Bepaling van Cholesterol in Chocolade

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 16

Bepaling van Cholesterol in Chocolade

Hey iedereen!

Is er iemand die er een gedacht van heeft waarom m'n om cholesterol te bepalen H2SO4 gebruikt , zo ja kan iemand me dat dan uitleggen? Ik heb in een boek gelezen dat dit gebruikt wordt om de koolstof componenten te verkolen maar wat dan met de cholesterol deeltjes?

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: Bepaling van Cholesterol in Chocolade

Volgens mij is dat omdat cholesterol een organische stof is, waar dus in elk molecuul koolstof zit. Dus aan het aan de hoeveelheid verkoolde koolstof kun je zien hoeveel cholesterol er in zit. Ik weet dit echter niet zeker :shock:

Bean :?:
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Berichten: 16

Re: Bepaling van Cholesterol in Chocolade

Dank je,

maar er werd gezegd in de boeken om een indicator te gebruiken voor cholesterol aangezien het een zuur is (pH 5,6 ofso). Door die reactie met H2SO4 zou het dan rode stippen kunnen vormen of gewoon zwarte verkoolde plekken? Misschien doe ik er wat moeilijk over maar het is voor m'n eindwerk en ik zou het graag lekker gedetailleerd neerschrijven zie je.

Ik dank je al van harte

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: Bepaling van Cholesterol in Chocolade

Ik neem aan dat het zwarte plekken worden, aangezien het volgens jouw

verkoold. Ik weet het echter niet precies, en hoop dat iemand anders je kan helpen.

Bean :shock:
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Berichten: 16

Re: Bepaling van Cholesterol in Chocolade

H2SO4 wordt gebruikt om de cholesterol te spotten. Als je het erop verstuift zouden deze moeten bruin worden (door de verkoling) en aangeduid worden. Ook met de indicator kun je gelijkwaardig effect bekomen.

Reageer