Nieuwe layout & google ads

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Nieuwe layout & google ads

De nieuwe layout zuigt een beetje... Die google ads staan daar rechts op een hele vreemde plaats en rechts is ook veels teveel witruimte. Is het niet beter om de oude layout weer te herstellen? Dat zag er in elk geval een stuk relaxer uit. Nog beter zou zijn om helemaal geen google ads te plaatsen maar dat zal voor jullie wel geen optie zijn.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Nieuwe layout & google ads

Die ads zie je alleen als je niet bent ingelogd. Ik ben nog even een button aan het fixen die eronder komt, waarop staat "Minder reclame? Registreer jezelf!".

Zo komen er zowel wat extra inkomsten binnen van mensen die hier toch alleen even wat informatie komen opslurpen, als dat we meer gebruikers krijgen. Bovendien valt die banner weg als je bent aangemeld, dus bestaande gebruikers hebben er geen last van. Naar mijn idee snijd het mes dus aan 3 kanten (hmm, interessante vorm, maar dat terzijde).
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Nieuwe layout & google ads

Oh vandaar... ik wilde net het volgende posten:


****, net te laat met posten, ik zie dat de oude layout hersteld is. Nog nooit zo'n snelle reactie meegemaakt trouwens... :)


...maar dat lag dus aan het feit dat ik eerst niet en nu wel ingelogd ben. Maar dan nog, ik zou opteren om die google ads in elk geval op een andere manier te plaatsen want dit is geen gezicht :)
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Nieuwe layout & google ads

Maar dan nog, ik zou opteren om die google ads in elk geval op een andere manier te plaatsen want dit is geen gezicht :)
Tsja, bij iedere keuze zijn er wel tegenstanders te vinden. Het leek mij juist wel rustig: door het kleurverschil denk ik dat de banner niet een onderdeel vormt van de content, aangezien hij er visueel buiten is gestaan. Als je de site zo een paar keer bekijkt denk ik dat je 'm vanzelf niet meer ziet.

Bovendien wordt de pagina er smaller door. Nu vind ik topics wel eens heel erg breed om te lezen. Sterker nog: ik zat eraan te denken om (bij hogere resoluties) sowieso een strook rechts leeg te laten.

Ik geef toe dat het niet de 1e schoonheidsprijs wint, maar om die te krijgen moet toch heel de site-layout op z'n kop...


ps: stuur gerust wat photoshop-alternatieven voor het plaatsen, liefst inclusief hoe dat programmeer-indelingstechnisch goed te doen is, plus een verantwoording zoals ik hierboven heb gegeven. Ik ben altijd bereid andere opties te overwegen.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Nieuwe layout & google ads

Die banner rechts valt door het kleurverschil teveel op. Als je die banner vergelijkt met de banner onderaan de pagina, dan komt de banner onderaan veel rustiger over.

Verder lijkt het nu alsof de banner rechts veel belangrijker is dan het forum; de banner drukt als het ware het forum naar links, het forum moet als het ware plaats maken voor de banner. Misschien is het een idee om links ook voor witruimte te zorgen, zodat het forum horizontaal gecentreerd staat. Maar misschien wordt het forum dan weer te smal voor de gemiddelde schermresolutie van 1024*768 (ik draai zelf op 1280*1024) en teveel witruimte is ook niet alles.

Als je de banner bovenaan (van Philips) en de banner onderaan bekijkt, die zijn qua vormgeving en layout mooi geintegreerd met het forum. De banner rechts wijkt er naar mijn mening teveel vanaf. Maar goed, smaken verschillen.


P.S. Ik heb op 't ogenblik geen Photoshop geinstalleerd, maar ik zal eens letten op andere forumsites, hoe daar banners geplaatst zijn.


[edit] Kijk eens op een site als tvgids.nl. Daar staat aan de rechtkant ook een google banner, maar omdat de site links witruimte heeft, komt de site als geheel vrij rustig over, omdat de site horizontaal gecentreerd lijkt.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Berichten: 536

Re: Nieuwe layout & google ads

Oja Miels, de meeste ads zijn geanimeerd....


De policy hierover houdt in ieder geval in dat je nooit enige animatie (dus beweging) of popup op het forum tegen zal komen. Verder is mijn ervaring dat wanneer je regelmatig op een forum komt, je de banners (mits niet geanimeerd) op een gegeven moment niet meer ziet. Voor wetenschapsforum hoop ik daar eigenlijk ook op.
maar ik vind het eigenlijk wel zo prettig lezen als er niet teveel beweegt overal....

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Nieuwe layout & google ads

Oja Miels, de meeste ads zijn geanimeerd....
Tsja, dat kan ik niet ontkennen. Evenals wat je quote. Ik kan wel aan geschiedvervalsing gaan doen, maar dat lijkt me een nog minder gewenste situatie. Ik kan niet anders dan toegeven dat ik mijn mening heb bijgesteld. Het (ook door mij gebruikte) cliche "zeg nooit 'nooit' " had ik toch meer ter harte moeten nemen :) . Deze wijziging denk ik echter te kunnen verantwoorden, en wel als volgt.


Wetenschapsforum begint als hobby steeds meer uit de hand te lopen. Zelfs in die mate dat het bijna niet meer naast een gewone baan te doen is. Hierbij ontstond een keuzemoment, waarbij ik of moest minderen, of er meer voor moest gaan, maar dan wel met grotere aspiraties. Die laatste optie leek mij de leukste, en bovendien haalbaar. Ik wil dan ook in de toekomst dingen groter aan gaan pakken, onder andere door bijvoorbeeld te gaan adverteren op onderwijsinstellingen (maar er zijn nog veel meer plannen). Zo kunnen we het forum nog meer laten groeien, en nog meer gelijk gezinden bij elkaar brengen. Maar dat kost wel geld. Vandaar de banners (want dat lijkt me een veel betere optie dan bijv. gebruikers laten betalen!)


Nu blijf ik erbij dat animaties irritant zijn. Maar tot op zekere hoogte heiligt een doel wel de middelen. Volledig animatievrij zijn we dus niet meer, maar je wil niet weten hoeveel advertenties ik heb aangezien waar je echt helemaal leip van werd. De grens hierbij is dus wel verschoven, maar (ik hoop) niet te ver.


Daarbij vind ik het belangrijk de trouwe gebruikers niet (te zeer) voor de borst stoten. Vandaar ook dat ik voor de huidige optie heb gekozen: reclame laten verdwijnen voor iedereen die hier regelmatig komt, maar wel tonen aan mensen die enkel even wat informatie komen pikken.


Dit heeft overigens nog een voordeel: door te vermelden dat reclame verdwijnt door inschrijving ontstaat een extra reden om in te schrijven. En als iemand dat dan toch heeft gedaan is er gelijk geen drempel meer om te participeren in discussies. Wellicht dat zo dus het aantal actieve gebruikers ook stijgt.


Voor alle plannen zou ik eigen geld in kunnen brengen of leningen afsluiten bij de bank, maar ik laat het liever organisch groeien zoals het nu gaat. Ik hoop dat de tijd uit zal wijzen dat die beslissing goed is, en dat we met z'n allen over een tijdje kunnen zeggen aan het begin te hebben gestaan van een enorm leuk, groot en leerzaam forum.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer