Nagelgroei

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 40

Nagelgroei

Hello, ik zit met een probleemstuk.

Er bestaat een kwestie die luidt: Hoe vaker je een nagel knipt of afbijt, des te sneller groeit hij vervolgens weer..

Ik heb hierover na zitten te denken, maar vraag me nogaltijd af hoe dit kan. In je nagels zitten geen zenuwen die dit aanvoelen en er gaat dus, naar mijn weten, geen signaal naar de hersenen toe.

Komt het mss door prikelen bij het stuk waar de nagel vastzit, voelen die hier iets van? Niet dat ze dan voelen dat het wordt afgeknipt, maar een verschil in beweging bijv. Het klink van mij wss allemaal heel onlogisch maar ik zou niet weten hoe ik dit moet formuleren.

Bij voorbaat dank, Joep.

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Nagelgroei

Volgens mij is het gewoon niet waar. Hetzelfde verhaal met haren die sneller zouden groeien als je het bijpunt, dat is ook onzin, je ziet het effect alleen meer, maar als je t zou gaan meten zou je zien dat het niet zo is. Nagels (en haar) is gewoon dood materiaal, dus aan het begin waar het groeit "voelt" of merkt het inderdaad niet of het ergens is afgeknipt of niet.

Ik hoorde laatst een nog bizarder verhaal, een meisje beweerde dat ze iemand kon die nagels beet, en op die manier de "spiertjes die de nagel verder omhoog duwden" (??) kapotgebeten had en dus dr nagels niet meer groeiden.... eehh, juist. :)
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Reageer