsgemaakt

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Waarom mag ik geen (demi) H2O drinken?

het treed buiten je aders en trekt bloed naar buiten en veroorzaakt dus inwendige bloedingen
Dit zou kunnen kloppen... moet je denk ik wel veel er van drinken. Of het rechtstreeks in je aderen spuiten natuurlijk (lijkt me buitengewoon pijnlijk). Dat werkt dacht ik ook al met gewoon kraanwater: als je daar wat levende rode bloedcellen inlegt, barsten die kapot.

Het komt doordat zuiver water een enorme aatrekkingskracht heeft op alle oplosbare stoffen, en cellen zitten nou eenmaal vol met oplosbare stoffen. (zoek naar 'Osmose' op google)

Om precies dezelfde reden geven ze mensen met uitdrogingsverschijnselen altijd water met zout en suiker er in opgelost - dan kan het je cellen inkomen in plaats van andersom.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 385

Re: Waarom mag ik geen (demi) H2O drinken?

de osmotische waarde in de cel is groter dan buiten de cel, als je de cel in zuiver water legt, en dan ontploft de cel (dierlijk).

Dat water met zout kan volgens mij alleen zijn om dit te vermijden, want wat je zegt is volgens mij niet logisch.

Re: Waarom mag ik geen (demi) H2O drinken?

Lijkt mij iid ook dat je het niet moet drinken door het verschil in osmotische waarde. Mijn scheikundelerares vertelde ook dat je er waarschijnlijk diarree van zou krijgen, omdat je gewend bent aan water met veel mineralen oid.

Re: Waarom mag ik geen (demi) H2O drinken?

HolyCow schreef:degene die ik in het strijkijzer giet(gedeioniseerd spul) en het water dat ik in het labo gebruik zou toch zou toch hetzelfde moeten zijn
het kan nog zuiveringsstoffen bevatten, het treed buiten je aders en trekt bloed naar buiten
het is maar dat iemand mij dat heeft wijsgemaakt
In een strijkijzer giet je geen h20 maar koelvloeistof.

Berichten: 510

Re: Waarom mag ik geen (demi) H2O drinken?

In een strijkijzer giet je geen h20 maar koelvloeistof.


Daar gebruik je gewoon water voor, dit verhit je, je krijgt stoom. En je broek, blouse ziet er weer als nieuw uit :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Waarom mag ik geen (demi) H2O drinken?

NASE schreef:de osmotische waarde in de cel is groter dan buiten de cel, als je de cel in zuiver water legt, en dan ontploft de cel (dierlijk).

Dat water met zout kan volgens mij alleen zijn om dit te vermijden, want wat je zegt is volgens mij niet logisch.
Ik weet niet of je het tegen mij had, maar zo ja, wat is er niet logisch?
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: Waarom mag ik geen (demi) H2O drinken?

Anonymous schreef:
HolyCow schreef:degene die ik in het strijkijzer giet(gedeioniseerd spul) en het water dat ik in het labo gebruik zou toch zou toch hetzelfde moeten zijn
het kan nog zuiveringsstoffen bevatten, het treed buiten je aders en trekt bloed naar buiten
het is maar dat iemand mij dat heeft wijsgemaakt
In een strijkijzer giet je geen h20 maar koelvloeistof.
vraag me niet wat koolvloeistof is, noch wat voor strijkijzer jij hebt, maar in dat van mij giet ik water, gedeioniseerd, al is dat volgens sommigen overdreven, maar als ik drinkwater gebruik heb ik kalk op men kleren

Berichten: 2.746

Re: Waarom mag ik geen (demi) H2O drinken?

ik laat mijn mamie strijken :shock:

en ik denk dat dat van osmotische waarde wel klopt, als je grote hoeveelheden gedisteleerd water drinkt, want anders wordt er in je maag wel een elektrolytje gevormdt en ben je weer clean

Berichten: 43

Re: Waarom mag ik geen (demi) H2O drinken?

Gewoon water mag je wel drinken hoor, het is enkel gedestileerd water dat je niet mag drinken door de sterke polariteit en het risico tot osmose. Doordat drinkwater vanalle mineralen bevat en nog andere opgeloste stoffen verzwakt dit enorm de polariteit en ionisatie van water. Het is zelf zo dat 2 glazen gedestilleerd water voldoende zijn om vergiftigd te zijn (en dus de pijp aan Maarten te geven), maar gewoon water kan heus geen kwaad, van het demiwater blijf je best af en drink je beter zelf een paar pinten :shock:
I love the light for it shows me the way, yet I will endure darkness because it shows me the stars

Gebruikersavatar
Berichten: 1.259

Re: Waarom mag ik geen (demi) H2O drinken?

Het is zelf zo dat 2 glazen gedestilleerd water voldoende zijn om vergiftigd te zijn (en dus de pijp aan Maarten te geven)


Dat is pure onzin en een hele bekende mythe, je kunt best gedistilleerd water drinken (Demi-water) alleen op langere termijn kunnen er mineraal deficienties ontstaan. Het demi water komt immers het lichaam in zonder mineralen en het komt er weer uit met mineralen. De meeste softdrinks (cola ed.) zijn ook gemaakt van gedemineraliseerd water en als je daar langere tijd te veel van drinkt dan krijg de dezelfde mineraal deficienties. Je zult dus niet doodgaan als je demi-water drinkt. Als je een demi-water dieet neemt en tegelijkertijd gaat vasten zodat je geen mineralen binnenkrijgt kan je het nog wel een aantal weken volhouden hoor. Sterker nog bij bepaalde ziektes wordt het zelfs aangeraden om demi water te gaan drinken!

En dat cellen "ontploffen" gebeurd alleen in zogenaamd MilliQ water (ultra puur water) maar je hoeft echt niet bang te zijn dat als je je vinger in milliQ water stopt dat dan je cellen ontploffen. :shock:

Re: Waarom mag ik geen (demi) H2O drinken?

het klopt dat als er buiten de cellen water zit waar minder opgeloste deeltjes inzitten dan als in de cel zelf, dat er een verplaatsing van de opgeloste deeltjes zal plaatsvinden totdat de concentraties gelijk zijn (osmose). Maar als je gedestileerd water gaat drinken komt het toch zeker ook eerst in de maag en dan zal het denk ik al niet zoveel meer uitmaken en al helemaal niet als je wat gegeten hebt.

tenminste dat is wat ik ervan denk

grtn robert

Gebruikersavatar
Berichten: 13

Re: Waarom mag ik geen (demi) H2O drinken?

ik heb een vraagje: waarom mag je geen H2O drinken? (althans dat staat op de bus) De antwoorden die ik al gekregen heb zeggen oa: het kan nog zuiveringsstoffen bevatten, het treed buiten je aders en trekt bloed naar buiten en veroorzaakt dus inwendige bloedingen ... Overigens wat is het verschil tussen gedestilleerd en gedeioniseerd water(ok is scheikunde, maar kom).
je hebt overschot van gelijk man. H20 drinken is levensgevaarlijk. je kunt beter een glaasje H2SO4 drinken. wel met een rietje anders wordt je te snel dronken.

(BTW: H2O is gewoon water, idioot)

Reageer