Springen naar inhoud

[Wetenschap] Zonneparasol?

• Log in om te kunnen reageren

Jiri.C

Jiri.C

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 januari 2007 - 16:55

Hallo iedereen, eerst en vooral ik ben nieuw hier en kom even vragen om hulp.
Ik moet voor school een werk maken over de zonneparasol. Nu mijn probleem is dat ik niets vind over de zonneparasol, nu is mijn vraag hebben jullie informatie of enkele sites waar ik info kan vinden over de zonneparasol. Ik moet hier ongeveer 10 paginas kunnen typen dus ben nog wel even bezig met zoeken... :)
Alvast bedankt en hopelijk kan iemand helpen. Wat informatie over de zonneparasol: Het is een ding dat in de ruimte zweeft en energie kan maken (Dat is echt het enige wat ik erover weet)
~Jiri

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44861 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 24 januari 2007 - 17:19

Als je zelf niet weet waar het over gaat is het natuurlijk lastig om je fatsoenlijk op gang te helpen ook.

Een parasol is een ding om zonlicht tegen te houden. Als je de temperatuur van de aarde zou willen verlagen zou je zoiets kunnen doen.

Maar misschien dat je in de ruimte zonne-energie wil gaan opvangen.

Die kun je dan ter plekke gebruiken voor de aandrijving van ruimtevaartuigen, dan praat je over een zonnezeil (solar sail), of je zou de energie in de ruimte op kunnen vangen en doorstralen naar de aarde. Dat zijn eigenlijk gewoon zonnepanelen dan. Daar zitten nogal wat haken en ogen aan.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Jiri.C

Jiri.C

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 januari 2007 - 17:40

Bedankt, maar wat ik daaruit opmaak is dat een zonneparasol geen energie kan maken (Sorry als ik verkeerd ben het is nogal moeilijk) Wel ik moet ongeveer uitleggen hoe het juist energie maakt. Ik heb nu wel wat informatie in het engels gevonden, ik hoop dat dat me kan verderhelpen. Enige kans dat je hierover informatie van in de bibliotheek?

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 januari 2007 - 17:46

Ik schat die kans erg klein in.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44861 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 24 januari 2007 - 17:55

Als het over die zonnepanelen gaat, die techniek is niet wezenlijk anders dan hier op aarde. Daar is zat over te vinden, ook in het Nederlands (hoewel het betere werk op dit gebied nog altijd Engels zal zijn) Het probleem is alleen om die energie hier veilig op aarde te krijgen, en daarover zal in om het even welke taal weinig te vinden te zijn.

Over dat zonnezeil voor ruimtevaartuigen, het zou me niets verbazen als de Kijk of de Quest hierover leuke dingen vermelden (ook over die zonepanelen in de ruimte denk ik trouwens). Die zou je in bibliotheken moeten kunnen terugvinden.
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

Jiri.C

Jiri.C

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 maart 2007 - 19:00

Om hier nog even op terug te komen, ik ben hier nog altijd mee bezig.
Heeft iemand gewoon informatie over energie maken in de ruimte? Met dat kan ik al heel wat verder komen.
Edit: net tot de conclusie gekomen dat ik helemaal bij het verkeerde van de zonneparasol zat te zoeken, ik kom telkens bij een satteliet die aereosols observeert en geen energie kan maken/opslaan

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 maart 2007 - 19:26

Energie maken in de ruimte gebeurt nog altijd via zonne-energie (toch voor satelieten die energie nodig hebben).

Jiri.C

Jiri.C

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 maart 2007 - 19:39

Ok bedankt ik zoek nu even verder met zonne-energy, dat ik daar niet eerder ben opgekome :$
Kheb al wat gevonden [rr]

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44861 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 03 maart 2007 - 19:41

net tot de conclusie gekomen dat ik helemaal bij het verkeerde van de zonneparasol zat te zoeken, ik kom telkens bij een satteliet die aereosols observeert en geen energie kan maken/opslaan

aangezien ik niet zie watr aerosolen met zonneparasols te maken hebben, en we nog steeds niet weten hoe je aan de term zonneparasol komt in de context van energie maken, zijn we nog steeds in de war. [rr]

Jiri.C

Jiri.C

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 maart 2007 - 20:03

Tja daarom zei ik dat ik gewoon wilde weten hoe je energie kan maken uit te ruimte of hoe je energie uit de ruimte of de zon kan halen, sinds ik nu ook al door heb dat de zonneparasol heel wat anders is.

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 maart 2007 - 20:15

Geplaatste afbeelding

De zonneparasol :)

Geplaatste afbeelding

Maar jij bent dus naar dit op zoek. Zonnepanelen die licht omzetten in elektriciteit.

Jiri.C

Jiri.C

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 maart 2007 - 20:28

Yup, dat zoek ik, maar ik vind er heel weinig informatie over :)

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44861 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 03 maart 2007 - 20:53

Yup, dat zoek ik, maar ik vind er heel weinig informatie over :)

en moet dat ding specifiek in de ruimte werken of mag het ook gewoon op aarde? want over zonnepanelen vind je staaaaaaapels informatie. En de ruimteversie is hoofdzakelijk slechts in zoverre verschillend dat 'ie wat bestendiger gemaakt moet worden tegen ioniserende straling en zo.

Dus voordat je overvoerd raakt: gewoon de werking van een zonnecel op redelijk basisniveau uitgelegd?

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 maart 2007 - 22:25

...daarover zal in om het even welke taal weinig te vinden te zijn.

Dat er weinig over te vinden is, dat geeft ik toe. Echter ik wil wel opmerken dat het op laboratorium schaal inmiddels is gelukt om electriciteit draadloos te versturen. (Bron blijf ik je schuldig)
"Meep meep meep." Beaker

Jiri.C

Jiri.C

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 maart 2007 - 19:10

Bednkt iedereen ik heb al ongeveer 7 paginas erover, maar meer informatie is steeds welkom!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures